طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

۷۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جوملا



جوملا آری یا خیر

اگر میخواهید شبکه اجتماعی،اتاق خبری،انجمنها وفروم ها،مقالات و از این دست سبکها بهتر است از جوملا استفاده کنیم.ایجاد کردن ساختار جهت دهی(Navigation ) کاربران در جوملا آسان است.جهت دهی یا Navigation به مواردی مانند منوها بالا یا منوهای کناری و فوتر میگویند که کاربران را از صفحه و مطلبی به صفحه ومطلبی دیگر هدایت میکند.

در جوملا میتوان برای مقالات تاریخ انقضا و تاریخ انتشار به طور اتوماتیک،نام نویسنده در نظر گرفت. این شرایط به ادمین ها قدرت زیادی میدهد و خیلی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام میدهد.البته برای یادگیری جوملا باید مطالعه فراوان داشت.

جوملا به صورت پیش فرض زبانهای مختلف را پشتیبانی میکند و میتومان یک سایت همزمان با چند زبان مختلف داشت.این اتفاق بسیار خوب است اما استفاده از آن به همین راحتی نیست؛هرچند استفاده از این قابلیت به پیروی و اجرای یک سری اعمال نیازمند است که نیاز به دانش دارد اما استفاده از آن قدرت زیادی به طراحان میدهد.

افرادی که علاقه ای به ساختن قالب و پوسته ندارند و نمیخواهند زمان خود را صرف اینکار کنند،میتوانند از سایتهای معتبر قالب ها را با قیمت منطقی خریداری کنند.جوملا دو نوع قالب دارد که شامل قالب های بخش مدیریت و قالب های ظاهری وبسایت است.قالب های جوملا برای دریافت مرجع مشخصی ندارد و برای دریافت قالبهای جوملا که اکثر آنها رایگان هستند باید در اینترنت جستجو کنیم.

بیش از ۸۰۰۰ پلاگین وافزونه و قالب برای جوملا در دسته بندی های حمل ونقل،تجاری و فرم های ارتباط وجود دارد.ویژگی هایی مانند اسلایدر جزء پلاگین های جوملا محسوب میشوند.افزونه ها اجزایی هستند که معمولا در ظاهر سایت تاثیر ندارند بلکه بیشتر به افزایش عملکرد وبسایت کمک میکند مانند درگاه های بانکی.

ویژگی بعدی که سیستم مدیریت محتوای جوملا دارد،ماژولها هستند.ماژول ها معمولا بیشترین سهم را در قسمتهای کناری وبسایت دارند.ماژولها اجزای کوچکی هستند که روی وبسایت نمایش داده میشود و به وبسایت ویژگی های جالب و کاربردی میدهد.اخبار آنلاین و RSS ،جستجو،آمار سایت و … برخی از ماژول های وبسایتهایی است که با جوملا کار میکنند.جوملا این قابلیت را دارد که در مرورگرها بتوان جایگاه های ماژول ها را مشاهده کرد تا راحت تر بتوان آنها را جایگذاری کرد.

تمامی سیستم های مدیریت محتوا برای اضافه کردن محتوا و متن به رابط کاربری و تولید محتوا نیازمندند تا بتوان از آن طریق متن،انواع فایل ها،عکسها،ویدئوها را روی وبسایت قرار داد.

رابط کاربری در پنل مدیریتی جوملا بسیار منظم و شکیل است و وجود برخی از دکمه ها به صورت رنگی متفاوت وجود دارد که باعث طراوت این قسمت ها میشود.در رابط کاربری جوملا به راحتی میتوان مقالات را ویرایش،اضافه،حذف،دسته بندی کرد.

در جوملا زمانی که به روز رسانی آن منتشر میشود حتما باید برای حفظ امنیت آن به روزرسانی را انجام داد،در غیر اینصورت وبسایت به صورت جدی با خلا امنیتی رو به رو میشود.



سیستم مدیریت محتوا آروین کارن

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

در طراحی وب سایت، خیلی وقتها همون مدهای قدیمی دوباره بعد از یه مدت مد میشن و روی کار میان و اگه میخواهید بروز بمونید باید این مدها رو دنبال کنید. از طرفی، مدهای جدید معمولا در جهت بهبود عملکرد کاربر نهایی یا در هر حال در جهت بهتر کردن سایت از جنبه های دیگه رشد میکنند. با توجه به اینکه هر ساله هزاران توسعه دهنده جدید به قطار این صنعت ملحق میشن، نمیشه برای نوآوری میانبر زد. به تدریج ترکیب‌های ظاهرا ساده و بسته جای مدلهای باز، بریده شده و حتی خراب رو میگیرن و اولویت محتوا بر ساختار فرم های جدیدی به خودش میگیره. 

اینجا 4 گرایش جدید داریم که امسال داره خیلی رواج پیدا میکنه و خیلی هاشون به احتمال زیاد در آینده هم باقی میمونن. شرکت طراحی وب‌سایت دارکوب میتونه به شما در داشتن هر کدوم از این مدها کمک کنه.


ترکیب ساختار باز

الآن دیگه به جای وب سایتهای استاتیک با ساختارهای بسته و متقارن، ترکیبهای ساختار باز تخیلی و مهیج خیلی زیادی اومده، به طوری که یه شرکت طراحی سایت مدرن میتونه عناصر رو به خارج از صفحه نمایشگر بفرسته و کاربر رو به کاوش بیشتر در سایت وادار کنه. مثلا سایت romainpsd.com رو ببینید. این سایت از اندازه مانیتور بزرگتر شده و همه صفحه دیده نمیشه.



عدم تقارن

سایتهای قدیمی همه متقارن بودند اما سبک های جدید فصل جدیدی رو در تقارن باز کردند که خیلی خوش استیل‌تر، برای توسعه دهنده راحتتر و حتی مفیدتره. قالبهای جدید این مدل سایتها از دو طرف توازن ندارند. حتی از متفاوت بودن هم پارو فراتر گذاشتند و حس کنجکاوی کاربر رو برمی‌انگیزند و ظاهر سایتهای آینده رو دارند. برای دیدن نمونه این مدل سایتها به dada-data.net/en سر بزنید.


بی نظمی

با اینکه طراحی مینیمالیستی تا یه مدت طولانی محبوبیت زیادی داشت، طراحی سایت به سمت آزادی بیشتر حرکت کرد و طراحی های بی نظم رو هم وارد کار کرد. این مدل سایتها شور جوانی زیادی در خودشون دارند و دیگه کسالت سایتهای قدیمی توشون دیده نمیشه. بافت و رنگها همچنان مثل قبل مونده اما محل قرارگیری عناصر صفحات وب طوری تغییر میکنه که به سایت ظاهری هیجان انگیز، زنده وجذاب ببخشه. اگه میخواهید تفاوت رو تجربه کنید، سایت e03.epicurrence.com رو ببینید.


افزایش استفاده از الگوها و ایجاد پس‌زمینه‌های غنی‌تر

امروزه توسعه دهنده ها سعی میکنند پس زمینه ها رو جذاب تر کنند و الگوهای زنده تری بکار ببرند. مثلا از طرح های راه راه و خطوط کج استفاده میکنند. الگوی چارخونه هم داره روز به روز رواج بیشتری پیدا میکنه و در کنار این الگوها، عناصر دیگه ای از ساختار صفحه هم بکار میره.


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

لزوم  ساخت وب سایت چیست ؟



بررسی سئو یه روشه برای دنبال کردن رد پای شرکتهای آنلاین و سر درآوردن از کارشون. این پست قرار نیست خیلی تخصصی صحبت کنه، فقط میخواهیم شما خواننده های مطالب دارکوب، درک روشنی از بررسی سئو داشته باشید تا خودتون ببینید آیا شرکت شما هم میتونه سودی از این ماجرا ببره یا نه.

اینجا یه سری از بررسی های ساده سئو رو توضیح میدیم؛ دقت کنید که بهینه سازی موتور جستجوی محلی با بهینه سازی موتور جستجوی ملی فرق داره.

بهینه سازی موتور جستجوی محلی یعنی اینکه کسب و کار داره سعی میکنه برای جستجوهای محلی رتبه بگیره. این مدل کسب و کارهای معمولا به ترافیک محلی نیاز دارند و میخوان مشتریها رو به محل فیزیکی و ساختمون کارشون دعوت کنند یا خدماتی ارائه میدن که میخوان از یه منطقه خاصی باهاشون تماس بگیرن.

شرکتی که بهینه سازی موتور جستجوی سنتی ارائه میده، محصولات و خدماتش به محل کارش وابسته نیستند. مثلا یه مغازه آنلاین رو در نظر بگیرید که به سراسر ایران کالا میفرسته یا یه وبلاگ نویس، براش فرقی نمیکنه خواننده هاش از کجا هستند. اصولا با سئوی سنتی دیگه مکان جغرافیایی اهمیتی نداره. 

شما چه دنبال سرچ محلی باشید چه سنتی، یه چیزی ثابت میمونه و فرقی نداره؛ الگوریتم های جستجو دائما در حال تغییرند و یه وسط یه چیزی که در همه تغییرات ثابت میمونه اینه که گوگل روی سایتها دنبال اعتبار و کیفیت میگرده.

گوگل به دامنه، سایت، حس و حال شرکت و کیفیت لینکهایی که به وب سایت وارد میشن نگاه میکنه و بر اساس اونها در مورد رتبه ای که میخواد به سایت بده قضاوت میکنه. بازرسی سئو به تک تک این عناصر نگاه میکنه و اونها رو با شرکتهای رقیبش مقایسه میکنه و بعد در مورد اینکه چطور میشه رتبه وب سایت رو بهتر کرد، پیشنهاداتی میکنه.


بازرسی شامل چه چیزهاییست؟

اگه بدونید یه چیزی چه مسائلی رو در بر میگیره بهتر اون رو درک میکنید. همونطور که قبلا گفتیم، بازرسی های سئو به دامنه ربط داره، به خود سایت و به لینکهایی که به سایت وارد میشن. بازرسی جستجو هم به این عناصر نگاه میکنه و هم پیشنهاداتی برای بهبود رتبه جستجوی سایت میده.

یه متخصص سئوی خوب از این پیشنهادات بر اساس تجربه و چیزهایی که گوگل گفته به نفع سایت استفاده میکنه.


عناصر درون-سایت

گوگل هم مثل متخصصان جستجو اعتقاد داره که مهمترین عاملی که میتونه روی رتبه بندی ها اثر بذاره، خود وب سایته. ساختار وب سایت، تصاویری که روش استفاده شده و خیلی از عوامل دیگه ای که همه هم روی سرچ محلی اثر میذارن و هم روی سرچ ملی.

ما میخواهیم هر کدوم از این عوامل درون-سایت رو باز کنیم و نهایت سعیمونو میکنیم که از مباحث تخصصی دور بمونیم. هدف اینه که مدیر یه شرکت کوچیک بدونه بازرسی سایت چی لازم داره. پس اگه اصطلاحی هم گفته بشه، معنیش هم گفته میشه و شما میتونید با دونستن همه این مسائل، با اعتماد به نفس تصمیم گیری کنید.


ساختار سایت

ساختار وب سایت نشون میده که سایت روی گوگل چطوری رتبه میگیره. گوگل میخواد به سایتهایی لینک بده که ساختاربندی خوبی داشته باشند و بهترین تجربه کاربری رو برای سرچ کننده ها فراهم میکنند:


آیا قالب صفحات با عقل جور درمیاد؟

صفحات چطوری بهم وصل شدند؟

ساختار صحیح وب سایت رو در شکل زیر میبینید:


کدنویسی وب سایت یه سری ویژگی های اساسی داره، شامل توصیفات متا و سایر عناصری که برای وب سایت و نحوه نمایشش در صفحه نتایج موتور جستجو حیاتی‌اند.بازرسی سئو این تگ های مهم رو ارزیابی میکنه و برای اینکه سایت بتونه رتبه بهتری کسب کنه یه سری پیشنهادات برای تغییر ارائه میده.

اگه سایت یه سایت محلی باشه، تگ هایی داره که مستقیما با موتور جستجو ارتباط دارند و موتور جستجو از طریق اونها نوع کسب و کار، محلش، راههای دستیابی به محل و غیره رو میفهمه.

عناصر زیادی به بازرسی موتور جستجو میرن، تکرار میکنم، وب سایت مهمترینشونه و برای رتبه گرفتن در جستجوها نقش مهمی ایفا میکنه. باید بدونید چه چیزهایی مانع از رتبه گرفتن وب سایتتون میشن.

به نظرتون یه شرکت کوچیک میتونه بدونِ سایت رتبه بگیره؟ شاید بتونه اما شرکتها مالک شبکه های اجتماعیشون نیستند، پس هیچ کنترلی روش ندارند. هر چی کنترل بیشتر باشه بهتر میتونه منافع شرکتشو کسب کنه. ما اینو بیشتر برای شرکتهای کوچیکتر و وابسته به محل میبینیم. گوگل به سایتشون نگاه میکنه و متوجه میشه کی هستند و چی کار میکنند و این اطلاعات رو تأیید میکنه.


عناصر برون-صفحه ای که در بازرسی سئو شرکت دارند

عناصر برون صفحه ای که روی رتبه جستجوی سایت اثر میذارن به وب سایتهایی بستگی دارند که به شما لینک داده‌اند. مثلا یه صفحه فیسبوک برای شرکتتون باز میکنید. وقتی دارید پروفایلتونو پر میکنید، آدرس، شماره تلفن و آدرس سایتتونو وارد میکنید، این آدرس به وب سایت شرکتتون لینک میشه. همینطوری این لینکهایی که روی سایتهای دیگه به وب سایت شما داده میشن، همون عناصر برون-صفحه ای هستند که روی رتبه سایتتون اثر دارند.


ایجاد لینک

بازرسی سایت، لینکهایی رو که به سایتتون وارد میشن ارزیابی میکنه. به تعداد لینکها، ارزششون و تبادلی بودنش نگاه میکنه. 

هر چی این لینکها بیشتر باشن براتون بهتره، اما باید لینکهای خوب باشند. اگه بازرسی ببینه لینکهاتون خوب نیستند، پیشنهاد حذف یا ردکردنشونو میده. 

به دست آوردن لینکهای خوب کار آسونی نیست. به جز شبکه های اجتماعی و رفرنسهایی که از مطالبتون استفاده کردند، باید از وبلاگ نویسها و وب سایتهای شرکتی و سازمانی هم لینک بگیرید. بسته به نوع کسب و کارتون و وب سایتهای معتبر متفاوته.

شرکتهایی که به سرچ محلی وابسته اند، لینک محلی میخوان. این لینکها از وب سایتهای محلی دیگه باید بیان. مثلا یه رستوران باید از یه وبلاگ یا یه منتقد غذای محلی لینک بگیره.


متخصص سئو باید چه بازرسی هایی انجام بده؟

اگه یه متخصص سئو بخواد بازرسی انجام بده باید به چند تا چیز دسترسی داشته باشه. لازم نیست زیادی بهشون دسترسی بدید، مگر اینکه ببینید دارن واقعا یه مشکلاتی رو در ارتباط با بازرسی حل میکنند. بعدا در این مورد بیشتر صحبت میکنیم. فعلا دسترسی های معمول باید شامل این موارد باشند:


دسترسی Read-only به آنالتیکس‌ها

دسترسی Read-only به کنسول سرچ

دسترسی Read-only به ابزار وبمستر Bing

متخصص سرچ برای بررسی موارد دیگه ای که روی رتبه اثر میذارن از ابزاری که در اختیار داره استفاده میکنه. 

علاوه بر اون دسترسی ها، به این موارد هم نیاز داره:


چند تا از رقباتون

کلیدواژه هایی که میخواهید براشون رتبه بگیرید

تاریخچه وب سایت

سایر کارهایی که برای سئوی وب سایتتون در گذشته انجام دادید

متخصص سئو باید یه پرسشنامه داشته باشه یا یه مصاحبه تلفنی باهاتون انجام بده و این موارد رو ازتون بپرسه.

وقتی بازرسی انجام شد متخصص سرچ یه لیست کامل از وظایفی که برای کسب رتبه باید انجام بدید بهتون ارائه میده.


چرا زحماتی که برای بهینه سازی موتور جستجو میکشیم به نتیجه نمیرسه؟

تو هر پروژه ای امکان شکست هست. این بخش به بخش برای اینه که شانس موفقیت بازرسی سرج و کمپین‌تون افزایش پیدا کنه. کامل مشخص کنید که چه نتایجی میخواهید بدست بیارید و در چه زمانی میخواهید بهش برسید. یه جدول زمانبندی شده درست کنید و اطلاعات دقیق شامل کلیدواژه ها، رقبا و غیره رو توش وارد کنید. بذارید جدول باز بمونه تا بعدا هم بشه تغییرش داد.


منظورمون از تغییر چیه؟

گوگل دوست داره همه چیز برای کاربرهاش جالب بمونه. شاید بخاطر همینه که سالی 500-600 تغییر در الگوریتمش بوجود میاره. بسته به زمانی که بازرسی براتون انجام میشه و اینکه چه وقتی برای اصلاح مواردی که تو پیشنهادات بازرسی گفته میشه اقدام میکنید، ممکنه نیاز به بروزرسانی باشه. یعنی اگه گوگل یه تغییری تو الگوریتمش بده و یه چیزهایی رو عوض کنه شاید متخصص سرچ بازرسی مجبور بشه دوباره اون موارد رو بررسی کنه.

مواردی که تو لیستمون گفتیم بیشتر میشه، این لیست فقط برای شروعه کاره.


بعدی چیه؟

وقتی بازرسی انجام شد، چند تا گزینه پیش رو دارید. بسته به اطلاعاتتون یا توانایی های کارمندهاتون میتونید خودتون کار رو انجام بدید یا از یه متخصص کمک بگیرید که همه یا بخشی از کار رو به عهده بگیره.


گزینه اول

اگه کارمندی دارید که میتونید وظیفه بازرسی رو به عهده بگیره، متخصص سرچ فقط کافیه کمک کنه و کمکش به این صورت باشه که در دسترس باشه و به سوالاتی که درباره نحوه اجرای وظایف در حین بازرسی دارید پاسخ بگه.


گزینه دوم

شما یه یکی از کارمندهاتون توانایی انجام بعضی از وظایف بازرسی رو داره. اینطوری حداقل هزینه هاتون پایین میاد.

یه نکته ای که باید اینجا عرض کنم، اینه که الآن وقت این نیست که متخصص سئو شما رو آموزش بده که بتونید کارهای بازرسی رو انجام بدید. در صورتی که خودتون نحوه انجام کار رو از اول بلدید این گزینه رو انتخاب کنید.


گزینه سوم

اونقدر سرتون شلوغه که نمیتونید این کارها رو هم انجام بدید. اینجا باید به یه متخصص سرچ تکیه کنید که براتون کارها رو انجام بده.


گزینه دوم یا سوم؟

بعد از اینکه بازرسی کامل شد و وظایف تقسیم شدند باید شما و متخصص سئو درک روشنی از انتظارات و بازه زمانی که کار قراره توش انجام بشه داشته باشید.

متخصص سئو ممکنه به سیستم مدیریت پروژه دسترسی داشته باشه. با این سیستمها میشه وظایف، مهلت زمانی و وظایف انجام شده رو قالب بندی کرد. 

هر متخصص جستجو ممکنه متفاوت از دیگری کار کنه و بخاطر همین اگه سیستم مدیریت پروژه هم نداشتند مشکلی نیست. فقط باید خودتون نسبت به وظیفه ای که دارید انجام میدید، احساس اعتماد به نفس داشته باشید.


تا حصول نتیجه کمی طول میکشد

بسته به مقدار کاری که نیاز هست، ممکنه تکمیل وظایف کمی طول بکشه. اما یادتون هم باشه که تا موتورهای جستجو سایتتونو با الگوریتمهای پیچیده‌شون تطبیق بدن و در مورد رتبه سایتتون تصمیم گیری کنند زمان میبره.

شغل ما اینه که به موتورهای جستجو ثابت کنیم که شایسته رتبه گرفتن برای کلیدواژه ها، صنعت یا محلی که میخواهیم براش رتبه بگیریم هستیم و این کار هم زمانبره. اگه یه متخصص سرچ تو این کار کمکتون کنه، باید اونقدر روی کار بمونه تا اطمینان حاصل کنید که کار به نتیجه رسیده.


بازرسی سئو چقدر میشه؟

چون هیچ استانداردی تو این کار نیست، قیمتها به متخصصی که انتخاب میکنید بستگی داره. یه سری عوامل هستن که میتونن روی قیمت بازرسی سئو اثر بذارن. به اندازه وبسایت بستگی داره، اینکه آیا هدفتون رتبه گرفتن در یک منطقه محلیه یا هدفتون رتبه گرفتن در سطح ملی باشه یا سایر عوامل مثل زمانی که طول میکشه تا بازرسی انجام بشه.

فکر نکنید اگه قیمت‌ها بالا بودند براتون بده، معمولا هر چی قیمت بالاتر باشه، یه برند ملی بزرگه که میلیونها لینک داره، با هزاران صفحه و خیلی چیزهای دیگه که باید جمع بشن تا ببینید چطوری روی رتبه اثر میذارن.

اگه میخواهید سایتتونو بازرسی کنید و قیمت پایینی بهتون پیشنهاد شد، به نظر من باید مواظب باشید چیزی رو که براش پول میدید تحویل بگیرید.


آیا هزینه‌های دیگه ای هم هست؟

تو سه گزینه ای که در بالا عنوان کردیم، اگه متخصص سئو قرار باشه برای کارها کمکتون کنه، یه سری هزینه های اضافی هم هست. این چیزها براشون معموله که بخوان برای امکانات و چیزهای اضافی جداگانه هزینه بگیرند.

هر متخصصی یه جور هزینه ها رو حساب میکنه، بعضیها ممکنه یه مقدار ثابتی به صورت ماهانه یا سالانه دریافت کنند و مقدار ساعتهایی که در ماه یا سال باید روی سایت کار کنند رو مشخص کنند، بعضی ها هم ممکنه پروژه ای کار کنند، یعنی شما همه مبلغ رو قبل از کار پرداخت میکنید، یا نصفشو قبل از کار و نصف دیگه رو بعد از اینکه کار تموم شد و تحویل گرفتید.

اگه میخواهید تو جستجوها رتبه بگیرید، متخصص سئو اونچه رو که تا حصول نتیجه باید طی بشه براتون توضیح میده. اگه بازرسی سئو نداشته باشید مثل این میمونه که ماشین بنزین تموم کرده تونو ببرید پیش مکانیک و بپرسید مشکلش چیه. یعنی حتی یه نگاه هم بهش ننداختید و فقط میدونید یه مشکلی داره. بازرسی سئو دیگه حدس و گمان رو میذاره کنار و مستقیم میره سر اصل مطلب.

اگه رتبه سایت شما هم روی موتورهای جستجو مشکل داره، ما خوشحال میشیم بتونیم یه بازرسی روی ظاهر آنلاین کسب و کارتون انجام بدیم. دارکوب متخصص طراحی و سئوی وب سایت بر اساس نیازها و اهداف مشتریهاشه.


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

بررسی سئو یه روشه برای دنبال کردن رد پای شرکتهای آنلاین و سر درآوردن از کارشون. این پست قرار نیست خیلی تخصصی صحبت کنه، فقط میخواهیم شما خواننده های مطالب دارکوب، درک روشنی از بررسی سئو داشته باشید تا خودتون ببینید آیا شرکت شما هم میتونه سودی از این ماجرا ببره یا نه.

اینجا یه سری از بررسی های ساده سئو رو توضیح میدیم؛ دقت کنید که بهینه سازی موتور جستجوی محلی با بهینه سازی موتور جستجوی ملی فرق داره.

بهینه سازی موتور جستجوی محلی یعنی اینکه کسب و کار داره سعی میکنه برای جستجوهای محلی رتبه بگیره. این مدل کسب و کارهای معمولا به ترافیک محلی نیاز دارند و میخوان مشتریها رو به محل فیزیکی و ساختمون کارشون دعوت کنند یا خدماتی ارائه میدن که میخوان از یه منطقه خاصی باهاشون تماس بگیرن.

شرکتی که بهینه سازی موتور جستجوی سنتی ارائه میده، محصولات و خدماتش به محل کارش وابسته نیستند. مثلا یه مغازه آنلاین رو در نظر بگیرید که به سراسر ایران کالا میفرسته یا یه وبلاگ نویس، براش فرقی نمیکنه خواننده هاش از کجا هستند. اصولا با سئوی سنتی دیگه مکان جغرافیایی اهمیتی نداره. 

شما چه دنبال سرچ محلی باشید چه سنتی، یه چیزی ثابت میمونه و فرقی نداره؛ الگوریتم های جستجو دائما در حال تغییرند و یه وسط یه چیزی که در همه تغییرات ثابت میمونه اینه که گوگل روی سایتها دنبال اعتبار و کیفیت میگرده.

گوگل به دامنه، سایت، حس و حال شرکت و کیفیت لینکهایی که به وب سایت وارد میشن نگاه میکنه و بر اساس اونها در مورد رتبه ای که میخواد به سایت بده قضاوت میکنه. بازرسی سئو به تک تک این عناصر نگاه میکنه و اونها رو با شرکتهای رقیبش مقایسه میکنه و بعد در مورد اینکه چطور میشه رتبه وب سایت رو بهتر کرد، پیشنهاداتی میکنه.


بازرسی شامل چه چیزهاییست؟

اگه بدونید یه چیزی چه مسائلی رو در بر میگیره بهتر اون رو درک میکنید. همونطور که قبلا گفتیم، بازرسی های سئو به دامنه ربط داره، به خود سایت و به لینکهایی که به سایت وارد میشن. بازرسی جستجو هم به این عناصر نگاه میکنه و هم پیشنهاداتی برای بهبود رتبه جستجوی سایت میده.

یه متخصص سئوی خوب از این پیشنهادات بر اساس تجربه و چیزهایی که گوگل گفته به نفع سایت استفاده میکنه.


عناصر درون-سایت

گوگل هم مثل متخصصان جستجو اعتقاد داره که مهمترین عاملی که میتونه روی رتبه بندی ها اثر بذاره، خود وب سایته. ساختار وب سایت، تصاویری که روش استفاده شده و خیلی از عوامل دیگه ای که همه هم روی سرچ محلی اثر میذارن و هم روی سرچ ملی.

ما میخواهیم هر کدوم از این عوامل درون-سایت رو باز کنیم و نهایت سعیمونو میکنیم که از مباحث تخصصی دور بمونیم. هدف اینه که مدیر یه شرکت کوچیک بدونه بازرسی سایت چی لازم داره. پس اگه اصطلاحی هم گفته بشه، معنیش هم گفته میشه و شما میتونید با دونستن همه این مسائل، با اعتماد به نفس تصمیم گیری کنید.


ساختار سایت

ساختار وب سایت نشون میده که سایت روی گوگل چطوری رتبه میگیره. گوگل میخواد به سایتهایی لینک بده که ساختاربندی خوبی داشته باشند و بهترین تجربه کاربری رو برای سرچ کننده ها فراهم میکنند:


آیا قالب صفحات با عقل جور درمیاد؟

صفحات چطوری بهم وصل شدند؟

ساختار صحیح وب سایت رو در شکل زیر میبینید:


کدنویسی وب سایت یه سری ویژگی های اساسی داره، شامل توصیفات متا و سایر عناصری که برای وب سایت و نحوه نمایشش در صفحه نتایج موتور جستجو حیاتی‌اند.بازرسی سئو این تگ های مهم رو ارزیابی میکنه و برای اینکه سایت بتونه رتبه بهتری کسب کنه یه سری پیشنهادات برای تغییر ارائه میده.

اگه سایت یه سایت محلی باشه، تگ هایی داره که مستقیما با موتور جستجو ارتباط دارند و موتور جستجو از طریق اونها نوع کسب و کار، محلش، راههای دستیابی به محل و غیره رو میفهمه.

عناصر زیادی به بازرسی موتور جستجو میرن، تکرار میکنم، وب سایت مهمترینشونه و برای رتبه گرفتن در جستجوها نقش مهمی ایفا میکنه. باید بدونید چه چیزهایی مانع از رتبه گرفتن وب سایتتون میشن.

به نظرتون یه شرکت کوچیک میتونه بدونِ سایت رتبه بگیره؟ شاید بتونه اما شرکتها مالک شبکه های اجتماعیشون نیستند، پس هیچ کنترلی روش ندارند. هر چی کنترل بیشتر باشه بهتر میتونه منافع شرکتشو کسب کنه. ما اینو بیشتر برای شرکتهای کوچیکتر و وابسته به محل میبینیم. گوگل به سایتشون نگاه میکنه و متوجه میشه کی هستند و چی کار میکنند و این اطلاعات رو تأیید میکنه.


عناصر برون-صفحه ای که در بازرسی سئو شرکت دارند

عناصر برون صفحه ای که روی رتبه جستجوی سایت اثر میذارن به وب سایتهایی بستگی دارند که به شما لینک داده‌اند. مثلا یه صفحه فیسبوک برای شرکتتون باز میکنید. وقتی دارید پروفایلتونو پر میکنید، آدرس، شماره تلفن و آدرس سایتتونو وارد میکنید، این آدرس به وب سایت شرکتتون لینک میشه. همینطوری این لینکهایی که روی سایتهای دیگه به وب سایت شما داده میشن، همون عناصر برون-صفحه ای هستند که روی رتبه سایتتون اثر دارند.


ایجاد لینک

بازرسی سایت، لینکهایی رو که به سایتتون وارد میشن ارزیابی میکنه. به تعداد لینکها، ارزششون و تبادلی بودنش نگاه میکنه. 

هر چی این لینکها بیشتر باشن براتون بهتره، اما باید لینکهای خوب باشند. اگه بازرسی ببینه لینکهاتون خوب نیستند، پیشنهاد حذف یا ردکردنشونو میده. 

به دست آوردن لینکهای خوب کار آسونی نیست. به جز شبکه های اجتماعی و رفرنسهایی که از مطالبتون استفاده کردند، باید از وبلاگ نویسها و وب سایتهای شرکتی و سازمانی هم لینک بگیرید. بسته به نوع کسب و کارتون و وب سایتهای معتبر متفاوته.

شرکتهایی که به سرچ محلی وابسته اند، لینک محلی میخوان. این لینکها از وب سایتهای محلی دیگه باید بیان. مثلا یه رستوران باید از یه وبلاگ یا یه منتقد غذای محلی لینک بگیره.


متخصص سئو باید چه بازرسی هایی انجام بده؟

اگه یه متخصص سئو بخواد بازرسی انجام بده باید به چند تا چیز دسترسی داشته باشه. لازم نیست زیادی بهشون دسترسی بدید، مگر اینکه ببینید دارن واقعا یه مشکلاتی رو در ارتباط با بازرسی حل میکنند. بعدا در این مورد بیشتر صحبت میکنیم. فعلا دسترسی های معمول باید شامل این موارد باشند:


دسترسی Read-only به آنالتیکس‌ها

دسترسی Read-only به کنسول سرچ

دسترسی Read-only به ابزار وبمستر Bing

متخصص سرچ برای بررسی موارد دیگه ای که روی رتبه اثر میذارن از ابزاری که در اختیار داره استفاده میکنه. 

علاوه بر اون دسترسی ها، به این موارد هم نیاز داره:


چند تا از رقباتون

کلیدواژه هایی که میخواهید براشون رتبه بگیرید

تاریخچه وب سایت

سایر کارهایی که برای سئوی وب سایتتون در گذشته انجام دادید

متخصص سئو باید یه پرسشنامه داشته باشه یا یه مصاحبه تلفنی باهاتون انجام بده و این موارد رو ازتون بپرسه.

وقتی بازرسی انجام شد متخصص سرچ یه لیست کامل از وظایفی که برای کسب رتبه باید انجام بدید بهتون ارائه میده.


چرا زحماتی که برای بهینه سازی موتور جستجو میکشیم به نتیجه نمیرسه؟

تو هر پروژه ای امکان شکست هست. این بخش به بخش برای اینه که شانس موفقیت بازرسی سرج و کمپین‌تون افزایش پیدا کنه. کامل مشخص کنید که چه نتایجی میخواهید بدست بیارید و در چه زمانی میخواهید بهش برسید. یه جدول زمانبندی شده درست کنید و اطلاعات دقیق شامل کلیدواژه ها، رقبا و غیره رو توش وارد کنید. بذارید جدول باز بمونه تا بعدا هم بشه تغییرش داد.


منظورمون از تغییر چیه؟

گوگل دوست داره همه چیز برای کاربرهاش جالب بمونه. شاید بخاطر همینه که سالی 500-600 تغییر در الگوریتمش بوجود میاره. بسته به زمانی که بازرسی براتون انجام میشه و اینکه چه وقتی برای اصلاح مواردی که تو پیشنهادات بازرسی گفته میشه اقدام میکنید، ممکنه نیاز به بروزرسانی باشه. یعنی اگه گوگل یه تغییری تو الگوریتمش بده و یه چیزهایی رو عوض کنه شاید متخصص سرچ بازرسی مجبور بشه دوباره اون موارد رو بررسی کنه.

مواردی که تو لیستمون گفتیم بیشتر میشه، این لیست فقط برای شروعه کاره.


بعدی چیه؟

وقتی بازرسی انجام شد، چند تا گزینه پیش رو دارید. بسته به اطلاعاتتون یا توانایی های کارمندهاتون میتونید خودتون کار رو انجام بدید یا از یه متخصص کمک بگیرید که همه یا بخشی از کار رو به عهده بگیره.


گزینه اول

اگه کارمندی دارید که میتونید وظیفه بازرسی رو به عهده بگیره، متخصص سرچ فقط کافیه کمک کنه و کمکش به این صورت باشه که در دسترس باشه و به سوالاتی که درباره نحوه اجرای وظایف در حین بازرسی دارید پاسخ بگه.


گزینه دوم

شما یه یکی از کارمندهاتون توانایی انجام بعضی از وظایف بازرسی رو داره. اینطوری حداقل هزینه هاتون پایین میاد.

یه نکته ای که باید اینجا عرض کنم، اینه که الآن وقت این نیست که متخصص سئو شما رو آموزش بده که بتونید کارهای بازرسی رو انجام بدید. در صورتی که خودتون نحوه انجام کار رو از اول بلدید این گزینه رو انتخاب کنید.


گزینه سوم

اونقدر سرتون شلوغه که نمیتونید این کارها رو هم انجام بدید. اینجا باید به یه متخصص سرچ تکیه کنید که براتون کارها رو انجام بده.


گزینه دوم یا سوم؟

بعد از اینکه بازرسی کامل شد و وظایف تقسیم شدند باید شما و متخصص سئو درک روشنی از انتظارات و بازه زمانی که کار قراره توش انجام بشه داشته باشید.

متخصص سئو ممکنه به سیستم مدیریت پروژه دسترسی داشته باشه. با این سیستمها میشه وظایف، مهلت زمانی و وظایف انجام شده رو قالب بندی کرد. 

هر متخصص جستجو ممکنه متفاوت از دیگری کار کنه و بخاطر همین اگه سیستم مدیریت پروژه هم نداشتند مشکلی نیست. فقط باید خودتون نسبت به وظیفه ای که دارید انجام میدید، احساس اعتماد به نفس داشته باشید.


تا حصول نتیجه کمی طول میکشد

بسته به مقدار کاری که نیاز هست، ممکنه تکمیل وظایف کمی طول بکشه. اما یادتون هم باشه که تا موتورهای جستجو سایتتونو با الگوریتمهای پیچیده‌شون تطبیق بدن و در مورد رتبه سایتتون تصمیم گیری کنند زمان میبره.

شغل ما اینه که به موتورهای جستجو ثابت کنیم که شایسته رتبه گرفتن برای کلیدواژه ها، صنعت یا محلی که میخواهیم براش رتبه بگیریم هستیم و این کار هم زمانبره. اگه یه متخصص سرچ تو این کار کمکتون کنه، باید اونقدر روی کار بمونه تا اطمینان حاصل کنید که کار به نتیجه رسیده.


بازرسی سئو چقدر میشه؟

چون هیچ استانداردی تو این کار نیست، قیمتها به متخصصی که انتخاب میکنید بستگی داره. یه سری عوامل هستن که میتونن روی قیمت بازرسی سئو اثر بذارن. به اندازه وبسایت بستگی داره، اینکه آیا هدفتون رتبه گرفتن در یک منطقه محلیه یا هدفتون رتبه گرفتن در سطح ملی باشه یا سایر عوامل مثل زمانی که طول میکشه تا بازرسی انجام بشه.

فکر نکنید اگه قیمت‌ها بالا بودند براتون بده، معمولا هر چی قیمت بالاتر باشه، یه برند ملی بزرگه که میلیونها لینک داره، با هزاران صفحه و خیلی چیزهای دیگه که باید جمع بشن تا ببینید چطوری روی رتبه اثر میذارن.

اگه میخواهید سایتتونو بازرسی کنید و قیمت پایینی بهتون پیشنهاد شد، به نظر من باید مواظب باشید چیزی رو که براش پول میدید تحویل بگیرید.


آیا هزینه‌های دیگه ای هم هست؟

تو سه گزینه ای که در بالا عنوان کردیم، اگه متخصص سئو قرار باشه برای کارها کمکتون کنه، یه سری هزینه های اضافی هم هست. این چیزها براشون معموله که بخوان برای امکانات و چیزهای اضافی جداگانه هزینه بگیرند.

هر متخصصی یه جور هزینه ها رو حساب میکنه، بعضیها ممکنه یه مقدار ثابتی به صورت ماهانه یا سالانه دریافت کنند و مقدار ساعتهایی که در ماه یا سال باید روی سایت کار کنند رو مشخص کنند، بعضی ها هم ممکنه پروژه ای کار کنند، یعنی شما همه مبلغ رو قبل از کار پرداخت میکنید، یا نصفشو قبل از کار و نصف دیگه رو بعد از اینکه کار تموم شد و تحویل گرفتید.

اگه میخواهید تو جستجوها رتبه بگیرید، متخصص سئو اونچه رو که تا حصول نتیجه باید طی بشه براتون توضیح میده. اگه بازرسی سئو نداشته باشید مثل این میمونه که ماشین بنزین تموم کرده تونو ببرید پیش مکانیک و بپرسید مشکلش چیه. یعنی حتی یه نگاه هم بهش ننداختید و فقط میدونید یه مشکلی داره. بازرسی سئو دیگه حدس و گمان رو میذاره کنار و مستقیم میره سر اصل مطلب.

اگه رتبه سایت شما هم روی موتورهای جستجو مشکل داره، ما خوشحال میشیم بتونیم یه بازرسی روی ظاهر آنلاین کسب و کارتون انجام بدیم. دارکوب متخصص طراحی و سئوی وب سایت بر اساس نیازها و اهداف مشتریهاشه.


بازرسی سئو seo 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

بی شک همه با این جمله موافق هستند که”محتوا در این عصر پادشاه است”.به وسیله سیستم مدیریت محتوا میتوان وبسایتهارا به سهولت به روز نگه داشت که این به روز بودن موجب میشود محبوبیت بیشتری نزد موتورهای جستجو داشته باشند.همچنین به وسیله محتوا تازه و به روز میتوانید بازدیدکنندگان را جذب کند و آنها را نسبت به وبسایت شما وفادار کند.بهینه سازی از طریق محتوا باعث میشود تا بیشتر در معرض موتورهای  جستجو قرار بگیرد و ترافیک بیشتری به وبسایت هدایت میشود.

محتوای کامل و تشریحی و کاربردی در مورد محصولات یا خدمات کلید اصلی پیشرفت کسب و کار و وبسایت شماست.همه اینها با استفاده از سیستم مدیریت محتوا(Content Management System ) امکان پذیر است.

سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار پیچیده است که شامل یک سری ابزار است که این امکان را به تمامی افراد میدهد تا صفحات و محتوا را از طریق مرورگرها و بدون دانستن هیچ اطلاعاتی از HTML و یا تکنولوژی های دیگر اضافه،به روز یا حذف کند.کسی که تجارت الکترونیک دارد حتما با سیستم های مدیریت محتوا سروکار خواهد داشت.

دو عدد از پرطرفدارترین این سیستمها وردپرس(WordPress ) و جوملا(Joomla ) نام دارند که در ادامه به مقایسه و بررسی کامل آنها میپردازیم تا ببینیم کدامیک از آنها بهتر است!

WordPress :سیستم مدیریت محتوا وردپرس براساس کدPHPوMySQL بنا شده است.به طور میانگین از هر ۵وبسایت که تولید میشود،۲تا از آنها وردپرسی است و در حال حاضر محبوبترین سیستم وبلاگ نویسی است.اولین نسخه وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است.

Joomla :جوملا در واقع یکی از فرزندان  وبسایت ساز قدیمی Mambo بود که توسعه اش متوقف شده است.جوملا در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار معرفی شد.جوملا نیز از زبان برنامه نویسی PHP و MySql استفاده می کند.

ابتدا به ذکر تشابهات آن میپردازیم.

-هر دو قالب های موردنظر مشتریان را ارائه میدهند.

قالب هایی که توانایی شخصی سازی و پیاده سازی تنظیمات دلخواه را دارد و طراحان بدون اینکه خودشان قالبی طراحی کنند میتوانند براساس نیاز قالب مورد نظر را خریداری کنند و سپس تنظیمات و شخصی سازی ها را اجرا کنند.

-پشتیبانی قدرتمند

هر دو از پایگاه های داده و ابر داده ها پشتیبانی میکنند.ضمن اینکه پلاگین ها و افزونه ها برای پیشرفت وبسایت ها در اختیار توسعه دهندگان قرار میدهد.برای وردپرس بیش از۴۵۰۰۰ پلاگین و تم و قالب وجود دارد که توسعه دهندگان وب به راحتی میتوانند آنرا دریافت کنند و براساس عملکردی که میخواهند تنظیم کنند؛ و برای جوملا تعداد افزونه ها و کامپوننت به همراه پلاگینها این تعداد تقریبا ۸۰۰۰ عدد است.

-هر دو رایگان و متن باز(Open-Source ) هستند

هم جوملا و هم وردپرس را میتوان به صورت رایگان از وبسایت هایشان دانلود کرد.حتی اکثر افزونه ها و ابزارک ها و پلاگین های آنها رایگان هستند و آنهایی هم که باید هزینه شود تا بتوان استفاده کرد،قیمت چندانی ندارند.


سیستم مدیریت محتوا 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید در وب سایتهای پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.



طراحی واکنشگرا

وب سایتی که واکنشگرا یا ریسپانسیو باشه میتونه در نمایشگرهایی با اندازه های مختلف (موبایل، کامپیوتر، تبلت) محتوای یکسانی رو به نمایش بذاره. درسته که میتونید یه وب سایت جدا برای موبایل طراحی کنید اما استفاده از طراحی واکنشگرا هم ساده تره و هم محتواتونو در همه دستگاه ها شکیل نمایش میده. آمار نشون میده در سال 96 بیماران بیشتری از موبایلهاشون سرچ کرده اند، بنابراین اگه وب سایتتونو بهینه سازی کنید، بیماران بیشتری میتونن ازتون وقت بگیرند.


طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی شلوغی و درهمی نداره و باعث میشه وب سایت مدرن و حرفه ای به نظر برسه. برای اینکه وب سایتی مینیمال داشته باشید، فقط عناصری روی وب سایتتون بذارید که برای ارائه محتوا ضروری اند یا تجربه کاربری سایت رو بهبود میبخشند. هر نوع عنصر غیرضروری رو حذف کنید.


فضای سفید

باید روشمند از فضای سفید استفاده کنید تا ظاهر وب سایتتون مرتب باشه و شلوغ دیده نشه. با فضای سفید میتونید مسیر دید کاربر رو در وب سایت هدایت کنید، خوندن و هضم مطالب رو برای بیماران ساده کنید. هیچ وقت در یک پاراگراف بیشتر از 3-4 جمله مطلب ننویسید.


محدود کردن انیمیشن و افکتها

از این عناصر به صورت پراکنده و فقط در قسمتهای ضروری برای جلب توجه استفاده کنید. اگه بیش از حد افکت بکار ببرید، حواس کاربر از محتوای اصلی سایت پرت میشه ولی اگه درست استفاده بشه میتونه نکات اصلی رو بهتر به سمع کاربر برسونه و وب سایت رو جذاب تر کنه.


رنگ هویت برند

حتما باید قبل از طراحی وب سایتتون در مورد هویت برندتون تصمیم بگیرید. این کارو با توجه به هدف و نوع کارتون انجام بدید: اگه دندانپزشک کودک هستید باید در محیطی دوستانه و گرم خدماتتونو ارائه بدید، یا اگه جراح پلاستیک باشید باید به جدیدترین ها روی بیارید. تازه ترین فناوریها و فعالیتها رو مد نظر قرار بدید و رنگی رو انتخاب کنید که تصویر درستی از برندتون ارائه بده.


انتخاب 1-3 رنگ اصلی

بیشتر از 3 رنگ اصلی روی وب سایتتون نداشته باشید. رنگ اصلی وب سایتتون میتونه مثلا آبی یا زرد باشه و برای دو رنگ دیگه از رنگهای سفید، طوسی، مشکی استفاده کنید.

اکثر سایتها زیادی از رنگ استفاده میکنند، این کار باعث میشه وب سایت پیوستگی نداشته باشه و بچه گونه به نظر بیاد. اما وب سایتهای مخصوص کودکان مستثنی هستند و میتونن رنگارنگ باشن تا بچه ها خوششون بیاد.


دو نوع فونت

برای برندتون نهایتا دو نوع فونت استفاده کنید. یکی برای تیترها که باید جذاب تر باشند و بهتر جلب توجه کنند و یه فونت خوانا هم برای متن. بیشتر از دو فونت باعث میشه طراحی از هم گسیخته و نامنظم به نظر بیاد.


بنرهای جلب توجه کننده

روی صفحه اصلی وب سایتتون به جای بنر از تصاویر بزرگ استفاده کنید تا بازدیدکننده ها وقتی وارد وب سایت میشن توجهشون جلب شه. میتونید از این بنرها برای تبلیغات استفاده کنید و کسب درآمد کنید یا کاربرها رو به صفحات خاصی از سایتتون منتقل کنید.


تصاویر ارتقا یافته

برای ایجاد حس مثبت و خوب از تصاویر شاد استفاده کنید و هم از تصاویر آماده و تصاویری که خودتون گرفتید به طور مخلوط و تقریبا مساوی بهره ببرید. درسته که خرید تصاویر آماده کیفیت خیلی خوبی دارند و میتونن به سایت جذابیت ببخشند اما نمیتونن کار واقعی شما رو نشون بدن. بهترین کار اینه که از تصاویری که خودتون گرفتید استفاده کنید. حتی اگه این تصاویر آماتوری باشند باز هم میتونن وب سایتتونو شخصی تر و خاص تر نشون بدن.


بهینه سازی هدرها

حتما هر اطلاعات ضروری رو در سایتتون قرار بدید (اسم، آدرس، شماره تماس) رو در هدر بذارید تا مشتریها بتونن راحت باهاتون تماس بگیرند.

امیدوارم بتونید با استفاده از این نکات وب سایتتونو بهتر طراحی کنید و مشتریهای بیشتری جذب کنید. اگه برای طراحی، توسعه یا بهینه سازی وب سایتتون به کمک نیاز داشتید همین امروز با ما تماس بگیرید. دارکوب خدمات کامل بازاریابی اینترنتی، هاست، دامنه، توسعه و طراحی وب سایت ارائه میده. با سپردن کارهای دیجیتالتون به شرکت دارکوب وقتتون آزاد میشه و میتونید بهتر به مشتریهاتون رسیدگی کنید.

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

اینکه فقط یک سایت طراحی نماییم کافی نیست و در طراحی سایت می بایست نیازها و انتظارات کاربران خود را برآورده نماییم. برآورده نمودن انتظارات کاربران در وب سایت باعث موفقیت وب سایت خواهد شد که این کار را در مرحله اول می بایست از طریق شناخت کاربران و در مرحله بعدی از طریق برنامه ریزی برای رفع نیازمندی های آنان انجام داد.


برای شروع طراحی یک وب سایت مناسب برای مخاطبان خود باید ثبات و استحکام حیطه کاری خود را مشخص و حفظ نمایید. به این معنی که محدوده بازدیدکنندگان وب سایت خود را تعیین نمایید. با رعایت ثبات کاری، وب سایت شما دارای ویژگی یکنواختی و منطق خواهد بود. توجه داشته باشید که طراحی وب سایت متناقض فشار زیادی به کاربر وارد کرده و این امر موجب کاهش تدریجی نرخ کاربران شما خواهد شد. شایان ذکر است که رعایت اصول منطق و ثبات به معنی ارائه کردن مطالب تکراری و کسل کننده نیست. بلکه کلید موفقیت شما در برقراری تعادل بین ثبات و ابتکار است.

طراحی سایتی که نیازها و انتظارات کاربران را برآورده سازد


اهمیت رعایت ثبات در طراحی وب سایت :


طراحی موفق سایت، نقشه راه شما را به خوبی در ذهن مخاطب تان ترسیم می کند. اگر به خوبی ثبات را در طراحی خود رعایت نمایید، رابط کاربری شما برای مخاطبانتان قابل پیش بینی خواهد بود و این نکته شما را به موفقیت نزدیک می کند. چرا که به این ترتیب کاربر بدون نیاز به مسیریابی های پیچیده، به راحتی قادر به تعقیب وب سایت شما  خواهد بود و تبدیل به مخاطب مانا می شود.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان وب سایت شما در واقع بازدیدکنندگان تمامی وب سایت ها هستند و با انجام وب گردی مکرر قادر به مقایسه وب سایت ها و تشخیص وب سایت حرفه ای و غیر حرفه ای خواهند بود. ثبات به این معنی است که تمام مولفه های فعال در طراحی وب سایت با انسجام و نظم خاصی در کنار یکدیگر به صورت موثر کار کنند.


قانون کاهش سورپرایز ...!!

اگر در مورد چارچوب کاری خود به تصمیم قطعی دست نیافته اید، قانون "کاهش سورپرایز" را رعایت نمایید! به این معنی که ویژگی های کلیدی نباید با استاندارتان تفاوت چندانی داشته باشد. در واقع قوانین طراحی وب سایت از استانداردها مستثنی نیستند. ویدئوها، تصاویر، کلیدها و برچسب هایی که در وب سایت استفاده می کنید نباید باعث ایجاد سردرگمی در کاربر شوند. همیشه طراحی وب سایت خود را از چشم یک مخاطب ارزیابی نمایید.


اصل ثبات در طراحی وب سایت 

اصل ثبات در طراحی وب سایت را می توانیم به دو بخش تقسیم نماییم:

بخش یک : ثبات درونی

بخش دوم : ثبات خارجی

ثبات خارجی به معنی انجام مقایسه بین محصولات سایر وب سایت ها می باشد ولی ثبات داخلی بر روی پروژه کاری خود شما تمرکز دارد. در ادامه این مقاله در مورد این دو مفهوم بیشتر صحبت خواهیم کرد.


مفهوم ثبات خارجی 

همان طوری که در بالا نیز اشاره شد، ثبات خارجی به فرآیند مقایسه وب سایت شما با محصولات مشابه اشاره دارد. روزانه وب سایت شما با شمار زیادی از سایت های دیگر مقایسه می شود. به زبان دیگر، ثبات خارجی به معنای برآوردسازی انتظارات کاربران از حیطه کاری شما است. اگر شما قادر به ایجاد ماهرانه یک وب سایت باشید، می توانید به راحتی ویژگی ثبات خارجی را نیز بر روی طراحی خود اعمال نمایید.

توجه داشته باشید که دانش عمومی مخاطبان وب سایت شما به یک سری عوامل خارجی بستگی دارد. در اغلب موارد برآوردسازی انتظارات بازدیدکنندگان وب سایت شما، می تواند مسیر درست موفقیت را برایتان ترسیم نماید. نهایتاً مفهوم ثبات خارجی در تمامی وب سایت ها و حتی اپلیکیشن های موبایل به عنوان یک اصل اساسی مطرح شده است.

به عنوان مثال، وجود اسلایدشوی مناسب برای نمایش دادن تصاویر، وجود آیکون های مناسب برای مفاهیمی مثل ایمیل وب سایت، وجود جهت یابی های مناسب برای هدایت کردن کاربری که از وب سایت شما بازدید می کند، همه و همه نمونه هایی از رابط های کاربری مناسب برای برآوردسازی انتظارات مخاطبان شما می باشد.


استفاده کردن از الگوهای بازگشتی

استفاده کردن از رابط های کاربری مناسب می تواند از وقوع کم و کاستی های مرتبط با عدم رضایت کاربر از واسط کاربری پیشگیری نماید. بسیاری از مخاطبان شما به واسطه بازدید های روزانه از پلت فرم های مختلف با این واسط های کاربری آشنایی دارند. مثال هایی از این رابط های کاربری مایکروسافت ورد و  فونت مناسب برای آیکون های مورد استفاده در وب سایت شما می باشد.


ساختار یافته، شفاف و قابل تشخیص ...

فاکتور مهم و اساسی در طراحی وب سایت در این تیتر فوق خلاصه شده است. به زبان دیگر وب سایت شما نباید تکراری و مطالب مورد ارائه آن کسل کننده باشد. در واقع وب سایت شما باید شامل مفاهیمی باشد که کاربران شما دقیقاً به دنبالشان هستند. استفاده کردن از جهت یابی مناسب در تمامی صفحات وب سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رعایت تعادل در این بخش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. وب سایت شما باید مختصر و مفید بوده و در عین حال از شفافیت لازم برخوردار باشد.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

نکته مهم اینکه نباید در تمامی مراحل کاری خود انتظارات کاربران را در اولویت کاری خود قرار دهید! گاهی اوقات انتظارات کاربران صرفاً یک عادت غلط می باشد.

به عنوان مثالی در این زمینه می توان به وجود ستاره در کنار فیلدها اشاره نمود که بدین وسیله کاربران  اجباری بودن تکمیل این فیلد را برداشت می نمایند. به تصاویر زیر توجه نمایید. به نظر شما کدامیک این اصل را به خوبی رعایت کرده و در رعایت تعادل بین اولویت های درست کاربر و عادات نادرست آن موفق بوده است؟

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی در ارائه دادن مفاهیم و راهکارهایی کلیدی برای برآوردکردن انتظارات کاربران داشتیم. همیشه این اصل را در نظر داشته باشید که کاربر از درگیری فکری زیاد در وب سایت شما احساس رضایت نخواهد کرد. پس یک ساختار سازمان یافته، مشخص و شفاف در عین ابتکار می تواند ترافیک عظیمی را به سمت وب سایت شما هدایت نماید.


 


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰



بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح کلی برای انواع بازاریابی آنلاین به حساب می آید. صنایع به کانالهای دیجیتال مثل جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها نفوذ کرده اند و از این طریق با مشتریهای فعلی و احتمالی آینده شون ارتباط برقرار میکنند.


واقعیت اینه که الآن مردم دو برابر 12 سال پیش وقتشونو در دنیای آنلاین میگذرونن و این مسئله کل زندگیشونو تحت تأثیر قرار داده. نحوه خرید کردنشون تغییر کرده و بازاریابی آفلاین دیگه به اندازه قبل مؤثر نیست. 

اما مفهوم بازاریابی تغییری نکرده و مثل قبل ارتباط با مخاطب در مکان درست و در زمان مناسب معنی میشه. و با توجه به رفتارهای این دوره و زمانه، یعنی باید جایی بازاریابی رو انجام بدید که مخاطب شما بیشتر زمانشو اونجا میگذرونه: در اینترنت.

بازاریابی دیجیتال یا به عبارت دیگه هر نوع بازاریابی که به صورت آنلاین وجود داره. 

اگه خواننده همیشگی مقاله های دارکوب بوده باشید، باید مقالات ما رو در مورد بازاریابی داخلی خونده باشید. میدونید که این نوع بازاریابی نوعی بازاریابی مؤثر برای جذب، انتقال، نزدیکی و راضی کردن مشتریان آنلاین به حساب میاد. اما هنوز مردم در مورد بازاریابی دیجیتال خیلی سوال دارند.

با اینکه یه بازاریاب داخلی فصلی شاید بگه بازاریابی داخلی و دیجیتال از نظر مجازی یک چیز هستند اما یه سری اختلافات جزئی این وسط وجود داره. و بعد از بحث های زیادی که با بازاریابها و صاحبان صنایع در امریکا و انگلیس، آسیا، استرالیا و نیوزلند داشتم، خیلی چیزها در مورد تفاوتهای کوچیکی که در قسمتهای مختلف جهان دیده میشه فهمیدم.


بازاریابی دیجیتال دقیقا چیست؟

از خود وب سایت گرفته تا برندسازی آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و فراتر از اونها روشهایی اند که همه زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار میگیرند. بازاریاب دیجیتالی خوبه که تصور روشنی از هر کدوم از روشها و اهدافشون داشته باشه و اونها رو به خوبی بشناسه.

در اینجا با خلاصه ای از وسیله ها و روشهای معمول آشنا میشید:


 وسایل بازاریابی دیجیتال:

وب سایت

پست های وبلاگ

کتاب الکتریکی و گزارش

اینفوگرافی

ابزار تعاملی

کانالهای شبکه های اجتماعی

پوشش های آنلاین (مثل نقدها، اخبار و گزارشها)

بروشورها و کتابهای آنلاین

مسائل مربوط به برند سازی (مثل لوگو، فونت و غیره)

روشها:

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

فرایند بهینه سازی وب سایت برای اینکه بتونید در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری بگیرید. بنابراین تعداد ترافیک طبیعی (یا رایگان) که وب سایتتون دریافت میکنه افزایش پیدا خواهد کرد.


بازاریابی محتوا

تولید و تبلیغ محتوا با هدف معرفی و شناساندن برند، رشد ترافیک، جذب کاربر دائمی یا مشتری.


بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی به نظریه قیف کامل اشاره داره و هدفش جذب، تبدیل، نزدیکی و خرسند کردن مشتریهاست و این کارو از طریق محتوای آنلاین انجام میده.


بازاریابی شبکه های اجتماعی

تبلیغ برند و محتوا در شبکه های اجتماعی برای معرفی برند به مردم، هدایت ترافیک به وب سایت شرکت و جذب کاربرهای دائمی.


تبلیغات کلیکی یا PPC

در این روش هر بار که کسی روی تبلیغتون کلیک کنه به منتشر کننده تبلیغ باید مبلغی رو پرداخت کنید، این نوع تبلیغات ترافیک رو به سمت وب سایت هدایت میکنه. یکی از رایج ترین انواع تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز است.


بازاریابی وابسته

نوعی از تبلیغ وابسته به عملکرد که در اون شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات شخص دیگری در وب سایت خودتون یک کمیسیون دریافت میکنید.


تبلیغات محلی

تبلیغات محلی به تبلیغاتی اشاره داره که در کنار محتوای رایگان، اولویت رو به محتوا و امکانات روی پلتفرم میده. مثل BuzzFeed ، اما خیلی از مردم تبلیغات شبکه های اجتماعی (مثل فیسبوک، اینستاگرام) رو هم جزء تبلیغات محلی به حساب میارن.


اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اشاره داره که هدفش خودکار کردن فعالیتهای بازاریابیه. خیلی از دپارتمان های بازاریابی مجبورند کارهای تکراریشونو خودکار کنند. این کارهای تکراری شامل ایمیل، شبکه های اجتماعی و سایر فعالیتهای وب سایت میشن.


بازاریابی ایمیل

شرکتهای مختلف از بازاریابی ایمیلی برای ارتباط گیری با مخاطبشون استفاده میکنند. معمولا ایمیل برای تبلیغ کردن محتوا، تبلیغها و حراجها بکار میره و میتونه مردم رو به سمت سایت شرکت هدایت کنه.


PR آنلاین

PR آنلاین فعالیتیه که پوشش آنلاینی رو که بدست اومده به کمک انتشارات دیجیتال، وبلاگ و سایر وب سایتهای مبتنی بر محتوا امنیت می بخشه. خیلی شبیه PRهای آنلاینه اما در فضای آنلاین انجام میشه.



  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

صفحه یا مجموعه ای از صفحات از پیش آماده ای می باشند که میتوان عکس ها،ویدئوها متون و اجزای دیگر را تغییر داد و بهینه کرد تا زمانی که یک وبسایت کامل گردد.اضافه کردن،حذف،بایگانی کردن و… از جمله کارهایی می باشند که می توان در این قالب ها انجام داد.

این قالب ها اغلب توسط توسعه دهندگان وبسایت نوشته می شود،و مواردی که برای هر وبسایت نیاز است در این قالب ها تعبیه شده است(برای مثال HTML, CSS و هر کدنویسی دیگری که برای کارکرد وبسایت نیاز است).این قالب ها بیشتر برای این به وجود آمده است تا پروسه طراحی سایت برای مردمی که اطلاعات کم یا هیچ اطلاعی از برنامه نویسی ندارند امکان پذیر باشد و این کار را تا حد زیادی راحت تر انجام دهند.


طراحی قالب آماده  وب سایت

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

توجه داشته باشید که وب سایتهایی که هم مطالب خوبی دارند و هم از طراحی خوبی بهره برده باشند، بهتر در صفحه نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل رتبه میگیرند.


Sonix

شرکت سونیکس ارائه دهنده محصولات کشف نقص و بهبود پروسه ها برای تولیدکننده هاست. وب سایت شرکت سونیکس یک طراحی تر و تمیز و شیک داره با تصاویری باکیفیت و توصیفی، متنی دقیق و هدفمند و یک مسیریابی فوق ساده که مشخص میکنه کدوم قسمت از وب سایت بیشتر مورد توجه کاربر قرار گرفته. این وب سایت به خوبی از رنگها بهره برده به طوری که هم ظاهر جذابی به سایت بخشیده و هم بخاطر تضاد کم میان رنگها حال و هوای شیکی رو منتقل میکنه.


Napoleon Grills

هر چیزی که یه نفر شاید بخواد در مورد این شرکت بدونه، در صفحه اصلی وب سایت شرکت وجود داره. این وب سایت یه مسیریابی واضح داره با توصیفات کامل و جالب. همه اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعیش در صفحه اصلی سایت قرار داده شده و تصاویری که در سایت بکار رفته کاربر رو به هوس میندازه که همین الآن با محصولات ناپلئون گریل یه کباب حسابی تو حیاط خونش درست کنه.


Schneider Electric

شرکت اشنایدر الکتریک میخواست یه طراحی ساده و تمیز داشته باشه و در عین حال بتونه هر چیزی رو که مشتریهاش ممکنه بخوان در موردش بدونن در سایت جا بده، اون هم درست دم دست. صفحه اصلی سایت یه مسیریابی تمیز و مرتب داره که بسته به اینکه بازدیدکننده کی هست (مشتری، سرمایه گذار یا متقاضی کار)، میخواد چی بخره (سوخت، محصولات معدنی، محصولات مرتبط با آب و غیره)، یا دقیقا چه محصولاتی لازم داره (کنترل کننده، اتوماسیون و غیره) گزینه های خاصی رو ارائه میده. رنگهای سبز و آبی شادی که در وب سایت بکار رفته بهش ظاهری مدرن بخشیدند و در عین پرشور و جالب بودن، حواس کاربر رو هم پرت نمیکنند. یه توسعه برد-برد برای یه وب سایت مدرن!


Kaber Technology

نمایش تصاویر تمام صفحه و جذاب، متن های کوتاه و توصیفی از ویژگی های متمایز کننده وب سایت شرکت کبرتکنولوژی به حساب میاد و باعث شده گشتن در سایت برای کاربر سرگرم کننده و به نوعی تفریح باشه. صفحه اصلی با اسکرولینگ ساده ای که داره مسیریابی رو در سایت راحت میکنه و شما میتونید به سادگی به بخش محصولات یا هر قسمتی که میخواهید برید. هر محصول به طور مختصر و مرتب توضیح داده شده و تضاد رنگی بالای سایت فضای جذاب و چشم نوازی بوجود آورده.


Bechtel Rail

تو شرکتهای تولیدکننده، روایت داستان شرکت و صحبت کردن در مورد محصولات و خدمات، صرفا با متن نوشتاری کار سختیه و نمایش دادن معمولا خیلی بهتر از نوشتن میتونه هدف وب سایت رو به کاربر منتقل کنه. وب سایت بچتل ریل هم با نمایش فیلم های جذاب و باکیفیت این کارو به نحو احسن انجام داده. در فیلم ها هر آنچه که کاربر برای تصمیم گیری در مورد خریدش ممکنه بخواد بدونه گفته شده و سایت به خوبی این حس رو منتقل میکنه که مدیران این شرکت برای فروش محصولاتشون بسیار جدی هستند. (برای مسیریابی در این وب سایت از دکمه های حرکت به طرفین و بالا و پایین استفاده کنید.)

اگه شما هم یک تولیدکننده هستید و میخواهید با یک وب سایت قوی در عرصه دیجیتال وارد بشید همین امروز با دارکوب تماس بگیرید. متخصصان طراحی و توسعه وب سایت و بازاریابی ما با توجه به نیازها و خواسته های شما، بهترین وب سایت و کمپین ها رو برای شما طرح ریزی میکنند.



  • طراحی سایت دارکوب