طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امکان خرید رتبه الکسا

هر وب سایت برای کسب و کار خود دنبال بالا بردن بازدید سایت خود هست یعنی اینکه می خواهد سایت خود را از نظر رتبه الکسا بالا ببرد هرجه رقم الکسا پایین باشد سایت بازدید بیشتری دارد یعنی میزان محبوبیت سایت شما . همونطور که می دانید رتبه ی الکسا شهرت و محبوبیت آنلاین رو تعیین می کنه، البته برای هر وب سایتی که می خواد جای پای خودش رو در دنیای اینترنت محکم کنه، مهم است. الکسا نشون دهنده اعتماد به بازدید کنندگان و کاربران است. اعتماد، پایه بازاریابی آنلاین است. اگه بازدید کننده شما به سایتتون اعتماد نکنه، هیچوقت محصولی رو از سایتتون خریداری نمی کنه و حتی دستورالعمل هایی که در وب سایتتون داده شده است هم دنبال نخواهد کرد.


الکسا نسبت به 3 ماه آخر هر سال میزان محبوبیت سایت شما را می سنجد و به آن رتبه می دهد 


•تولبار یا نوار ابزار الکسا: سبک ردیابی الکسا کمی متفاوت از بقیه ابزارهای تحلیلی است. این از طریق نوار ابزار الکسا بازدیدکنندگان رو ردیابی می کنه. الکسا فقط بازدید کننده هایی رو می بینه که از مرورگرانی که نوار ابزار الکسا در اون ها نصب شده، استفاده بکنن. این یه حقیقت در مورد الکسا است که ممکنه خیلی ها ندونن. اگه سایت شما روزانه 5،000 بازدید کننده داشته باشد و تنها 30 نفر از اون ها از مرورگرانی که دارای نوار ابزار الکسا هستن استفاده کنن، الکسا تنها 30 بازدید کننده در روز رو به حساب میاره نه 5000تا. بنابراین اولویت اصلی رتبه بندی الکسا این است که از مرورگر نصب شده در نوار ابزار الکسا ترافیک دریافت کنید.


 الکسا دارای یک پنل داده بزرگ ترافیکی است که میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان رو در بر می گیره. بر اساس داده های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان رو به تمامی سایت های اینترنتی برآورد می کنه. این یک محاسبه پیچیده است که ابهامات رو اصلاح و همچنین ترافیک جعلی یا هرزنامه رو شناسایی و حذف می کنه. متخصصان داده های الکسا در کارشون بهترین هستن و تمام تلاششون اینه که داده ها بدون اشتباه و عاری از داده های غیر انسانی باشه، بنابراین شما می تونید  با استفاده از الکسا تصمیم های خوبی برای کسب و کارتون بگیرید.


برای دریافت رتبه بندی دقیق الکسا می تونید معیارهای سایت خودتون رو در الکسا تایید کنید. سایت هایی با معیارهای تایید شده، المان های خود رو مستقیما توسط الکسا اندازه گیری می کنن، نه براساس اطلاعاتی که از پنل داده ی الکسا برآورد می شه. 


•تولید محتوای ناب و منحصر به فرد:  مطالب اغلب باید به روز بشن تا ارزش واقعی اونها برای مخاطبان شما مشخص باشه. محتوایی که منحصر به فرد نباشه ، مخاطبان وفادار ایجاد نمی کنه. وقتی خوانندگان منابع ارزشمند و آموزنده پیدا می کنن، خودشون رو درگیر اونها می کنن و بین شبکه های دیگه به اشتراک می گذارن، این کار باعث میشه بازدیدکنندگان جدیدی به سایت معرفی و حتی به مشتریان بالقوه تبدیل بشن


لینک های داخلی، لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به دیگری هدایت می شن. مفید بودن این لینک ها به این خاطر است که اون ها از طریق وب سایت شما هدایت می شن و اون ها رو با محتوای مشابه مرتبط می کنن. اون ها همچنین به لینک های سایت کمک می کنن و در حقیقت زیر-لینک هایی هستن که در موتور جستجو در پایین لینک اصلی شما ظاهر میشن. اما ایجاد محتوای بهتر، با استراتژی های مختلف لینک های داخلی همراه است، پس مطمئن بشید که محتوایی که تولید می کنید برای بازدیدکنندگان شما مناسب و ارزشمند است.


•بهترین شیوه های سئو را در وب سایت خود دنبال کنید: سئو یه استراتژی بسیار مهم است که باید برای بهبودش وقت بذارید و بهش توجه کنید، البته اگه وقت این کار رو ندارید نگران نباشید دارکوب می تونه این بخش مهم از کارتون رو به عهده بگیره. اما سئو فقط در مورد ارتقای سایت شما نیست، همچنین برای بهتر شدن کار با سایت شما برای مشتریانی است که با سایتتون مواجه میشن. بدون یک تجربه کاربری خوب، حفظ مشتریان و تبدیل اون ها ¬به مشتری های بالفعل دشوار خواهد بود.


بدین ترتیب ترافیک الکسا نه تنها تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما رو افزایش می ده، بلکه میتونه باعث افزایش جذابیت اون برای تبلیغ کنندگان بالقوه بشه و در نتیجه درآمد حاصل از سایت شما افزایش پیدا می کنه. علاوه بر این ها خرید ترافیک الکسا می تونه جذابیت وب سایت شما رو زودتر در موتورهای جستجو افزایش بده و ممکن است رتبه بندی صفحات سایت شما رو بهبود ببخشه.

در سایت دارکوب مقالات مفیدی می خوانیم راجع به تبلیغ در شبکه های اجتماعی و راهکارهای سئو.


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰


دو مدل طراحی است که شبیه هم است البته از نظر ساختار متفاوت هستند طراح چند بعدی با مسطح با چند بعدی هماهنگ می شود . اما طراحی مسطح مجموعه ای از دستورالعمل ها است.شاید توضیحات فوق ،گنگ به نظر برسد اما هدف آشنایی اولیه شما با تفاوت های این دو سبک طراحی بود که در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد آنها خواهیم پرداخت.


معمولا در این سبک طراحی از فرم ابزارهای آنلاین تا انواع موارد مختلف که در دنیای واقعی وجود دارد مانند برنامه های ترکیبی که شبیه کیبورد تعبیه شده اند استفاده میشود.این طراحی تحت سلطه وب و  طراحی رابط برای اکثر چیز هایی ایت که در واقعیت وجود دارد.


این طراحی ها ساده ترین راه است که از نظر کاربر استفاده از آن بهتر است 


 دنیای طراحی آمده است تا نتیجه گیری کند که چه چیزهایی لازم است تا بتواند توسط سیستم عامل های تزئینی یکپارچه سازی شود و چیزهایی را به ارمغان بیاورد که در اولین قدم راحتی و در دسترس بودن برای کاربر در نظر گرفته شود، زمان کمتری صرف شود برای عملی که قرار است اتفاق بیفتد و مشتری یا بیننده لازم نباشد تمرکز زیادی روی آن داشته باشد.


این نوع طراحی به نوعی است که یه سمت ساده گرایی و طراحی بنیادی سوق دارد.تمامی مواردی از قبیل ایتفاده از عمق دادن به اشکال توسط سایه ها، سایه روشن و زیباسازی  متنی را از بین میبرد تا اثری از طراحی سه بعدی که باعث ایجاد یه نمای خیالی از اشکال میشود،نباشد.این سبک صرفا بر روی اثر مقابل آیکون ها (علامت ها)،ساختار نوشتاری و رنگ متمرکز است


این سبک مزیتی دارد که ویژگی های آن منحصر به فرد است کاربر با استفاده از یک دکمه کار را ادامه می دهد سبک طراحی با استفاده از رنگهای درست و حسی که آنها به بیننده میدهند و یا یک آیکون ساده باعث میشود سریعا المان مورد نظر را شناسایی شود.


یک راه ساده سازی مساله پیکر نگاری این است که در بعضی وب سایت های کپی شده حذفیاتی صورت بگیرد، چرا که بیننده به طور مستقیم میتواند به سمت فرآیندی راهنمایی شود که صرفا با عکس و یا  حتی یک رنگ هم میتواند اتفاق بیفتد.به علاوه این موضوع میتواند سرعت بارگذاری را افزایش دهد و در صفحه نمایش  هایی با رزلوشن های کم و یا زیاد، خوب جلوه کنند، نتیجتا طبق تجربه کاربر این سبک قابل اعتماد خواهد بود.تا اینجای بحث گویا این سبک همه چیز را برای کاربران و طراحان راحت تر میکند،پس بهتر از به جوانب منفی و مثبت این سبک هم نگاهی بیاندازیم.


در طراحی چند بعدی متوجه می شویم که این طراحی برای افراد نا آزموده است یک طراحی گسترش یافته است خصوصیات ویژه ای دارد از محور Z در این طراحی استفاده شده است


ک تکه کاغذ را در نظر بگیرید؛آن را یک بار منبسط و بعد منقبض کنید و مجدد آن را به شکل اولیه خود برگردانید.و حالا تکه ها را مانند خرمن روی هم قرار دهید. حال روی آنها یک المان از سایت را نقاشی کنید.این دقیقا همان معنی طراحی فوق است.


طراحی چند بعدی خیلی بهتر از مسطح است می توانید این دو مدل طراحی را به صورت جدا از هم استفاده کنید و فضا را کاربر پسند کنید می توانید برای زیبا سازی از طراحی چند بعدی استفاده کنید و برای ساختار از طراحی مسطح استفاده کنید به نظر می آید وب سایت های مسطح عملی و کاربردی تر هستند.آنها نسبت به وب سایت هایی که پر از انیمیشن و گرافیک های پیچیده است ، زودتر بارگذاری مشوند.اگر شما طراحی سایتی را انجام میدهید که لازمه ی آن سادگی است، به عنوان تنوع برای کاربران و قابل استفاده شده بر روی تمامی دستگاه ها از چند تکنیک طراحی چند بعدی استفاده کنید و یا تمام تمرکز خود را بر روی فضایی دوستانه و کار بر پسند بگذارید.اگر شما تمایل ندارید که از انیمیشن ها یا گرافیک های حرکتی در سایت خود استفاده کنید و یا اگر در طراحی بی تجربه هستید در درجه اول سادگی و کارا بودن را در اولویت قرار داده و از طراحی مسطح استفاده کنید.


با مشورت با شرکت می توانید به نتایج خوبی برسید

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

مدیریت اعتباردهی عبارتی است که در بازاریابی اینترنت به کار میرود و باعث بهینه سازی موتور جستجو(SEO) در دنیا میشود و البته هیچ تجارتی تمایل ندارد که بینندگان دید منفی به وب سایت آن ها داشته باشند و یا زمانیکه مشتری در حال جستجو در وب سایت آنها است (SERP)، موتور جستجو نتواند کارایی لازم راداشته باشد.

اگر شرکتی در امتیاز گوگل رتبه خوبی نداشته باشد دچار ضرر می شود و بحران اقتصادی روی آن تاثیر می گزارد 

هر کسی می تواند مطالبی را در قالب سایت یا وبلاگ در اینترنت بگذارد یک وبلاگ معیوب و یا حتی مورد منفی در مقالات باعث بحران برای سایت می شود و نظر مشتریان را جلب نمیکند 


مدیریت اعتباردهی و بهینه سازی موتور جستجو به صورت مکمل یکدیگر کار میکنند و هر دو تلاش میکنند تا رتبه شما را در هر موتور جستجویی بالا ببرند و از کاسته شدن قیمت محصولات شما و نامساعد کردن شرایط تجارت شما جلوگیری کنند و توجه مشتریان را به سمت وب سایت، برند و در نهایت تجارت شما جلب کنند.

اینجاست که مدیران اعتبار دهی موتور جستجو به میان می آیند و تلاش میکنند تا با موارد مثبت مختلفی که میتواند شامل عکس، متن باشد جایگاه پایینی که دارند را به درجات بالاتر برسانند.راه حل دیگر برای مدیریت درست اعتباردهی در موتور بهینه جستجو(SEO) به این روند است که شما متنی که در سایت قرار میدهید برای  پرسش و پاسخ هم مساعد باشد

اگر متنی که قرار داده شده است افترا آمیز است میتوان از طریق مراجع قانونی وارد عمل شد و یا از طریق موتور جستجو هشداردهی لازم انجام شود.اما اکثر اوقات این مقالات منفی که نسبت به شخص با شرکتی نوشته میشود یک المان و یا موردی وجود دارد که حقیقی است (مانند داستان اخبار نامناسب)و یا حتی ممکن است نظر شخصی یک فرد نسبت به موضوعی باشد.

سری بحران های اجتناب ناپذیر در تکنیک های مدیریت وجود دارد که با توضیحات زیر آنها را به حداقل رساند.علاوه بر این یکی از ضروری ترین تکنیک ها این است که زمانیکه در بهینه سازی موتور جستجو رتبه خوبی کسب کردید از آن مراقبت کنید و سعی در حفظ آن جایگاه داشته باشید.شما میتوانید با مواردی که در ادامه به آنها اشاره میشود برای رتبه خود به اصطلاح حفاظی ایجاد کنید تا از شهرت و اعتبار شما محافظت کنند و حتی مراتب پیشرفت آن را هم فراهم کند.

با ارسال مطالبی مانند انتشار مقاله، فعالیت در انجمن ها و یا حضور در رسانه های اجتماعی برای وب سایت خود امتیاز حضور مختلفی را به وجود آورید.زمانیکه شما، بیرون از وبسایت خود پیام های مثبتی دریافت کنید باعث میشود در زمان جستجو این پیام های مثبت به چشم بیایند و تاثیر مثبتی بر بیننده داشته باشند.

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

با اینکه شرکت های معماری خیلی باهوش هستند اما گاهی سایتهاشون این و نشون نمیدن . سایتی پر از اشتباه و طراحی نا مناسب دارند


در اینجا میخوانیم که شرکت دارکوب با خیلی ها در ارتباط بوده که سایت آنها را طراحی کرده در کل این سایت ها دو دسته دارند یکی که طراحی بیش از حد منفور و دوم چارچوبی واضح دارند شرکت های معماری هم میخواهند چند تا کار را با هم انجام دهند این شرکتها فکر میکنن تا وقتی که ورشکست نشدند اهمیتی نداره که چطوری به نظر میرسن یعنی همین که حضور داشته باشن – حالا به هر نحوی – بهتر از اینه که کلا نباشن. متاسفانه این دیدگاه درست نیست. یه سایت ضعیف قطعا اثر منفی روی کسب و کارتون میذاره. حتی اگه قراره سایت یه صفحه ای باشه، باید حرفه ای باشه و با توجه به نیازهای کاربر ساخته شده باشه. 


 برای این هدف، آگاه سازی مردم از برند، تصاویری که مهارتهای شرکت رو نشون بده، موقعیت شرکت در حوزه کاری خودش و دسترسی آسان به اعضا یا اطلاعات بیشتر ضروریه.


معمولا این شرکتها با اینکه ساختمونهای زیبا و خیره کننده ای میسازن، اما سایتشون قدیمی با عکسهای بدون توضیح و نوشته های طولانیه و وبلاگی هم برای نوشتن محتوایی که مهارتشونو نشون بده ندارن. بنابراین به نظر میرسه که نمیتونن از نظر مشتریها چیز باکیفیتی سنجیده بشن و انگار چیز به درد بخوری ندارن که با مشتریها در میون بذارن


گاهی معمارها تو صرف وقت، انرژی و هزینه برای ظهور سایتشون عجله میکنن و دچار اشتباه میشن و از حد فراتر میرن.

تعداد قابل توجهی از سایتهای این شرکتها خودشونو از متفکران وب میبینن و تصاویر بزرگتر از بزرگ با ویدئوهای طولانی و نمونه کارهایی با سطح تعامل عالی نمایش میدن و همچنان هنوز نمیتونن توجه کاربرها رو جلب کنند.


باید در ابتدای کار و قبل از شروع طراحی یه روش برای اجرای کار اتخاذ کنید و این روش کار باید بر شخصیت مخاطبتون، علایقش و نحوه پاسخگویی به این نیازها تمرکز داشته باشه. اساسا کسی که دنبال یه معمار میگرده چه معیارهایی برای انتخاب معمار در نظر میگیره و چرا باید شما رو انتخاب کنه. بیشتر معمارها آدمهای خوش فکری هستن و حرفای جذابی برای گفتن دارن. فقط کافیه این حرفا رو در زمان درست، با یه سایت درست به آدمای درستش بزنن.


تحقیق = اطلاعات: حوزه کار رو بشناسید. یه سرچ ساده از شرکتهای دیگه ای که تو همون فضا کار میکنند میتونه در انتخاب ظاهر و امکانات مناسب یا زائد سایتتون کمک کنه. 


 ایجاد محتوا – محتوای مرتبطی که با مخاطب شما رو هدف قرار بده و باعث برگشتن دوباره کاربرها بشه و باهاشون ارتباط برقرار کنه. برقراری ارتباط میتونه منجر به تجارت بشه.


با توجه به کاربر کار کنید – وقتی کاربر رو در همه کارها مد نظر قرار میدید میتونید سایتی طراحی کنید که ایجاد ارتباطهای عمری با مشتری رو تسهیل کنه و تو صنعتتون باعث ایجاد تفاوت بشه.


سازگاری با موبایل – این حقیقت رو بپذیرید که دیگه مردم محتوا رو از روی تبلت یا موبایلشون دنبال میکنند. سایتهای واکنشگرا با سرعت بارگذاری سریع استاندارد وب سایتهای این روزها محسوب میشن. با فراموش کردن این مد مهم، خودتونو از سایتهای دیگه عقب نندازید.

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

اهمیت امنیت وب سایت

بعد از طراحی سایت حالا معقواه امنیت سایت خیلی مهم است به این صورت که سایتی که می سازیم از لحاظ امنیت هم ایمن سازی شود سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد.


یک بد افزار به وب سایت آسیب جدی می زند بد افزار یا نرم افزار مخرب نرم افزاری است که طراحی شده برای دسترسی به یک کامپیوتر و یا وب سایت بدون اینکه صاحب آن متوجه شود.


البته تنها وب سایت های دولتی یا شرکت های بزرگ نیستند که در دنیا مورد حمله هکر ها قرار می گیرند. بر اساسا آمار سرویس امنیتی آمریکا (Secret Service and Verizon Wireless) 64% وب سایت های شرکت ها با تعداد 100 کارمند یا کمتر مورد حمله قرار می گیرند. و از آنجایی که برای وب سایت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ اعتبار و شهرت اهمیت فراوانی دارد این حملات باعث از دست رفتن اعتماد مشتریان و کاربران شده و آنها این وب سایت ها سریعا ترک کرده و به دنبال وب سایت های امن تر می روند.


هکر ها همیشه به دنبال نقاط آسیب پذیر در هر شبکه برای نصب شدن سیستم می گردند. یکی از بزرگترین نکاتی که دارندگان وب سایت بایستی به آن توجه کنند به روز نگاه داشتن اپلیکیشن ها و پلاگین های استفاده شده در وب سایت ها می باشد. توسعه دهنده گان اپلیکیشن ها همیشه در حال بهبود و به روز رسانی کدها برای اطمینان امنیت اپلیکیشن هستند. اما این به صاحب یا نگهدارنده وب سایت بستگی دارد که این اپلیکیشن ها آپدیت کند. هکر ها می توانند از کد ها یا اپلیکیشن های تاریخ گذشته برای نصب بد افزار های خود استفاده کنند.


صاحبان وب سایت باید آگاه باشند که گاه هکر از روش های مهندسی اجتماعی برای فریب و متقاعد کردن آنها برای نصب یک نرم افزار مخرب استفاده کنند. و این فریب می تواند به سادگی درخواست برای غیر فعال کردن موقت آنتی ویروس باشد تا یک بد افزار بتواند به راحتی عمل کند.


بد افزار ها نه تنها می تواند اطلاعات شما بلکه اطلاعات مشتریان و یا کاربران وب سایت شما را نیز بدزدند. هیچ کاربری به وب سایتی نمی رود وقتی می داند که یک وب سایت امن نیست. مشتریان به سرعت به دنبال وب سایتی می روند که قابل اطمینان باشد و خود را از خطر وب سایت نا امن خلاص می کنند.


موتور های جستجو زمانی که تشخیص می دهند که یک وب سایت دارای بد افزار است آن وب سایت را وارد لیست سیاه خود می کنند. پاک کردن تمامی بد افزارها و حفاظت وب سایت یکی از راه های حفاظت از یک وب سایت است.تمامی کاربران خود را تشویق به استفاده از کلمات عبور قوی و پیچیده برای استفاده از وب سایت خود بکنید. یک کلمه عبور ضعیف می تواند مورد استفاده هکرها قرار گرفته و امنیت شما را تحت تاثیر قرار دهد. یک کلمه عبور قوی باید کاملا تصادفی انتخاب شود شامل اعداد، حروف، علائمی کاملا غیر مرتب و غیر متعارف


با اینکه تعداد هکرها روز به روز در حال افزایش است روش های زیادی برای امن سازی وجود دارد سرمایه گذاری برای امنیت وب سایت  خیلی سود ده است داشتن یک وب سایت که اولا نیازهای روز متناسب با هر کسب و کار را برای مشتری فراهم کند الزامی است. همچین داشتن وب سایتی که امنیت مناسبی داشته باید برای مد نظر طراحان و صاحبان وب سایت باشد. و این امر با به روز بودن و مشورت با کارشناسان این صنعت ممکن می شود.

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

ترفند های سئو

بهینه سازی فقط کلید واژه نیست کل سایت کم اهمیت ترین مرحله سئو است قوانین طلایی وجود دارد که به آنها می پردازیم :


سایت را همراه با حجم و اهمیت ببینید به این صورت که حجم هرچی بیشتر باشد مهم تر است و به طور مثال هرچه از شما بیشتر حرف بزنند بهتر است . 


گوگل هم با توجه به سرچ مردم و اهمیت شما بهتون رتبه می دهد در نموداری که دارد  اگه تعداد سایت های مهمی که به شما ارجاع دادند زیاد باشه باعث میشه سایتتون مهم تر جلوه کنه و در نتیجه گوگل، یاهو و بینگ بیشتر سایتتونو تو صفحه نتایجشون نشون میدن.


فقط نباید به تعداد توجه کنیم بلکه این پیوندهایی که به ما میدن باید به اندازه کافی خوب هم باشن.


زمینه سایت: اگر مثلا سایت هایی مثل سایت برنامه 90 به سایت شما لینک دادن دیگه باید خیالتون راحت باشه که سایتتون جزء سایت های فوتبالی حساب شده

محتوای سایت: اگر برنامه نود بنویسه: " و اگه دنبال یه فروشگاه خوب برای پیراهن فوتبال میگردید این سایت عالیه" دیگه اینجا مطمئن میشید که سایتتون یه فروشگاه پیراهن فوتبال به حساب اومده.

عمق پیوند: حالا اگه سایت نود به صفحه نخست شما لینک بده که خیلی خوب میشه اما اگرم به یکی از صفحات دیگه سایتتون لینک داد، معلومه که اون صفحه از سایتتون بیشتر مربوط به موضوع پیراهن فوتبال میشه

متن پیوندها و زمینه سایت های دیگه ای که به شما پیوند میدن، برای گوگل، از متن سایت خود شما هم مفیدتره. چونکه از زبون خود شما نیست و بیشتر از تعریفی که شما از سایت خودتون می کنید میشه بهش اعتماد کرد.

همونطور که اول گفتم قرار بود نکات رو به ترتیب اهمیتشون بگم، و حالا اینجا آخرین نکته میرسیم به سایت خودتون. هرچند صد البته خود سایت هم مهم هست ولی بهرحال درجه اهمیتش نسبت به دو نکته قبلی واقعا پایینه.

نشانه گذاری: برای تک تک صفحات سایتتون یه عنوان خوب انتخاب کنید که درست تیتر بدید. باید گرافیک ها و CSS رو خاموش کنید و فقط به عناوین و تیترها فکر کنید تا ایده های خوب بگیرید.

و حالا اینکه سایت در نظر بازدید کننده به چه صورت باشد با اینکه چقدر بازدید کننده دارد اصلا مهم نیست  چون گوگل بازدید کننده هارو قراره بیاره تو سایتتون. پس باید قبل از هرچیزی گوگل رو جذب کنید. و گوگل هم نمی تونه عکس هایی که شما تو سایتتون گذاشتید رو ببینه. بعلاوه فرمی هم پر نمی کنه و اسکریپت هارو هم نمی بینه. پس یعنی کاری که باید بکنید اینه که سایتتونو برای موتورهای جستجو در دسترس و بهینه کنید.

سایت دارکوب هرروز مقالات جدیدی میگذارد تا کاربران مختلف و زیادی بازدید کنند و مورد استفاده آنها قرار بگیرد 


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

بودجه برای کسب و کار جدی خیلی مهم است  اغلب افراد پکیج های وسوسه انگیز ارزان قیمت را برای سئو دوست دارند. اما در حقیقت هیچ چیز ارزانی بی دلیل نیست در زیر برخی از معایب استفاده از سئو ارزان قیمت گفته شده است:


دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما نباید از پکیج های ارزان قیمت استفاده کنید؟  شاید آن شرکت ها خیلی بی تجربه هستند و دانش لازم برای انجام این کار را ندارند و یا آنها این کار را با کیفیت بسیار پایین انجام می دهند. بنابراین بهتر است با آنها همکاری نکنید.


خدمات سئو برای شرکتی که کوچک باشد مهم است خیلی از شرکت ها است که هزینه ای را به شرکت طراحی سایت میدهد که در زمان کوتاه اینکار و انجام دهد اما در آن زمان تحویل نمیدهد برای اطلاعات بیشتر بهتر است مقالات سئو را مطالعه کنید 


همچنین، خدمات خوب می تواند همیشه و مداوم باشد. پکیج های ارزان فقط ممکن است در ابتدا کمی خوب به نظر برسد ولی پس از گذشت زمان نتیجه ندهد و یا  نتایج عکس دهد. به علاوه راه های زیادی برای پیچاندن کمپین سئو وجود دارد. در بسته های ارزان تر مسلما این کار بیشتر انجام می شود.  مثال هایی از آن:


استفاده از کلمات کلیدی کوتاه مدت

تاکتیک های کلاه سیاه مانند ساخت لینک های اسپم وغیره

محتوا به درستی به اشتراک گذاشته نشود

اگر در نظر دارید که برای سئو خود خدمات سئو را خریداری کنید ولی بودجه محدود دارید، مسائلی وجود دارد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید:


اگر زمان محدود دارید و یا مهارت انجام سئو برایتان اهمیت دارد، همانند هر چیز پر اهمیتی که در زندگی برای آن هزینه پرداخت می کنید برای  سئو سایتتان هم هزینه پرداخت کنید.


رتبه بندی و ترافیک بالاتر می تواند برای شما پول ساز باشد، اما به همان اندازه نیز می تواند برای کسب و کار شما تفاوتی نداشته باشد.  به عنوان مثال: ممکن است که بعد از بهینه سازی سئو، ترافیک بیشتری به دست آورید و یا ممکن  است در مورد کلمات کلیدی که کسی جستجو نمی کند رتبه بندی بالاتری پیدا کنید که این باعث ترافیک کسب و کار نخواهد شد.


سئو نیاز به کار فشرده و مهارت و دانش دارد. یک سایت کوچک که جدید طراحی شده است و قبلا بر روی سئو آن کار نشده است، می تواند حداقل پنج روز تمام وقت در هفته زمان بگیرد. این کار شامل ایجاد لینک، اضافه کردن کلمات کلیدی و محتوا به سایت و سایر فعالیت های ترفیعی است.


سئو یک فرآیند واضح نیست، بنابراین بسیاری از صاحبان کسب و کارها که با فرآیند سئو آشنایی ندارند، ممکن است فریب بخورند و از شرکت هایی که خدمات بهینه سازی سایت به صورت ارزان و بی کیفیت ارائه  می دهند استفاده کنند. ممکن است هر صاحب کسب و کاری به خصوص در شروع بازاریابی  و به خصوص کسب و کارهای کوچک تمایل  داشته باشند که از خدمات ارزان استفاده کنند. متاسفانه، این امکان وجود دارد که شرکت های ارائه دهنده خدمات، ممکن است که خدمات ارزان قیمت را پیشنهاد دهند.


باید دقت شود که در وب سایت حتما همه قوانین را درست رعایت کنید اگر هر کدام از قوانین را نقص کنید ممکن است گوگل شما را جریمه کند پس خیلی مهم است که کار را به چه شرکتی بدهیم 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

طراحی یک پرتال

معنی پرتال این است که تقریبا جنبه اطلاع رسانی دارد  به عنوان مثال سایت های فروشگاهی یک نوع پورتال فروشگاهی به حساب می آیند که در آن کاربران می توانند کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه نموده و در نهایت کالاهای مورد نظر خرید را ثبت سفارش نمایند و سایت های فروشگاهی دارای ناحیه کاربری می باشند تا کاربران بتوانند سفارش خود را رهگیری و سفارش ها و پرداخت های قبلی خود را مشاهده نمایند


برای برآورد قیمت طراحی پرتال و زمان بندی اجرای پروژه توسط شرکت طراحی سایت کارفرما حتما می بایست قابلیت های مورد نیاز خود را در فایل RFP مشخص نمایید. فایل RFP که مخفف Reference for proposal می باشد که به معنای مرجعی برای پیشنهاد می باشد در حقیقت چیزی جز احساس نیازهای پورتال مورد نظر شما می باشد. هر چه فایل احساس نیاز شما (RFP) کامل تر باشد و کلیه نکات در آن ذکر شده باشد شرکت طراح وب سایت با دقت بیشتری می توانید برآورد قیمت و هزینه طراحی پورتال را انجام دهد و همچنین در آینده با مشکلات کمتری با مجموعه طراح خواهید داشت. 


در حقیقت فایل rfp یعنی مواردی که میخواهید داخل وب سایت باشه و حتما قید کنید 


دو راه برای قالب پرتال وجود دارد که روش اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی است کارفرما به فروشگاه قالب مراجعه نموده و قالب مورد نظر را از بین 100 هزار قالب موجود در این فروشگاه انتخاب نماید و در روش دوم طراحی قالب توسط گرافیست و با توجه به نظرات کارفرما پیاده سازی می گردد که در این روش در جلسه ای که فی مابیت طراح و کارفرما برگزار می گردد کارفرما رنگ بندی و خصوصیات طرح مورد نظر خود را اعلام می نماید

پورتال را می توانید توسط سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس و دروپال و ... پیاده سازی نمود و با پایه قرار دادن یکی از این سیستم ها و برنامه نویسی بر روی آن می توان پورتال مورد نظر را پیاده سازی نمود. تصمیم آنکه پورتال می بایست از پایه نوشته شود و یا از سیستم های مدیریت محتوا استفاده گردد بر عهده برنامه نویس وی سایت می باشد.

دارکوب برای شما سایت را به صورت پرتال راه اندازی میکند

پس از راه اندازی پرتال ممکن است مشکلات و خطاهایی در سایت به وجود آید که حتما می بایست توسط تیم پشتیبان وب سایت موارد سریعا برطرف گردد. در حقیقت زمانی که وب سایت در مرحله استفاده قرار می گیرد برخی از مشکلاتی که دیده شده خود را نشان می دهند و این مشکلات حتما می بایست سریعا رفع گردند.


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

سایت شرکت های ثبتی

در اینجا اصولی را که در طراحی سایت شرکت های ثبتی (در حوزه ثبت شرکت و علائم تجاری) می بایست رعایت شود را توضیح می دهم.کارکرد و ابزار، نه طراحی ظاهری عامل موفقیت یک وب سایت است. از آنجایی که کاربر یا بازدید کننده وب سایت تنها کسی است که بر روی صفحه ما قابلیت کلیک را دارد، و او تنها کسی است که تصمیمات را در این ارتباط خواهد گرفت، بنابراین طراحی کاربر محور می تواند روش مناسبی برای رسیدن به موفقیت باشد.

در این مقاله وب سایت دارکوب میخوانید : کاربران معمولا موضوعی جالب توجه را جستجو می کنند، سپس از میان آن موضوعات بر روی یک مورد کلیک می کنند. اگر این کلیک پاسخ گوی توقعات آنها نبود، به راحتی از صفحه خارج شده و جستجو را از سر می گیرند. (من خود شخصا به تجربه می دانم که یک شرکت خوب که ممکن است نیاز مرا پاسخ دهد شاید وب سایتی بد و قدیمی داشته باشد. با این حال شاید همین طراحی و محتوای کم کیفیت باعث شود که من از خیر این وب سایت بگذرم به دنبال وب دیگر یا تماس تلفنی بیافتم

بازدیدکنندگان صبر ندارند و مدام در پی پاسخ فوری هستند. به طور ساده اگر طراحی نتواند به توقعات کاربر پاسخ دهد، کمپانی شما سود خود را از وب سایت از دست می دهد. هرچه وب سایت شما کمتر شهودی باشد و پر شود از محتویات شناختی، احتمال اینکه حوصله کاربر سر رود و از وب سایت خارج شود، بیشتر است.

 از این رو بجای خواندن کاربران به گونه ای سر گردان در وب سایت قدم می زنند. به همین جهت  است که طراحان حرفه ایی همیشه به یک طرح می چسبند، چرا؟ چون وقتی چیزی کار می کند و باعث کلیک کردن کاربر می شود دیگر مهم نیست که آن طرح چه شکلی دارد، در نتیجه طراحان طراح هایی که نتیجه خوبی داشته اند را تکرار می کنند.

بسیاری از سایت ها بیش از حد طراحی شده اند، آنها با تعداد عناصر بیشمار در صفحه باعث منحرف کردن بازدید کنندگان از هدف سایت می شوند. در طراحی موثر وب سایت، قانون “سادگی” حکم رانی می کند. نه تنها یک طراحی تمیز و تازه باعث می شود که سایت به راحتی پیمایش شود، بلکه زیبایی شناسی آن جذاب تر می شود و در طول زمان تاثیر گذار باقی می ماند. کاملا غیر ضروری و همچنین گیج کننده است، بارگذاری سایت با ویژگی های طراحی که هیچ هدف کاربردی و عملی ایی را برآورده نمی کنند.

طراحی باید به صراحت به منظور رضایت خاطر این مشتریان انجام شود. تحقیق درباره مشتریان و نظر آن ها درباره نوع تصویر، رنگ ها و سایر ویژگی های طراحی برای کسانی که شما می خواهید آنها به شما جذب شوند موثر است. در آخر نیز هر یک از انواع طراحی ها قوت و ضعف خود را دارند. اما شما به تجربه در می یابید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه.

در طراحی وب سایت، قابلیت استفاده و قابلیت کارکرد باید در پشت هر تصمیم قرار بگیرد – فراتر از هر گونه طراحی دیگر. برای رسیدن به یک مسیر روشن، آسان و در نهایت، مستقیم برای تبدیل مشتری، طراحی و مسائل فنی هر دو با هم در بازی هستند. 

بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند بدون هر گونه سردرگمی به راحتی هر کلمه، عبارت و سر فصل را درک کنند. یک کلمه یا عبارت غیر معمول یا کمتر استفاده شده آن ها را از سایت می راند. اصطلاحات مربوط به صنعت که به طور معمول استفاده نمی شوند نیز همینطور عمل می کنند. محتوای پیچیده و خیلی عمیق کار نخواهد کرد. عملکردها با عملیات نامشخص یا دشوار باعث می شوند که مشتری بیشتری از دست بدهید. 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

بعد از طراحی سایت فروشگاهی صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین وجود دارد و در این مقاله چند روش را برای شما عنوان می کند.


 توضیحات محصولات در سایت شما کافی باشد در صورتی که محصول منبع خاصی دارد می تواند منبع را نیز ذکر نمایید. با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های کاربران خود پاسخ می دهید باعث افزایش رنک صفحه وب سایت خود می شوید. البته دقت نمایید اطلاعات محصول در سایت شما با سایر سایت ها یکی نباشد زیرا باعث به وجود آمدن مشکل محتوای کپی شده می شود


سایت های فروشگاهی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود


همیشه در صفحه داخلی آدرس صفحه را ذکر نمایید تا کاربر بداند در کدام بخش از سایت قرار دارد. انجام این مورد نه تنها از سر در گمی کاربر می کاهد بلکه باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت خواهد بود


سعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت 


عملیات خرید می بایست بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید می بایست به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار دارد. انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهد و باعث می شود کاربر در مراحل خرید خود سر در گم نباشد.


بخشی را برای پشتیبانی آنلاین مشتریان در وب سایت قرار دهید تا زمانی که کاربران نیاز به پشتیبانی داشتند بتوانند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند. چت آنلاین مشتریان کار کاربران را بسیار ساده می سازد و می توانند در صورت نیاز به برقراری ارتباط با فروشگاه سریعا این کار را انجام دهند


به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید کامپیوتر را داردف می بایست به کاربر تنوع رنگی و خصویات محصول نمایش داده شود تا کاربر بتواند محصول با خصوصیات مورد نظر خود را خریداری نماید. در صورتی که محصول با خصوصیات مورد انتخاب کاربر قیمتی متفاوت از قیمت اصلی حصول داشت می بایست سریعا به کاربر نمایش داده شود


با طراحی سایت دارکوب سایت فروشگاهی طراحی کنید

  • طراحی سایت دارکوب