طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

۶۸ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه شرکت طراحی سایت با قیمت مناسبی را انتخاب کنیم

دنیای دیجیتال بیش از هر زمانی با زندگی امروزی ما گره خورده است و اگر شما تجارتی دارید و می­خواهید در آن موفق شوید باید درک کاملی از آن داشته باشید. در عصر کنونی کمتر تجارتی را می­توان یافت که با فناوری دیجیتال آمیخته نباشد.
این طور تصور کنید که تازه تجارتی را آغاز کرده اید، با خود می­گویید که "هیچ مشکلی نیست، با یک شرکت متخصص در این کار  قرار داد می­بندیم". شرکت های زیادی نیز در این زمینه وجود دارند. و مشکل دقیقاً از همین جا شروع می­شود. اگر در اینترنت نگاهی انداخته باشید حتمی متوجه شده­اید که شرکت های ارائه کننده­ی خدمات وبی/مربوط به وب  زیادی بچشم می­خورد، اما مسئله این است که این خدمات شامل چه چیزهایی است و مهم تر از آن، تا چه حد این خدمات به کار تجارت شما می­آید!
اشتباه بزرگی که اکثر شرکت های تجاری مرتکب می­شوند این است که از تفاوت بین یک شرکت ارائه کننده خدمات طراحی وب و یک شرکت ارائه کننده خدمات دیجیتالی آگاه نمی­باشند. پس برای حل این مشکل به موارد زیر توجه کنید.

ظاهر خوب همیشه مهمترین ویژگی نیست:

اکثر طراحان وب بر روی عناصری چون گرافیک متمرکز می­شوند که تنها پوسته ای زیبا برای سایت شما می­سازد. اما، کلیدِ داشتن یک وب سایت کارآمد فقط به اتفاقاتی بستگی دارد که در پشت صحنه­ی آن رخ می­دهد. در نظر داشته باشید که جذب مشتری یکی از اهداف تجاری است اما هدف اصلی از راه­اندازی درست وب سایت با ظاهری فریبنده، ایجاد حس رضایت و خرسندی  در مشتری هنگام بازدید از آن می­باشد. تنها اشخاصی می­توانند این هدف را برای شما تحقق بخشند که از هر نظر در کار خود خبره و مهمتر از آن همراه پیشرفت سریع تکنولوژی در این عرصه، دانش خود را همپا سازند.

عبارت کلیدی "بهینه سازی موتور جستجو" یا SEO را بخاطر بسپارید:

"بیهنه سازی موتور جستجو" (SEO) اصطلاحی کلیدی می­باشد. یک وب سایت بدون داشتن این خصوصیت مجموعه ای از عکس­ها و تصاویر زیبا خواهد بود همچون اتومبیلی که در آن از موتور خبری نباشد. پس اینجاست که اهمیت صحیح انتخاب شرکت طراحی وب خود را کم­کم نمایان می­سازد. 
کار SEO یا بیهنه سازی موتور جستجو این است که در هنگام جستجوی آنلاین به وسیله­ی کلمه سایت شما را در لیست سرچ نمایان سازد.  (توجه داشته باشید که تبلیغات گوگلی از این قضیه مستثنی می­باشند و علاوه بر آن هزینه نیز دارند.)
همان طور که قبلاً اشاره کردیم دنیای بازاریابی اینترنتی هر روز در حال تغییر و پیشرفت است، پس باید در آن حضور فعال داشته باشید تا پیروز میدان شوید. به همین دلیل وب سایت شما باید توانایی همراهی با این موج سریع را داشته باشد، مرتب ارتقا یابد و به شما اطمینان دهد که در اولین جستجو در سطوح اول قرار خواهید گرفت.
از ویژگی های طراحی خوب سایت می توان به افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت اشاره نمود. اما مهم تر از این ها، دسترسی راحت و آسان مشتری بلقوه در اولین جستجو به سایت شما است که نشان گر کارکرد صحیح سایت می باشد.

از ابزار صحیح در تجارت خود استفاده کنید:

برای تحقق این خصوصیت شرکتی را انتخاب کنید که گامی فراتر از طراحی ظاهر وب برداشته، شرکتی که تمام ابزارهای لازم برای باقی ماندن در سطوح بالا را برای شما فراهم کند.
در هنگام انتخاب شرکت مورد نظر از دیگر سوالات مهمی که باید مطرح گردد این است که  زمان مورد نیاز برای تست و آزمایش سایت شما قبل از  آنلاین شدن آن چه میران خواهد بود. خود را هنگامی که از اینترنت استفاده می­کنید در نظر بگیرید، اگر سایتی در بارگزاری کند، یا رسیدن به هدف نیاز مند کلیک های فراوان باشد، قطعاً منصرف می­شوید، این طور نیست؟

پس، این مورد در مورد مشتریان بلقوه شما نیز صدق خواهد کرد:

قبل از راه­اندازی سایت از شرکت طراح وبی که استخدام کرده اید در مورد روند تست و آزمایش ها سوال کنید و جویا شوید که چه سیستم هایی بعد از راه اندازی سایت برای تنظیم کردن آن به کار رفته است.
یک شرکت طراح وب حرفه ای باید این اطلاعات را در اختیار شما بگذارد.
شرکت طراحی وب را به دقت انتخاب کنید تا در هر زمینه ای، چون اسم دامین، وب هاستینگ،دروازه های پرداخت الکترونیک و بیهنه سازی موتور جستجو، شما را یاری کند.
با پشتیبانی تیمی قوی و حرفه ای ، وب سایت شما علاوه بر زیبایی ظاهری بر پایه ای از استراتژی های فنی نیز بنا خواهد گردید.

تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری:

اگر هدف اصلی وب سایت شما جلب مشتری و تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری می­باشد، شرکت طراحی وبی که انتخاب کرده اید باید این مفهوم را دانسته، وابزار و فناوری دیجیتال را بکار برد تا بدین مقصود دست یابد. 
و این جاست که تجربه وارد عمل می­شود. دنبال تیم طراحی باشید که در این باره تجربه ای چند ساله داشته باشد. هر روز شرکت ها جدید زیادی بیرون می آیند که ممکن است قابل هم باشند، اما هیچ اطمینانی برای صحت این موضوع وجود نخواهد داشت. پس خوب است که دنبال شرکتی باشید که بتواند پروژه هایی که برای دیگر مشتریانشان انجام داده را به شما نیز نشان دهند، و شما را برای اطلاع از نتیجه کارهایشان بدان مشتریان ارجاع دهند. 
شما برای خدمتی که بهتان می­شود هزینه می پردازید، پس باید برایتان هر آنچه که می­خواهید فراهم گردد. تیمی که استخدام می­کنید باید شما و کار و تجارتتان را بشناسد تا سپس بتواند بسته به آن بهترین ابزار را برای تحقق مقصودتان فراهم کند. 
یک تیم باتجربه طراحی وب با بکار بردن راه­ها و استراتژی ها گوناگون در آزمایش و تست طراحی نه تنها به بهبود هر چه بیشتر رتبه وب سایت شما در موتور جستجو گر کمک می­کنند بلکه  برایتان ترافیک بالا تر نیز فراهم می­سازند و همچنین مشتریان هدف مند بیشتری برایتان به ارمغان می­آورند.


چگونه شرکت طراحی سایت با قیمت مناسبی را انتخاب کنیم

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

مشکلات طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس دوست داشتنی است ولی با این حال باید قبول کنیم که دارای نقاط ضعف خود است، نقص هایی که هر صاحب سایت باید آنها را حل کند، بعضی از آنها برای امنیت سایت بسیار مهم هستند، و بعضی دیگر میتواند ظاهر سایت را زیبا کنند ،اما می توانند به همان اندازه ناامید کننده باشند.

حال مشکلات را بازگو می کنیم و راه حل های آنها را ارائه می دهیم:

  1. وردپرس همیشه امن نیست:

از امنیت شروع می کنیم زیرا یکی از جدی ترین مشکلات در بسیاری از سایت های وردپرس است.

هر ساله، سایت های زیادی را می بینیم که قربانی هکرها و اسکریپت های مخرب هستند. برای مثال، فقط در سال 2014، دو آسیب پذیری عمده گزارش شد:

  • اولین نفر که بیش از 50000 سایت و شخص دیگر حدود 100000 سایت را تحت تاثیر قرار داد.

مراقبت از امنیت سایت شما واقعا شوخی نیست،اگر شما این  مورد را نادیده بگیرید ممکن است سایت خود را از دست دهید، اما متاسفانه، وردپرس هیچ حفاظتی را ارائه نمی دهد. به همین دلیل شما باید به دنبال راه حل هایی باشید:

  • همیشه از کلمه عبور امن استفاده کنید، اگر ازرایج ترین رمزهای عبور استفاده می کنید، اشتباه می کنید. رمزعبور پیچیده تری را انتخاب کنید.
  • به محض مشاهده اطلاع رسانی در مورد آپدیت هسته وردپرس و پلاگین هایی که شما از آن استفاده کردید، بهتر است که عملیات به روز رسانی را انجام دهید زیرا همیشه تعدادی از اشکالات و آسیب پذیری های رایج را رفع می کند.

 

  • پلاگین ها یا تم ها را از منابع ناشناخته دانلود نکنید. آنها را از منابع رسمی در org یا دیگر منابع قابل اطمینان مانند سایت شرکت دارکوب دریافت کنید.
  • از یک پلاگین امنیتی اختصاصی استفاده کنید.پلاگین هایی مانند Sucuri Security یا Wordfence شما را از حملات معمولی محافظت میکنند.

  1. وردپرس هیچگونه قابلیت پشتیبان گیری ندارد:

چندین راه برای فعال کردن قابلیت پشتیبان گیری در وردپرس وجود دارد:

اگر شما یک ابزار پشتیبانی با کیفیت میخواهید، VaultPress  را در نظر بگیرید (این یک راه حل پشتیبانی و بازگردانی کامل است؛ از 99 دلار در سال شروع می شود)

  1. سرعت لود سایت های وردپرس کند میباشد:

گزارش شده است که فقط تاخیر یک ثانیه در زمان بارگذاری سایت شما ممکن است باعث کاهش 11 درصدی بازدیدهای صفحه شود.

بازدیدکنندگان زمان کافی برای بالا آمدن صفحه ندارند و یا به اندازه ای صبورنمی باشند که بتوانند تحمل کنند.

دلایل زیادی وجوددارد که می تواند سایت شما را کند نماید:

  • پلاگین هایی که سرعت لود آهسته دارند،بررسی کنید که کدام یک از پلاگین های شما دارای سرعت لود پایین است(برای این کارمیتوانید از پلاگین P3 analyzer plugin استفاده کنید)و پلاگین سریع تری را به جای آن جایگذاری نمایید.
  • ممکن است هاست شما سرعت پایینی داشته باشد ، معمولا هاست های با هزینه پایین تر مناسب نمی باشند.
  • Cach یک مفهوم نسبتا پیچیده است ، شما میتوانید برای بالا بردن سرعت لود سایت از پلاگین W3 Total Cache استفاده کنید.
  • فشرده سازی gzip. به طور خلاصه، فشرده سازی ZIP، اندازه فایل های وب سایت شما را کاهش می دهد. شما می توانید با اضافه کردن این خطوط به فایل htaccess آن را فعال کنید:

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

  1. تم شما ممکن است ناامن باشد

تم های وردپرس اغلب آسیب پذیرهستند، برای بهبود شانس خود، می توانید قالب خود را با افزونه Theme Check تست کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مخربی در قالب سایت شما وجود ندارد.

 

  1. این روزها رسانه های اجتماعی گسترده هستند، غیرممکن است که تصور کنید یک سایت موفق وردپرس هیچ ادغام رسانه ای اجتماعی نداشته باشد.

یکی از راههای نشان دادن محبوبیت سایت شما برای رسانه های اجتماعی، نمایش دادن دکمه های به اشتراک گذاری در کنار پست ها و صفحات شما است.

در حقیقت، اگر از دکمه های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید که تعداد پست های به اشتراک گذاشته شده را نشان می دهد ، اما این تعداد (  0یا فقط 1 یا 2) می باشد، پس این پست یا محتوا از نظربازدیدکنندگان کاربردی ندارد.

رفع این مشکل بسیار ساده است، به عنوان مثال، شما می توانید ازافزونه SumoMe برای مدیریت دکمه های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. در تنظیمات اشتراکگذاری در این افزونه، فقط گزینه ای را انتخاب کنید تا عدد را نشان ندهد تا به آستانه مشخصی (تعداد موردنظر)برسد.

  1. فشرده سازی تصاویر همیشه مفید نیست

وردپرس برای فشرده سازی تصاویر تنظیمات جالبی دارد،به طورپیش فرض دروردپرس هر تصویر با کیفیت 90% تنظیم شده است.اما اگر سایت بر اساس تصاویر طراحی شده باشد پس باید با استفاده از نسخه های اصلی تصاویر، مقدار مجدد فشرده سازی را به 100٪ بازگردانید.

برای این کار کدهای زیر به فایل function.php  اضافه نمایید:

add_filter( ‘jpeg_quality’, ‘reset_jpeg_quality’ );

function reset_jpeg_quality() {

return 100;

}

  1. تصاویر شاخص همیشه بهینه نیستند

وردپرس از تصاویر شاخص درمکانهای مختلف سایت استفاده میکند به عنوان مثال در کنار پست های شما در پایین صفحه و…..

اگر شما قالب خودرا تغییر دهید تنظیمات تصاویر شاخص تغییر خواهند کرد ، شما میتوانید از یک افزونه مانند Regenerate Thumbnails استفاده نمایید ، این افزونه تصاویر شمارا می گیرد و تصاویررا بازسازی و به حالت استاندارد تغییر می دهد.

 

  1. سایت شما لینک های خراب دارد

لینک های شکسته درسایت شما دیده نمی شوند،به طور مثال اگر دو ماه پیش لینک سایتی را در سایت خود قرار داده اید و حالا آن سایت به صورت آفلاین در آمده است،در نتیجه شما یک پیوند خراب دارید.

پیدا کردن لینک های خراب کار سختی است برای حل این مشکل میتوانید از افزونه Broken Link Checker استفاده نمایید.

 

طراحی سایت با امکانات شیپور

طراحی سایت نیازمندی ها

یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پر رونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید.  (بیشتر…)

کدام ورژن URL را باید به کنسول سرچ گوگل اضافه کنیم؟ (سئو 101)

میدونستید کنسول سرچ گوگل یه سری اطلاعات فنی راجع به عملکرد وب سایتتون به صورت رایگان ارائه میده؟ به نظرتون با استفاده از اطلاعات این کنسول چقدر میتونید تو هزینه ها پیش بیفتید و درآمدتونو افزایش بدید؟ تو این مقاله درباره نحوه افزودن سایت به کنسول سرچ گوگل و مزایای اون با شما صحبت میکنیم. (بیشتر…)

مراحل طراحی وب سایت

در ادامه گزیده ای از درس طراحی وب سایت دانشگاه های خارج از کشوره. تو این درس دانشجوها درباره مراحل تحقیق و برنامه ریزی برای کسب اطلاعات از پروسه طراحی و ابزارهای مدیریت پروژه و تکنیکهای تسهیل مدیریت کار آموزش داده میشن. در انتهای مقاله شما دیگه باید بتونید خودتون یه وب سایت راه بندازید، بازدیدکننده جذب کنید و اونها رو به مشتری هاتون تبدیل کنید. (بیشتر…)

مقدمه ای بر تست کارایی وب سایت

وقتی میخواهید یه وب سایت جدید بسازید باید چیزهای زیادی رو در نظر بگیرید. سایتتون باید انقدر جذابیت داشته باشه که مردم از دیدنش لذت ببرند و دوست داشته باشند وقتشونو اونجا صرف کنند. به علاوه باید همه اطلاعاتی که میخواهید خوانندگانتون بدونن رو توش بذارید و اونها رو به هدفی که بخاطرش به وب سایتتون اومدند برسونید. یکی از مهمترین کارهایی که موقع ساخت وب سایت باید انجام بدید تست کارایی سایته. کار با وب سایتها دیگه برای کاربرهای اینترنت خیلی راحت شده و به سرعت میتونن با سایت ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگه سایتی کارایی لازم رو نداشته باشه و قابل استفاده نباشه، کاربر خیلی سریع متوجه میشه و سایت رو ترک میکنه. (بیشتر…)

چطور از هوش مصنوعی برای ساخت لینک استفاده کنیم و رتبه بگیریم

هر چی محبوبیت هوش مصنوعی در بین مشتریها بیشتر میشه، بازاریابهایی که روی بهینه سازی موتور جستجو کار میکنند باید بیشتر ازش در کارهاشون استفاده کنند.
استفاده از هوش مصنوعی به کار خیلی از شرکتهایی مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل نفوذ کرده. این شرکتها سعی دارند اجزای سرچ صوتی و دستورات صوتی رو به اجزای تجزیه ناپذیر تجربه کاربریشونو تبدیل کنند. (بیشتر…)

روشهای سرمایه گذاری بر روی گوگل تگ منیجر

اگه از مزایای گوگل تگ منیجر بی خبرید توصیه میکنم این مقاله رو از دست ندید. دارکوب تو این مقاله شما رو با 5 روش استفاده از گوگل تگ منیجر یا GTM آشنا میکنه تا بتونید نتیجه های بهتری از بازاریابیتون بدست بیارید. (بیشتر…)

چرا حین ساخت وب سایت به یونیت تستینگ نیاز داریم

یونیت تستینگ باید به عنوان یکی از بخش های ضروری توسعه وب محسوب بشه.
یونیت تستینگ داره روز به روز بیشتر در چشم انداز توسعه نرم افزارهای جدید – و به خصوص در محیط های سریع – بکار میره.
یونیت تست یه عملکرد کوتاه برای تست کردن رفتار یونیت (واحد)های کوچیک کد محصولات که پذیرش یا عدم پذیرش نتایج رو تولید میکنند بکار میره. این تست یه ابزار قوی و البته از نظر ما ضروریه. یونیت تستینگ به توسعه دهنده ها کمک میکنه باگ ها رو پیدا کنند و به این ترتیب کیفیت کدها رو تضمین میکنه و خوبیش اینه که همه اینها رو در مرحله توسعه میتونه انجام بده. (البته حتما قبول دارید که گه مشکل قبل ااز اینکه کد به بخش تضمین کیفیت برسه پیدا و رفع بشه دیگه باگ محسوب نمیشه.) (بیشتر…)

چطور محتوای وب سایت را بررسی کنیم؟

اگه ندونید الآن کجا ایستادید، نمیتونید مسیرتونو پیش بینی کنید و ببینید به کجا قراره برسید. بررسی محتوا کمکتون میکنه تا موقعیت فعلی و آینده تونو مشخص کنید.
بررسی محتوا سنگ بنا و اساس استراتژی محتوا رو تشکیل میده و استراتژی محتوا هم خودش اساس بازاریابی محتواست. در بررسی محتوا هدفمون اینه که یه تحلیل کیفی از کل محتوای وب سایت (یا در پاره ای مواقع از یک شبکه سایت و یا از شبکه های اجتماعی و در کل هر محتوایی که متعلق به سازمان و شرکت باشد) به عمل بیاید. (بیشتر…)

چطور شرکتم را به گوگل مپ اضافه کنم؟

گوگل مپ اول با اسم Google Places روی کار اومد و حالا قسمتی از داشبورد Google My Business شده. داشبورد گوگل برای مدیریت و ردیابی حضور آنلاین شرکتها در پلتفرم های مختلف گوگل (گوگل لوکال یا گوگل مپس، گوگل پلاس، گوگل آنالتیکس و ادوردز) طراحی شده. (بیشتر…)

بازاریابی سئوی محلی

به فرایند بهینه سازی مشخصات وب سایت برای جذب ترافیک از سرچ ها بر اساس موقعیت مکانی فرد سرچ کننده، بازاریابی سئوی محلی یا بهینه سازی سرچ محلی میگن. (بیشتر…)

چرا سئوی محلی مهم است؟

سئوی محلی داره کم کم به یکی از اجزای ضروری تمام شرکتهایی تبدیل میشه که هدفشون کسب موفقیت طولانی مدت در همه موتورهای جستجوست. (بیشتر…)

سئوی محلی چیست؟

کلمه SEO از حروف اول عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو تشکیل شده، بنابراین میتونیم بگیم سئوی محلی هم یعنی بهینه سازی موتور جستجوی محلی. اما این عبارت هم برای کسایی که قبلا این عبارت رو نشنیده باشند مبهمه. تو این مقاله براتون سئوی محلی رو بطور کامل باز میکنیم. (بیشتر…)

طراح سایت چه مواردی را از iPhone X می بایست یاد بگیرد

چند روزی هست که من و دوستانم در دارکوب داریم با گوشی جدید اپل آیفون ایکس کار می کنیم. چیزی که من را سوپرایز کرده اینه که چطور این مدل با مدل های قبلی متفاوت است. یک تغییر خیلی بزرگ نسبت به آیفون های قبلی، و شاید یکی از بهترین آپدیت های اپل تا به حال بوده. با قیمت بسیار بالاش، نام برند خیره کننده اش، طراحی اش این روزا کلی بحث و جدل به پا کرده. و داستان هایی که مردم را در دور تا دور جهان پشت درب فروشگاه های اپل به صف کشیده است.

(بیشتر…)

5 روش ساده برای سئوی محلی در سال 1396

اگه با سئوی محلی تازه آشنا شدید و نمیدونید از کجا شروع کنید، حتما این مقاله رو از دارکوب بخونید. (بیشتر…)

چرا دعوا را اول باید طراح وب سایت شروع کند

یکی از بدترین قسمت های کار به عنوان طراح سایت اینه: مجبور شدن به کار کردن برای ایجاد وب سایتی حتی زیر حد متوسط. این کار سرنوشتی جز شکست نداره و طراحان هر روز این مسئله را تجربه می کنند.

(بیشتر…)

وب سایت من چه زمانی نیاز به طراحی مجدد دارد؟

بگذارید تجربه یکی از دوستانم که اخیرا در شرکت دارکوب ملاقات کردم را از زبان خودش برای شما به اشتراک بگذارم. دوست من مربی پیلاتس هست و چند سال پیش یک وب سایت برای ورزشگاه خودش به یکی سفارش داد. این هم مابقی داستان از زبان خودش.

(بیشتر…)

طراحی سایت شرکت های ثبتی

طراحی سایت تنها درباره یک ظاهر زیبا یا هیجان انگیز نیست. در اینجا من چند اصولی را که در طراحی سایت شرکت های ثبتی (در حوزه ثبت شرکت و علائم تجاری) می بایست رعایت شود را توضیح می دهم. این اصول تقریبا می بایست در هر نوع طراحی سایت مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این نوع اصول رسیدن به راهی است که حداکثر ارتباط بین وب سایت و مخاطب های آن برقرار شود.

(بیشتر…)

نکاتی برای کار کردن با طراحان وب

کار کردن با طراحان وب یکمی ترفند لازم داره، به خصوص اگه تا حالا از این کارها نکرده باشید. با خوندن این مقاله نکاتی رو یادآوری میکنیم که بدونید چطوری میتونید بیشترین بهره رو از این همکاریتون بدست بیارید.
من اخیرا خیلی درباره روابط کاریم با همکارام در دارکوب فکر میکنم. دارم سعی میکنم بفهمم چرا بعضی پروژه ها روون تر از بقیه پیش میرن و وب سایتهایی که در نتیجه اونها تولید میشن هم از بقیه موفق ترند. در خیلی از موارد علتش روابط بین ما و مشتری بوده.
شک نکنید که کسب بهترین نتیجه ممکن یه هنره. حالا من میخوام 10 تا نکته و ترفند یادتون بدم که تو این هدف کمکتون کنه.

1- عجله نکنید

هر روز پروژه های وب بخاطر محدودیت های بودجه و زمانی دارن فشرده تر میشن. اگه میخواهید کارتونو خراب کنید، از این محدودیت ها برای خودتون بذارید. بالاخره ساختن یه چیز خاص زمان میبره. طراح وب برای اینکه نظراتشو سبک سنگین کنه و روشهای مختلف رو بسنجه زمان لازم داره. هر چی زمان بیشتری برای فکر کردن بهش بدید، کار خودتون بهتر میشه.
البته که سر وقت بودن هم اهمیت داره. وگرنه کارتون باز دچار مشکل خواهد شد.

2- اصرار کنید که پیشرفت کار رو ببینید

طراح های وب عادت دارن تو خفا کار کنن. ترجیح میدن اطلاعات کمی بدن و وقتی کار طراحی تموم شد و کار آماده ارائه شد اونو تحویل بدن. متاسفانه در اکثر موارد این روش منجر به بروز مشکلاتی میشه.
اگه به هر دلیلی طراح وب خواسته شما رو خوب متوجه نشده باشه، ممکنه روزها و هفته ها وقت بذاره و در نهایت یه طراحی تحویل بده که باب میل شما نیست. گذشته از وقتی که روی طراحی گذاشته، طراح از نظر احساسی و مالی هم روی این کار سرمایه گذاری کرده. از نظر طراح، سایتی که درست کرده هیچ نقصی نداره و دیگه نمیتونه بپذیره که زمان بیشتری روش بذاره و تغییرش بده و تعجبی هم نداره که این روند به درگیری و مناقشه منجر میشه.
بهتر اینه که از همون ابتدا با طراح وب سایتتون همراهی کنید. باید طرح های اولیه و وایرفریم ها رو ببینید. اینطوری دیگه خیالتون راحته که طراحی نهایی هر دوتونو راضی میکنه.

3- اگر شک دارید تست کنید

تردیدی نیست که بالاخره یه زمانی میرسه که شما و طراح وب سایتتون سر یه چیزی با هم مخالفید. هر چند طراحان وب تو حوزه کاری خودشون متخصصند اما این دلیل نمیشه که اشتباه نکنند. از اون مهمتر اینه که این وب سایت شماست و شما باید نسبت بهش احساس خوبی داشته باشید و مطمئن بشید که میتونه برای مشتریهاتون بهترین باشه.
اگه شک دارید که پیشنهاد طراحتون پیشنهاد خوبی نباشه، طراحی رو تست کنید. نمیشه بگیم چون شما به دلایل متعدد چیز دیگه ای رو میپسندید باید حرف طراحتونو رد کنید. به جاش مسئله رو با کاربرهای واقعی تست کنید و یه راه حل بی طرفانه پیدا کنید.

4- طراحی های متعدد نخواهید

یه اشتباه رایج بین مشتریها اینه که اصرار میکنن طراح از اول کار، چند تا ایده طراحی بهشون ارائه بده. شاید چون اینطوری احساس میکنن روی کار کنترل بیشتری دارن و میتونن ظاهر و حس و حال سایتشونو کارگردانی کنند. جدا از این، ایده داشتن چند طراحی مختلف از اساس ایده ناقصیه.
مشکل داشتن چند طراحی در ابتدای کار اینه که در نهایت منجر به یه طراحی فرانکشتاینی میشه. منظورم اینه که وقتی چند تا طراحی بهتون ارائه میشه، تو هر طراحی از چند تا عنصر خوشتون میاد و بعد میخواهید اونها رو انتخاب کنید و همه رو تو طراحی نهایی داشته باشید. هر چند قطعا طراحتون بهتون میگه نمیشه که هر عنصری رو به راحتی با هم ترکیب کنید و کنار هم بذارید.
به جای این کارها، پیشنهاد قبلی من رو اجرا کنید و طی روند کار در کنار طراحتون حضور داشته باشید و همین طور که طراحی داره درست میشه خودتون اونو هر طور دوست دارید شکل بدید.

5- هیچ وقت بدون توضیح طرحتونو به کسی نشون ندید

انتخاب به ظاهر و حال و هوای وبسایت ممکنه یه جورایی ترسناک باشه، به خصوص اگه اولین بارتون باشه. حتما میخواهید طراحی رو به همکارها، دوستان و حتی اعضای خانوادتونم نشون بدید تا مطمئن بشید که انتخابتون خوب بوده و خیالتون راحت شه.
من این کارو درک میکنم، اما بدونید که اصلا عاقلانه نیست. هر کسی یه تعریفی از طراحی بد یا خوب داره و یه چیز شخصیه. وقتی از آدمای مختلف نظر میپرسید، نظرات متفاوتی هم دریافت میکنید. این کار به جای اینکه خیالتونو از خوب بودن طراحی راحت کنه، برعکس بیشتر باعث شک و تردیدتون میشه.
البته قبول دارم که باید طراحی رو به چند نفر نشون بدید. اما نه به این صورت که طراحی رو نشون بدید و بپرسید نظرت چیه. اگه میخواهید یه جواب هوشمندانه بگیرید باید براشون توضیح بدید پشت این پروژه چه چیزهایی بوده و پروسه تصمیم گیری چطوری پیش رفته تا به اینجا رسیده و در نهایت این طراحی انتخاب شده. بدون این توضیحات همه فقط نظر شخصیشونو بهتون میدن.

6- مطمئن بشید که ذهنیت شما و طراح از اهداف کاری وب سایت یکیه

حتی اگه دارید تو طراحی با طراح وب سایتتون همکاری میکنید، باز هم ممکنه اهداف نهایی متفاوتی تو ذهنتون باشه. بخاطر همین حتما باید هر دو طرف راجع به اینکه نظرشون در مورد اهداف کاری وب سایت چی هست با هم صحبت کنند و به یک نتیجه واحدی برسند. تصمیماتی که در فرایند توسعه وب سایتتون اتخاذ میکنید همه بر اساس این اهداف انجام میشه.
به جز مشخص کردن اهداف کاری، در اکثر مشاغل باید مخاطب هدف هم تعیین بشه.

7- مخاطب هدف تونو واضح تعریف کنید

هر کاری از دستتون برمیاد انجام بدید تا کاملا شفاف و واضح هر اطلاعاتی که به نظرتون میرسه رو در مورد کاربرهاتون به طراح وب سایتتون انتقال بدید. اینجا خوبه که از طراحتون بخواهید تست کارایی سایت انجام بده. حتی از اون بهتر اینه که ازش بخواهید این تست کارایی رو روی کاربرهای خودتون انجام بده. اینطوری میتونه شناخت بهتری از علایق کاربرها بدست بیاره و ببینه چطور میشه جذبشون کرد.
اگه طراح وب نتونه به درستی مخاطب هدف رو بشناسه، خیلی راحت کل فرایند طراحی سایت اشتباه میشه.
اما اینم بگم که به جز طراح وب، شما خودتونم باید درک درستی از مخاطب هدفتون داشته باشید. شاید فکر کنید دارید، اما باز هم ارزششو داره که یه تست کارایی بگید براتون انجام بدن، مطمئنم از نتیجه متعجب میشید، چون کاربرها از چیزی که شما فکر میکنید خیلی متفاوتند. فقط در یه صورت میتونید این تست رو کنار بذارید اون هم وقتیه که تو کارتون هر روز با کاربرها و مشتریهاتون سر و کار داشته باشید.

8- طراحی رو زیادی شلوغ نکنید

یه مشکلی که من خیلی میبینیم تو پروژه های طراحی پیش میاد اینه که مالک وب سایت طراحی رو خیلی شلوغ میکنه. دقیقا برعکس، اکثر طراحان وب توی کارشون یاد گرفتند که از این کار اجتناب کنند، بیشتر هم چون توی آموزش هاشون اینها رو بهشون گفتند. اما چون اکثر مالکان سایتها پیش زمینه طراحی ندارند، تو این دام قدیمی طراحی می افتند.
از اونجایی که طراحی یه چیز شخصیه، هیچ وقت نمیتونید یه طراحی بی نقص درست کنید. اما همین که میخواهید بهترین ها رو بدست بیارید باعث میشه سعی کنید که همه چیز درست انجام بشه. و حالا مشکل اینجاست که هیچ وقت نمیتونید انتظار داشته باشید که همه کارها درست انجام بشن. شاید بشه طوری طراحیش کرد که طبق سلیقه شخصی شما باشه، اما به این معنی نیست که کاربرها هم ازش خوششون میاد و ترغیب میشن تا کاری رو که شما میخواهید روی سایت انجام بدن.
مرتبط با همین مسئله، مالکان سایتها معمولا فکر میکنند فقط در یک حالته که طراحی میتونه در بهترین حالت خودش قرار بگیره. اما بهترین کار برای انکه طراحی بی نقص انجام بشه اینه که اجازه بدید همه چیز اجرا بشه و بعد ببینید آیا کاربرها باهاش ارتباط برقرار میکنند یا نه. بعد میتونید اونو بر اساس داده هایی که بدست آوردید – و نه بر اساس خواسته های شخصی – اصلاح کنید تا تبدیل به یه طراحی خوب بشه.
یکی از بزرگترین مسائل در رابطه مشتری و طراحه. مالکان وب سایت باید طی یک همکاری بلند مدت با طراح کار کنند.

9- شراکتتونو به صورت دنباله دار ادامه بدید

اکثر مالکان وب سایتها از یه طراح وب میخوان سایتشونو براشون بازسازی کنه و بعد از اتمام کار همه چیزو تموم میکنن. این کار باعث میشه دیگه نشه تحلیل کاربر انجام داد و نتیجتا سایتتون از روند بهتر شدنش باز میمونه.
مالکان سایتها باید به صورت ماهانه با طراح وب سایتشون همکاری داشته باشند. اینطوری میتونن دائما برای اصلاحات مورد نیاز سایت برنامه ریزی کنند و از هزینه های سرسام آور بازسازی سایت خودشونو بیمه کنند.

10- روی مشکلات تمرکز کنید نه راه حل ها

آخرین نکته، که فکر میکنم بینهایت هم مهمه، این که نقش های خودتونو به طور واضح تعریف کنید تا وظایفتون مشخص بشه. به نظر من این وظیفه مالک سایته که مشکلات رو پیدا کنه و وظیفه طراح سایت هم اینه که مشکل رو حل کنه.
اما در اکثر موارد برعکس عمل میشه. مالک سایت مشکل رو پیدا میکنه (مثلا اینکه تم رنگی سایت مناسب مخاطبانش نیست) و به طراح میگه باید فلان رنگ رو انتخاب کنی. اما طراح این وسط نمیدونه مشکل چی بوده که حالا میخوان رنگ عوض شه. فقط میبینه که حالا مشتری میخواد رنگ سایتشو عوض کنه. این باعث میشه طراح نتونه راهکارهای دیگه ای که حتی ممکنه از پیشنهاد شما هم بهتر باشه بهتون ارائه بده. خلاصه اینکه مالک سایت خودش تبدیل به طراح میشه و طراح تبدیل به مجری فنی طراحی.
به این ترتیب هم استعدادهای طراح وب به هدر میره و هم ارتباط بین دو شریک لطمه میبینه و طراح وب علاقه خودشو نسبت به کار از دست میده.

قطعا این فهرستی که تو این مقاله ارائه شد کامل نیست، اما اگه فقط همینها رو هم رعایت کنید تا حد زیادی میتونید با بهتر کردن روابطتون با طراح وب، کارایی و اثرگذاری سایتتونو بهتر کنید. شرکت دارکوب ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با وب در خدمت شماست تا بهترین نتایج ممکن رو برای شما فراهم کنه. باهامون تماس بگیرید.


مشکلات طراحی سایت با وردپرس 


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

الگوریتم موبایل گدون یکی دیگه از الگوریتم هایی است که گوگل در اسفند 93 خبر داد که این الگوریتم رو به زودی منتشر می کنه و بالاخره در اردیبهشت 94 منتشر شد و هدف از انتشار آن تطبیق وب سایت ها با موبایل و تبلت است که در ادامه دارکوب بیشتر در این مورد توضیح میده.

موبایل گدون:
هدف از این الگوریتم سنجش وب سایت ها در جهت هماهنگی و سازگاری با موبایل و تبلت است که در حقیقت باید موبایل پسند باشه. پس گوگل عزیز اومد و حال وب سایت هایی که برای واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن خودشون کاری نکرده بودن رو گرفت و رتبه ی اون ها رو پایین آورد.
البته این تنش رو خود گوگل تو جون همه انداخت. چون اعلام کرده بود که این الگوریتم تاثیر زیادی روی نتایج جست و جو خواهد گذاشت. 
این کار، خیلی از سایت های بزرگ رو غافل گیر کرد و باعث شد که لقب "موبایل گدون" که ترکیبی از موبایل و آرماگدون است رو به اون بدن. "گدون" از "آرماگدون" (نبرد حق علیه باطل یا آخر الزمان) گرفته شده که در اینجا میشه آخر الزمان موبایلی! و مفهوم آن اینه که سایتی که موبایل فرندلی نباشه از بین میره. در بین این سایت ها اون هایی که از ویندوز فون مایکروسافت استفاده کردن به خاطر متن های ناخوانا و ترتیب لینک های نزدیک به هم موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل نیستن.

 

چه موضوعاتی در این الگوریتم بررسی می شود:
گوگل با دونستن اینکه کاربران بیشتر از موبایل و تبلت هاشون برای نت گردی استفاده می کنن برای راحتی استفاده ی اون ها تصمیم گرفت که با این الگوریتم وب سایت ها رو مجبور کنه تا خودشون رو با هدف راحتی در استفاده ی کاربران بهبود بدن و ویژگی های زیر رو به عنوان یه وب سایت سازگار با موبایل توضیح داد:

  • ربات گوگل به فایل های css و جاوا اسکریپت سایتتون برای تست سایت دسترسی داشته باشه؛

 

  • مهم تر از همه اینه که سایت به شکل ریسپانسیو باشه؛

 

  • از ابزارهایی که بودنشون برای موبایل و تبلت مهم نیست استفاده نشه (مثل فلش)؛

 

  • متن طوری قرار بگیره که برای همه خوانا باشه و نیازی به زوم کردن وجود نداشته باشه؛

 

  • لینک ها طوری قرار گرفته شده باشه که کاربران راحت بتونن لینک دلخواهشون رو انتخاب کنن؛

 

  • حواستون به تمام صفحات سایت باشه چون این الگوریتم همه ی صفحه های سایت شما رو جداگونه بررسی می کنه؛

 

  • ابعاد سایت طوری باشه که با هر صفحه نمایشگری تطابق داشته باشه تا نیازی به بزرگ یا کوچک کردن صفحه نداشته باشه؛

 

  • اگه رتبه ی سایتتون روی موبایل پایین تر از دسکتاپ است و آنالیتیکز گوگل بازدیدکنندگان موبایل رو کمتر از دسکتاپ نشون میده باید حتما این مشکل رو پیدا کنید و حلش کنید؛

 

  • به این موضوع دقت کنید همه موارد سایتتون که در نسخه های دسکتاپ وجود داره روی تبلت و گوشی هم نمایش داده بشه؛

 

  • سایت های قدیمی اسکرول افقی دارن. پس حواستون باشه اگه صفحات سایتتون چنین مشکلی دارن باید سایتتون رو ریسپانسیو کنید.

 

گوگل این شرایط رو برای همه ی سایت ها با هر زبانی اعمال می کنه و تاکید کرده که این الگوریتم قطعا روی همه ی سایت ها تاثیر خواهد گذاشت.
پس اگه سایتتون ریسپانسیو طراحی شده باشه خب جای نگرانی نیست و رتبه تون تغییر می کنه در غیر این صورت احتمال افت شدید رتبتون وجود داره.
اگه جزو اون سایت های غیر ریسپانسیو هستید نگران نباشید، این الگوریتم به شکل بلادرنگ کار می کنه و در صورت درست شدن سایتتون و توسعه ی اون در راستای تطابق با موبایل رتبه ی سایتتون تغییر پیدا می کنه و بهتر میشه.

 

نکته ی مهم:
حواستون باشه که برای رهایی از این الگوریتم، نسخه ی موبایلی سایتتون رو نسازید بلکه سایتتون رو به حالت واکنش گرا تغییر بدید. خیلی از طراح ها این کار اشتباه رو می کنن و به جای ریسپانسیو کردن سایت، نسخه ی موبایلی اون رو می سازن و کاربران رو به زیر دامنه ی سایت سوق می دن؛  بدترین نتیجه ی این کار اشتباه اینه که محتوا رو کپی می کنه یعنی Duplicate Content صورت می گیره. این اتفاق می تونه مشکلات زیادی رو برای سایتتون ایجاد بکنه.

 

تاثیر الگوریتم موبایل گدون بر سئوی سایت:
مبنای این الگوریتم تحلیل جداگونه ی صفحات سایت است و رتبه های صفحات رو جدا جدا مشخص می کنه. پس این کار باعث میشه که افت رتبه ی یه صفحه روی صفحات ریسپانسیو دیگه تاثیر بدی نداشته باشه و بالعکس. در حقیقت این الگوریتم به شکل site-wide ارزیابی نمیشه.
همونطور که گفتیم ریسپانسیو بودن سایت خیلی روی بهبود سئو و افزایش رتبه تاثیر داره و باعث بالا بردن ترافیک سایت میشه.

 

بالا بردن کیفیت طراحی سایت ها به خاطر این الگوریتم:
همینطور که گفتیم روی کار اومدن این الگوریتم خیلی از کارفرماها و صاحبان سایت ها رو نگران کرد ولی برای موبایل بازها خبر خیلی خوبی بود. این سخت گیری های گوگل باعث میشه که توجه بیشتری به کیفیت سایت ها باشه و طراحان و شرکت های طراحی سایت بیشتر روی این ها وقت و دقت بذارن تا کیفیت وب گردی در جامعه بالا بره و به کاربران و راحتی اون ها اهمیت بیشتری داده بشه.

 

چگونه از این الگوریتم در امان باشید:
اولین کاری که می تونید بکنید این است که ببینید گوگل چه نظری راجع به سایتتون داره. برای این کار یه روش ساده وجود داره؛ وب سایتتون رو با موبایلتون در گوگل جست و جو کنید، اگه تگ mobile-friendlyداشته باشه از نظر گوگل سایتتون برای موبایل مناسب است. 
راه دیگه ای که وجود داره صفحه ای است که گوگل راه اندازی کرده تا مالکان وب ها بتونن متوجه بشن که سایتشون از نظر گوگل مناسب است یا نه. در این صفحه با وارد کردن آدرس سایت اون رو آنالیز می کنه و میگه آیا سایتتون مناسب موبایل هستش یا نه.

 

شایعه هایی در مورد موبایل گدون:
خیلی ها بدون اینکه خبر این الگوریتم رو از منبع اصلی اون دنبال کنن شایعه کردن که همه ی سایت های غیر ریسپانسیو قراره از نتایج جست و جوهای گوگل حذف بشن و فکر می کردن که اگه سایتشون ریسپانسیو نباشه حتما ورشکست خواهند شد!

 

چرا گوگل با آوردن این الگوریتم همه را ترساند؟ 
گوگل بیشتر هزینه های تبلیغاتی خودش رو از نسخه ی دسکتاپ در می آورده. به همین خاطر درآمدش در بخش تبلیغات موبایل کمتر بوده و مهم ترین علتش هم این بوده که تبلیغ دهنده ها وب سایت ریسپانسیو نداشتن و کاربرها میزان فعالیت کمتری در چنین سایت هایی با موبایلشون داشتن و این نقص در سایت هاشون باعث می شد که تمایلی به تبلیغ در موبایل نداشتن و این اتفاق منجر شد که درآمد این بخش از گوگل کاهش پیدا کنه.
گوگل برای رفع این مشکل این الگوریتم رو وارد کرد تا تبلیغ دهندگان بتونن بازخورد بهتری از تبلیغشون در موبایل ها داشته باشن تا گوگل بتونه به درآمد بیشتری برسه؛ البته دور از انصافه که میزان افزایش راحتی کاربران رو در این حالت نادیده گرفت.

 


دارکوب و حتما بسیاری از شما به عنوان صاحب سایت یا حتی کسی که دوست داره در آینده سایتی داشته باشه نگران میزان بازدید خودش در گوگل است و خودش رو وابسته به اون می دونه. پس نگرانی ما و شما به خاطر این تغییرات اعمال شده ی گوگل طبیعی است ولی می تونیم با به روز بودن و اطلاع داشتن از همه ی الگوریتم ها و نحوه ی کارکردشون از اتفاقات ناگوار که ممکنه گریبان گیر سایتتون بشه جلوگیری کنید.
پس باید حواستون باشه که گوگل رو دور نزنید چون اگه از روش های اشتباه استفاده کنین سایتتون در معرض خطر خواهد بود و احتمال اینکه رتبه ی سایتتون بیاد پایین وجود داره. به همین خاطر از شیوه های سئو به درستی استفاده کنید تا دیگه جایی برای نگرانی وجود نداشته باشه.

 

 الگوریتم موبایل گدون 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

سفارش طراحی سایت



سوالی که در ذهن برخی از اشخاص و شرکت هایی که قصد ایجاد سایت دارند آن است که نحوه سفارش طراحی سایت به یک شرکت طراحی وب سایت به چه صورت است و در درخواست های خود می بایست چه مواردی را مد نظر قرار داد و درخواست نمود. در ادامه توضیحات کاملی را در ارتباط با نحوه سفارش طراحی سایت خواهم دارد.

ثبت دامنه

قبل از هر موردی در مورد تعرفه ثبت دامنه و تمدید آن و همچنین نحوه اعلام برای تمدید پرس و جو نمایید. قیمت ثبت دامنه بسته به پسوند آن متفاوت است و برای دامنه های ir در حدود 20 هزار تومان و برای دامنه های com در حدود 50 هزار تومان می باشد. همچنین از نحوه تمدید نیز مطلع شوید و اینکه چه مدتی قبل از زمان انقضاء دامنه شرکت طراح شما را از موضوع با خبر می نماید. در مورد انتخاب نام دامنه حتما قبل از ثبت دامنه با متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت مشورت نمایید تا بهترین دامنه را برای کسب و کار خود ثبت نمایید. انتخاب نام دامنه مناسب کمک بسیاری به موفقیت وب سایت می نماید پس در انتخاب نام دامنه حتما مشورت بگیرید.

فضای هاستینگ

تهیه فضای هاست وب سایت خود را بهتر است به شرکت طراح وب سایت خود واگذار نمایید زیرا مشکلاتی در آینده ممکن است برای وب سایت شما به وجود آید که در صورتی که شما طراحی سایت و فضای میزبانی وب خود را از شرکت های متفاوتی تهیه نموده باشید ممکن است شرکت های ارائه کننده خدمات بروز مشکل را به یکدیگر نسبت دهند که در این وضعیت یافتن مشکل معمولا ساده نمی باشد. پس بنابراین بهتر است خدمات هاستینگ خود را زیر نظر طراح وب سایت تهیه نمایید و همچنین می بایست از میزان فضای هاستینگ اختصاص داده شده و پهنای باند ماهیانه و همچنین تعرفه ارتقاء هاستینگ با خبر شوید. بسته به زبان برنامه نویسی که طراحی وب سایت برای برنامه نویسی وب سایت از آن استفاده می نماید سیستم عامل سرور شما انتخاب خواهد شد. برای سایت های نوشته شده به زبان PHP سرور لینوکس و برای سایت های نوشته شده با زبان برنامه نویسی ASP.NET سرور ویندوزی مناسب تر است.

قالب وب سایت

پس از دامنه و هاست مرحله بعدی مشخص نمودن قالب وب سایت می باشد که دو راه برای آماده سازی قالب مورد نظر وب سایت شما وجود دارد که روش اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی است با مراجعه به فروشگاه قالب مورد نظر خود را از بین 100 هزار قالب موجود انتخاب نموده و درخواست پیاده سازی آن را به شرکت طراح وب بدهید. در روش دوم قالب توسط گرافیست و با توجه به نیازهای شما پیاده سازی می گردد و قالب به صورت اختصاصی برای شما طراحی می گردد. به شما توصیه می نماییم که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از فروشگاه قالب خریداری نمایید و یا اینکه طراحی قالب اختصاصی نمایید به فروشگاه قالب مراجعه نمود و قالب های موجود را بررسی نمایید. ممکن است قالب مد نظر شما در بین قالب های وجود داشته باشد و حتی اگر هم نباشد رویت قالب های موجود دید بهتری برای طراحی قالب اختصاصی به شما خواهد داد.

برنامه نویسی امکانات وب سایت

برنامه نویس وب سایت در این مرحله با توجه به امکانات درخواستی مورد نظر شما موارد را در سایت برنامه نویسی می نماید. برای آنکه در آینده با طراح وب سایت دچار مشکلی نشوید حتما بهتر است لیست امکانات درخواستی وب سایت خود را در قالب فایل RFP تهیه نمایید و به شرکت طراح اعلام نمایید تا برآورد هزینه بر اساس آن انجام گردد. تهیه و ارسال فایل RFP می تواند موفقیت وب سایت شما را در آینده تضمین نمایید بنابراین حتما قبل از آغاز پروژه این فایل را آماده نمایید. می توانید مقاله تهیه RFP را مطالعه نمایید.

درج اطلاعات وب سایت

پس از پیاده سازی قالب وب سایت توسط طراح وب سایت مرحله درج مطالب و اطلاعات وب سایت است. در این مرحله کارفرما می بایست مطالب مورد نیاز وب سایت را به طراح ارائه نمایید تا طراح مطالب وب سایت را بارگذاری نماید. در این مرحله سعی نمایید مطالب وب سایت خود را به صورت دسته بندی شده و کاملا مشخص به شرکت طراح وب سایت ارسال نمایید. البته می توانید مطالب وب سایت را خود در سایت بارگذاری نمایید. امروزه با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می توان آموزش درج مطالب وب سایت را به کارفرما انجام داد تا کارفرما مطالب وب سایت را خود در سایت بارگذاری نماید. درج و مدیریت مطالب وب سایت کار ساده است و در حد مدیریت وبلاگ است و البته آشنایی با آن نیاز به کار بر روی آن دارد. در صورتی که درج مطالب وب سایت را خود بر عهده بگیرید هزینه تمام شده طراحی سایت شما پایین خواهد آمد و البته به شما توصیه می نماییم در صورتی که مشکل بودجه ای ندارید درج اطلاعات خود را به شرکت طراح وب سایت واگذار نمایید زیرا کیفیت درج اطلاعات توسط طراحی وب از کیفیت کار شما معمولا بالا تر است.

ایمن سازی وب سایت

موردی که کمتر به آن توجه می گردد ایمن سازی وب سایت می باشد. یک وب سایت برای آنکه دچار مشکلات امنیتی نگردد حتما می بایست از روش های مختلف ایمن سازی گردد تا در آینده مشکلی برای سایت به وجود نیاید. بهتر است از طاح وب سایت خود از روش های ایمن سازی پرس و جو نمایید و مطلع شوید آیا در پروژه روش هایامن سازی انجام می گردد و یا خیر.

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت باعث افزایش سرعت وب سایت و همچنین بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد که این عملیات معمولا از طریق انتخاب عناوین مناسب برای صفحات، بهینه سازی کدهای وب سایت، بهینه سازی آدرس دهی و ساختار صفحات، فعال سازی سیستم کش وب سایت، فعال سازی سیستم های فشرده سازی نظیر GZIP در وب سایت و همچنین بهینه سازی تصاویر انجام می گردد. بهینه سازی درست و اصولی وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت خواهد داشت و بنابراین حتما از شرکت طراح وب سایت روش های بهینه سازی را جویا شوید و شرکتی را برای راه اندازی وب سایت خود انتخاب نمایید که به مقوله بهینه سازی توجه می نماید. در عملیات بهینه سازی وب سایت کلیه خطاهای سئو وب سایت برطرف می گردد و سایت به صورت کامل برای موتورهای جستجو بهینه سازی می گردد.

پشتیبانی وب سایت

با توجه به آنکه وب سایت شما در طول سال آینده می بایست آنلاین باشد تا کاربران بتوانند آن را مشاهده نمایند پشتیبانی وب سایت بسیار مهم می باشد و بنابراین بهتر است از نحوه پشتیبانی شرکت طراح وب سایت با خبر شوید. رویت پروفایل و نمونه کارهای گذشته و سابقه و تجربه کاری شرکت می تواند بیانگر توانمندی مجموعه باشد. همچنین برای اطمیمنان از نحوه پشتیبانی مناسب شرکت طراحی سایت می توانید از برخی از شرکت هایی که توسط شرکت مذکور سایت برایشان راه اندازی شده در مورد نحوه پشتیبانی و رضایت مندی ایشان پرس و جو نمایید.

سئو سایت

پس از آنکه سایت را راه اندازی نمودید می توانید عملیات بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو را بر روی وب سایت خود انجام دهید. عملیات سئو از روش های مختلفی انجام می گیرد که برخی از این روش ها ممکن است در آینده به سایت شما لطمه وارد آورد. تشخیص آنکه شرکت از روش درستی استفاده می نماید و یا خیر ممکن است از توان شما خارج باشد بنابراین به شما توصیه می نمایم کار سئو و بهینه سازی وب سایت خود را به شرکت های معتبر طراحی وب سایت واگذار نمایید.

در پایان

در این مقاله سعی نمودم جنبه های مختلف وب سایت را بررسی نمایم اما در مورد نحوه سفارش وب سایت شما می بایست با توجه به موارد ذکر شما در بالا لیست کامل امکانات و موارد لازم در سایت در قالب یک فایل RFP به شرکت طراحی سایت اعلام نمایید تا شرکت بر اساس نیازمندی های شما قیمت و مدت زمان اجرای پروژه را اعلام نماید. هر چه اطلاعات کامل تری در زمان سفارش طراحی سایت به شرکت طراح اعلام نمایید در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود.


سفارش وب طراحی سایت


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

Meta description  :

منظور از meta description   چیست ؟

meta description یا توضیحات متا یکی از انواع متا تگ ها میباشد که از اهمیت بالایی برخوردار است .متاتگ ها یکی از اولین قابلیت های HTML  می باشند که باعث ارتباط بهتر بین وب سایت ها و موتورهای جستوجوگرهستند. یکی از مهمترین متا تگ ها meta description  است . این توضیحات متا در بازدید از وبسایت ها مورد اهمیت است . منظور از متا توضیحات آن دسته از نوشته هایی میباشد که در موتورجستجوی گوگل زیر عناوین نتایج ظاهر میگردد :

با کمک توضیحات متا می توان خلاصه ای از وب سایت مورد نظر را در اختیار موتورهای جستوجو گر قرار داد و زمانی که کاربری عبارتی را در گوگل جست و جو میکند ، گوگل متن درون این متا را در زیر پیوند هر کدام از نتایج جست و جو قرار می دهد . به این دلیل نحوه نگارش توضیحات متا بسیار پر اهمیت می باشد .

در زیر چند مورد از نکات عمومی برای توضیحات متا را ذکر میکنیم :

  1. معمولا تعداد کاراکتر های توضیحات باید بین 150 تا 170 کاراکتر باشد حداکثر آن 180 کاراکتر می باشد در مواقعی ممکن است موتورجست وجو گوگل خود متنی به این این توضیحات بیافزاید .

البته به تازگی نحوه نمایش توضیحات متا در نتایج گوگل افزایش یافته است بدین معنا که تعداد کاراکترهای توضیحات زیاد شده است . این تغییر کوچک میتواند تاثیر زیادی بر سئو و جذب مخاطب داشته باشد . این تغییرات هم در نسخه های دسکتاپ و هم در نسخه موبایل اعمال شده است . در ماه دسامبر سال 2017 شرکا گوگل رسما اعلام کرد تعداد کاراکتر های مجاز و نحوه نمایش توضیحات متا یک سایت در لیست نتایج جستجو گوگل افزایش یافته است .

پیش تر این تعداد کاراکتر را معمولا بین 150 تا 170 در نظر میگرفتند تا مطمن شوند در توضیحات متا سایت در لیست نتایج جستجو گوگل توسط کاربر قابل مشاهده باشد . پیش بینی میشود این افزایش به 320 کاراکتر رسیده باشد . اما پیشنهاد میشود تا مدتی این افزایش را در توضیحات خود اعمال نکنید .

  1. از کلمات کلیدی باید در توضیحات متا حتما استفاده شود .
  2. توضیحات باید حتما یکتا باشند .

چرا meta description اهمیت زیادی دارد ؟ 
آیا می خواهید بازدید ماهانه از وب سایت خود را افزایش دهید ؟ 
آیا میخواهید بدون اینکه در رتبه نخست باشید بازدید سایت شما افزایش یابد ؟
برای رسیدن به پاسخ سوالات بالا پیشنهاد میشود مطالب زیر را مطالعه کنید .
اغلب بهینه کاران سایت بازدید بالای سایت را با رتبه بندی بالاتر مرتبط میکنند . البته توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت ندارد اما این توضیحات متا میتواند نرخ کلیک صفحه شما را افزایش دهد و این افزایش نرخ کلیک برای بهبود رتبه در لیست نتایج جست و جو گوگل موثر است . به زبانی ساده تر برای Seo سایت موثر می باشد .
رتبه بندی بالاتر لزوما دلیل بر بازدید بیشتر نیست . اما می توان گفت هر چه کلیک های سایت کمتر باشد رتبه بندی سایت نزول خواهد کرد . 
نرخ کلیک سایت (CRT ) در لیست نتایج جست و جوی گوگل تاثیر فراوانی بر رتبه بندی سایت از نظر دارد هر چه نرخ کلیک سایت بیشتر باشد رتبه در گوگل بهتر است . طبق تحقیقات جدید در سئو ؛ گوگل در الگوریتم رتبه بندی (RankBrian) اهمیت زیادی برای توضیحات متا از جهت افزایش نرخ کلیک دارد .
یک موقعیت خوب برای سایت در نتیجه جستجو گوگل باید دارای متوسط نخ کلیک 31% باشد این عدد برای همه سایت ها طبیعی می باشد حتی ممکن است از این عدد کمتر هم شود اما اگر کمتر از 15% باشد رتبه در نتیجه جستجو گوگل پایین تر میرود . 
همانطور که گفتیم یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر متوسط نرخ کلیک (CRT ) توضیحات متا میباشد ، پس بر طبق گفته ها توضیحات متا تاثیر غیر مستقیم بر رتبه بندی دارد .

همانطور که میدانیم توضیحات متا در نتیجه جست و جو گوگل قابل دید میباشد . زمانی که کاربری کلمه ای مرتبط با صفحه و سایت ما را جستجو میکند در لیست نتایج گوگل توضیحات متا سایت ما و دیگر سایت های مرتبط به کاربر نشان داده می شود . و تنها این توضیحات و عنوان صفحه قابل رویت است ، و کاربران با دیدن این ها صفحه ی مورد نظرشان را انتخاب میکنند پس باید در نگارش عنوان و توضیحات متا نهایت دقت را داشته باشیم که کاربر حتما بعد از جست و جو و دیدن نتایج از بین سایت های دیگر سایت ما را انتخاب کند . 
به طور خلاصه ؛ به وسیله بهینه کردن عنوان و توضیحات متا میتوان میزان کلیک بیشتری بدست آورد ، در نتیجه بر روی رتبه بندی سایت تاثیر میگذارد. 
حضور توضیحات متا باعث میگردد کاربر جست و جو گر از محتویات سایت و صفحه ی مذکور با خبر شود و همچنین بتواند سایت را ارزیابی کلی کند .
سایت های نوپا ممکن است در ابتدا رتبه ی خوبی نداشته باشند اما میتوانند با استفاده از بهینه سازی توضیحات و عنوان ، میزان کلیک بیشتری دریافت کنند و در نتیجه رتبه خود را ارتقا دهند .

همه آنچه برای نگارش و بهینه سازی  توضیحات متا  نیاز است کمی تفکر خلاق و دانش در مورد نیازهای کاربران جست و جو گر می باشد .

کاربران از طریق توضیحات متا نوآوری سایت شما را بررسی و ارزیابی می کنند .

توضیحات متا (mete description ) چند نقش ایفا می کنند :

یکی از این نقش ها این است که به مخاطبان میگوید محتوای عمده سایت شما در مورد چه چیزی می باشد .

نقش دیگر وجه تمایز خدمات شما به دیگر سایت ها است ؛ کاربر با جستجو در گوگل و مشاهده لیست نتایج و با مطالعه توضیحات متا تا حدودی میتواند از تفاوت وب سایت ها باخبر شود .

به عنوان مثال کاربری برای راهنمای هتل در شهر پاریس جستجو میکند گوگل لیستی از نتایج مشابه را نشان میدهد .

بدون شک کاربر صفحه ای را انتخاب میکند که با دیگر سایت ها متفاوت باشد مانند تصویر که در توضیحات متای آن تاریخ به روز رسانی هتل ذکر شده است . میتوان گفت این سایت از با خلاقیت توضیحات متا خود را به وسیله تاریخ بهینه کرده است . در اصل کاربر متوجه بازسازی هتل می شود . و خدمات این سایت را انتخاب می کند .
برای درک این موضوع مثالی دیگر را ذکر میکنیم ؛ برای مثال کاربری به دنبال خرید بلیط برای جزیره کیش میباشد . در جست و جو لیست زیر نمایان می شود .

بدیهی است که کاربر سایتی را انتخاب می کند که در توضیحات متا آن قیمت ذکر شده است . 

نرخ پرش (Bounce Rate ) :


در توضیحات متا حتما باید مطالبی که درون سایت است به طور چکیده نوشته شود و اگر از مطالبی غیر موجود در سایت استفاده کنیم بر رتبه بندی تاثیر منفی خواهد گذاشت .
بدین معنا که وقتی کاربری کلمه ای را جست و جو میکند و در توضیحات متا سایت ما نیز درج شده است بر روی سایت کلیک کرده و وقتی رویت کند که مطلب مورد نظر در سایت نیست از سایت خارج می شود و به صفحه نتایج جست و جو باز میگردد . این کار به گوگل نشان میدهد که توضیحات متا با مطالب سایت در تناقص است و در رتبه بندی تاثیر منفی میگذارد .


بهینه سازی توضیحات متا :


برای توضیحات متا باید خلاقیت زیادی صرف کرد . فرض کنید کاربری کلمه ایی جستجو میکند وقتی لیست نتایج را رویت میکند ممکن است با توضیحات متا های مشابه روبه رو شود قطعا بدون بازدید از سایتی کلمه جستجوی خود را تغییر میدهد پس باید نوآوری به خرج داد تا توضیحات ما از دیگر سایت ها متفاوت و منحصر بفرد باشد .

روش های بهینه سازی توضیحات متا :


برای بهینه کردن توضیحات متا می توان از تکنیک های زیر استفاده کرد :
• همانطور که میدانیم برای توضیحات متا اغلب از کلمات کلیدی استفاده میشود اما باید در نظر داشت که از تکرار بیش از حد این کلمات در توضیحات اجتناب کرد فقط باید سعی شود این کلمات در جای درست جملات استفاده کرد همانطور که وجود این کلمات تاثیر گذار است استفاده بی مورد و مکرر از آنها نیز تاثیر منفی دارد . 
• عنوان توضیحات متا بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی موجد در توضیحات متا است و باعث جذب کلیک می شود . بسیاری از بهینه سازان Seo کلمات کلیدی را طبق الگوریتم گوگل در توضیحات متای خود به کار می برند و اهمیت copywriting را نادیده میگیرند که این خود باعث تفاوت اساسی بین دو سایت می شود . 
• یکی از روش های موثر نوشتن قسمتی از توضیحات متا درعنوان است . این کار معمولا باعث تفاوت با توضیحات متا ی سایت های دیگر میشود . این ترفند نظر کاربران را به خود جلب میکند . (از یک گزاره دو بار استفاده شود اول در عنوان سپس در توضیحات متا )
• کاربران نتایج جست و جو را مانند یک آگهی تبلیغ می بینند پس بهتر است توضیحات متا را مانند آگهی تبلیغ بنویسیم .
طبق نتایج بدست آمده نیمی از کاربران فرق بین AdWords Google و نتایج حاصل از جست و جو طبیعی را نمی دانند. این بدین معنا می باشد که بهتر است توضیحات متای شما نیز مانند آگهی تبلیغ باشد . 
یک آگهی AdWords کوتاه و موثر و تبلیغاتی است . این کار تاثیری بر Seo سایت ندارد اما باعث تمایز بین توضیحات متای شما با دیگر سایت ها میشود که این تمایز باعث جذب کاربران و کلیک آنها است .
• در توضیحات کاربر را از محتویات سایت خود مطلع سازید ؛ خلاصه و چکیده ایی از مطالب سایت را به صورت مختصر و مفید ذکر کنید 
• نیازهای کاربران را شناسایی کنید و از دید آنها به جستجو بپردازید . (خودتان را جای کاربر قرار دهید )
• از نکاتی استفاده کنید که منحصر به سایت خودتان است و آن را بیشتر جلوه دهید .
متن را طوری نگارش کنید که کاربر را ترغیب و تشویق به کلیک کند ؛ محصولات و خدمات منحصر به خودتان را در توضیحات ذکر کنید . محصولات و خدمات خود را در توضیحات به مشتری پیشنهاد دهید به طور مثال ذکر کنید (مشاوره رایگان , این محصول را از دست ندهید ) سعی کنید از گزاره های دستوری استفاده کنید به طور مثال ( همین حالا کلیک کنید , همین حالا امتحان کنید , همین حالا تماس بگیرید ) 
بهترین روش این است که در وب سایت خود مشاوره رایگان قرار بدهید و آن را در توضیحات متا ذکر کنید . 
توضیحات متا باید ابزاری برای تشویق کاربر به کلیک باشد پس باید از خلاقیت و نوآوری استفاده کنید

  • همانطور که گفته شد محتویات توضیحات متا با محتویات سایت باید همخوانی داشته باشد .
  • از توضیحات متای یکتا استفاده کنید .

به طور خلاصه میتوان گفت توضیحات متا باید مختصر و مفید باشد به طوری که بتواند کاربر را ترغیب به کلیک کند . توضیحات شما باید برای کاربر جذاب باشد .

هر کاراکتر در متن توضیحات نقش مهمی دارد و باید این نقش ها را در بهترین مکان به نحو احسن انجام دهد . باید سعی شود در هر کاراکتر محتویات سایت و خدمات و محصولات ذکر شود . این توضیحات باید به کاربر نشان دهد که سایت شما منحصربفرد است .

چندین تغییر کوچک در توضیحات متا میتواند شما را از دیگر سایت ها متمایز کند این تمایز به کلیک بیشتر رتبه بهتر و در آخر افزایش فروش خدمات و محصولات شما می انجامد . و به رهبریت شما در حوزه کسب و کارتان سرانجام می شود .

پس از اهمیت توضیحات متا نباید غافل شد .


راهنمای انتخاب توضیحات متا Meta description

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

بگذارید تجربه یکی از دوستانم که اخیرا در شرکت دارکوب ملاقات کردم را از زبان خودش برای شما به اشتراک بگذارم. دوست من مربی پیلاتس هست و چند سال پیش یک وب سایت برای ورزشگاه خودش به یکی سفارش داد. این هم مابقی داستان از زبان خودش.

داستان من یک مقدار شاید عجیب و ترسناک باشه. حدودا 10 سال پیش از یک نفر خواستم تا برام یک وب سایت ارزان و ساده درست کنه. او موقع خودم از وبلاگ نویسی و ساخت وب سایت کمی می دونستم، اما وقت و اطلاعاتم در حدی نبود که بتونم یک وب سایت درست کنم. تازه کارم رو شروع کرده بودم و خیلی سرم شلوغ بود. به هر حال من توی اون شلوغی یک تصمیم بد برای وب سایتم گرفتم.

من به طراح وب سایتم یک سری ایده کلی از آنچه می خواستم و آنچه ظاهر وب سایت باید باشه دادم. برای همین چند عکس هم گرفتم و به طراحم دادم. در حقیقت وقتی وب سایت حاضر شد خیلی ازش راضی بودم. زیبا بود و چند طراحی خاص و مخصوص خودش رو داشت. وب سایتم در اون زمان به نظرم چیزی از وب سایت های دیگه کم نداشت، برای همین هم چند سالی اونو به حال خودش رها کردم.

من مشغول کسب و کار خودم بودم، و روی بازاریابی کار می کردم. گهگاهی هم مقاله ایی برای وبلاگم در وب سایتم می نوشتم. دیگه به وب سایتم توجهی نداشتم. اصلا به این فکر نمی کردم که نسبت به بقیه وب سایت ها چطور به نظر می رسه. فکر می کردم همین که سالانه هزینه هاست و دامنه سایتم رو پرداخت کنم کافیه، و وب سایتم داره کارشو می کنه.

اما وقتی بازاریابی هام نتیجه داد و کلی مشتری به من زنگ می زدند دیدم که کم کم در این میان بعضی ها از وب سایتم ناراضی هستند و می گن چقدر طراحی وب سایتم ضعیفه و هیچ کارایی خاصی نداره، حتی بعضی از اطلاعاتم مثل آدرس و تلفن های جدیدم رو در وب سایتم به روز نکرده بودم، باورتون میشه؟! از اون بد تر، وب سایت من که روزی در صفحه اول یا دوم گوگل بود دیگه داشته به صفحه سه می رفت. و این یعنی 90 در صد بازدید کنندگان طبیعی که از موتورهای جستجو وب سایت منو پیدا می کردند را داشتم از دست می دادم.

اینجا بود که فهمیدم اولویت اول کسب و کار و بازاریابی من همون طراحی دوباره وب سایتم هست. و وقتی که وب سایتم را دوباره طراحی کردم دیدم که چه فرصت هایی از رو از دست دادم. تازه کسب و کارم شروع کرد به رشد و در مدت کوتاهی بازدید کنندگان وب سایتم دو برابر شدند.

اشتباه من این بود که خیلی درباره وب سایت اولم از خود راضی بودم. تا به حال نظر والدین رو درباره بچه هاشون شنیدید؟ یا اینکه توجه کردید که بچه ها چقدر زود بزرگ می شن؟ همه چیز به آرامی و اما به طور مدام تغییر می کنه و تنها به نگاه کردن عکس های قدیمی هست که متوجه می شیم چقدر اطراف مون تغییر کرده.

این هم از تجربه دوست من، یک وب سایت خوب در طول زمان بهبود پیدا می کند. فقط فکر کنید که توی این چند سال اخیر چند تا خیابان عریض و بزرگ در شهر درست شده، دنیای تکنولوژی دیجیتال صد برابر اون سریع تر تغییر می کنه! مهم نیست که وب سایت شما برای یک فروشگاه آنلاین هست یا یک آموزشگاه یا باشگاه ورزشی، شما باید حداقل سالی یک بار بایستید و از خودتون بپرسید که وب سایت من چی کم داره؟ چه چیزی در دنیای تکنولوژی در وب سایت های جدید اضافه شده که سایت من نداره؟ آیا امروز هم سایت من طراحی اش خوبه یا دیگه قدیمی و تکراری به نظر می آد؟

خوب در ادامه چند تا سوال دیگه هست که شاید پاسخ مناسب به اون می تونه طراحی مجدد وب سایت شما باشه.

 

1-     آیا وب سایت من با دستگاه های موبایل سازگار است؟

طبق آمار منتشر شده توسط گوگل درباره کاربران اینترنت، 82% از کاربران تلفن های هوشمند برای یافتن کسب و کار های محلی از موتورهای جستجو استفاده می کنند (در حالیکه 80% کل کاربران اینترنت گوشی موبایل دارند). کاربران گوشی های موبایل در سال های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و در مقابل 52% از کاربران اینترنت ترجیح می دهند برای جستجو های خود از گوشی های موبایل (یا تبلت ها) بجای کامپیوتر های دسکتاپ و یا لپ تاپ استفاده کنند.

اگر استفاده و یا پیمایش از وب سایت شما برای کاربران موبایل راحت نیست، در نتیجه شما روزانه تعداد زیادی کاربر را از دست می دهید. برخی از مواردی که نشان می دهد وب سایت شما مورد پسند دستگاه های موبایل نیست عبارتند از:

  • وب سایت شما پیمایش یا Navigation موبایل ندارد.
  • لینک ها و محل های کلیک بسیار کوچک هستند.
  • زمان بارگذاری وب سایت شما در دستگاه های موبایل طولانی است.
  • عکس ها و سایر المان های وب سایت شما به هم ریخته اند و در جای خود نمایش داده نمی شوند.
  • گوگل در ابزار تست وب سایت های موبایل یا Mobile Page Speed Test به شما نمره خوبی نمی دهد.

 

2-     چطور وب سایت خودم را با وب سایت رقیبم مقایسه کنم؟

شاید بگویید من از اونهایی نیستم که چشمم به دنبال رقیب باشه یا اهل چشم و هم چشمی باشم. اما در دنیای وب برای وب سایت تان هم شده، می بایست یک چشم تان به وب سایت های که خیلی عالی طراحی شده اند باشه. وب سایت ها امروز مثل جواهر می مونند، اما وب سایت شما باید با بقیه یک تفاوت هایی داشته باشه تا در میان بقیه بهتر بدرخشه. پس لیستی از وب سایت های رقیب های خود درست کنید، به همه اون ها سر بزنید و با وب سایت خود تون مقایسه اش کنید. شاید حتی بد نباشه یک قدم جلو تر بروید، کسب و کار مشابه خود را در کشوری دیگر بیابید و ببینید آن ها در وب سایت خود چطور خدمات و یا کلای خود را ارائه می دهند؟

  • کدام وب سایت به روز تر به نظر می آید؟
  • کدام وب سایت پیمایش طبیعی و راحت تری دارد؟
  • کدام وب سایت حس بهتری به شما می دهد؟
  • از چند نفر نظر خواهی کنید که ترجیح می دهند با کدام وب سایت کار کنند؟

 

3-     آیا محتویات وب سایت شما هنوز معتبر است؟

به روز رسانی اطلاعات در وب سایت معمولا نیاز به طراحی مجدد وب سایت ندارد. هر چند بعضی مواقع این طراحی دوباره بخاطر تغییر در مدل کسب و کار یا محل آن می باشد (عکس ها و نقشه).

 

4-     آیا وب سایت من رتبه خوبی دارد؟

یک جستجوی ساده به شما نشان خواهد داد که وب سایت شما چه موقعیتی در نتایج جستجو دارد. تنها لازم است که در مرورگر خود نام کسب و کار، نام خودتان یا نام فعالیت به همراه نام شهر تان را جستجو کنید.

اگر از عمر وب سایت شما شش ماه می گذرد اما وب سایت شما در نتایج جستجو در صفحه اول گوگل نمایش داده نمی شود، احتمالا مشکلی وجود دارد. اما اگر در صفحه دوم نتایج هم نبودید آن وقت باید جدا نگران شد. البته استثنایی هم وجود دارد، تشابهات اسمی، که خیلی کم اتفاق می افتد.

ما معمولا انتظار داریم وب سایت کسب و کارمان رتبه اول گوگل باشد، و یا حداکثر جایی در صفحه اول یا دوم نتایج. اگر شما در کسب و کاری رقابتی هستید، ممکن است چند ماهی طول بکشد تا در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده شوید. با این حال اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه تا 1 سال سن دارد و همچنان در صفحه اول گوگل مشاهده نمی شود باید تغییرات زیادی برای وب سایت خود انجام دهید.

در مقاله ایی دیگر درباره زمان نتیجه دهی سئو بیشتر توضیح داده ام.

این مسئله در بین کسانی خود وب سایت شان را توسعه می دهند متداول است. بجای آنکه روی کلمه کلیدی خاص تمرکز کنند از کلماتی بسیار متداول و عمومی استفاده می کنند. همیشه برای سئو خود را در جای شخصی بگذارید که به دنبال خدمات یا کالای شما می گردد، چه عبارتی را در گوگل جستجو می کنید؟

همچنین ممکن است در طراحی وب سایت شما مشکلاتی وجود داشته باشد مثلا فقدان متا تگ های مناسب یا تنظیمات مربوط به انواع صفحه نمایش. با حل این مسائل ساده ممکن است جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو بشدت بهبود یابد.

 

5-     آیا بطور مرتب از وب سایت ارتباط ورودی می گیرید؟

اگر وب سایت شما رتبه خوبی در نتایج جستجو دارد اما به نظرتان تماس های زیادی از سمت وب سایت برای شما ایجاد نمی شود، لازم است این مسئله را مورد بررسی قرار دهید و چند سوال از خود بپرسید:

  • آیا وب سایت در سلامت است؟ آیا فرم ها و عملگر های تماس مشتری به درستی کار می کند؟
  • آیا اطلاعات و عملگر ها به راحتی قابل فهم و کاربرد هستند؟
  • آیا اطلاعات تماس به راحتی و به شکل صحیح در تماس هستند؟
  • آیا وب سایت نشان دهنده اهمیت و قدرت کسب و کار شما هست؟ شما تقریبا 5 ثانیه فرصت دارید که یک کاربر جدید که به وب سایت شما وارد شده را جذب کنید! آیا طراحی وب سایت شما این قدرت را دارد؟
  • آیا وب سایت شما حرفه ایی به نظر می آید؟ وب سایت های غیر حرفه ایی پر از محرک یا تبلیغات هستند.

 

6-     آیا وب سایت شما تاریخ گذشته است؟

هر سال وقت سرما وقتی لباس های زمستانی را پس از مدت ها از کمد در می آوریم، با دیدن این لباس ها یک حس نوستالژی به ما دست می دهد. اما درباره وب سایت اینطور نیست! یک وب سایت قدیمی تنها بوی کهنگی می دهد.

تکنولوژی های توسعه وب به سرعت در حال پیشرفت هستند. من نمی تونم به شما بگویم اگر وب سایت شما X سال از عمر آن می گذرد برای به روز بودن نیاز به طراحی دارد یا خیر. نیاز به طراحی مجدد وابسته است به تکنولوژی هایی که قبلا یک توسعه دهنده در وب سایت شما استفاده کرده است، و طراحی و کارکرد در کنار هم اهمیت دارد. برای مثال اگر در وب سایت شما از تکنولوژی فلش و پخش صدا (on load) استفاده شده است، باید این موارد هر چه سریع تر با تکنولوژی های جدید بازسازی شود. چون این تکنولوژی های قدیمی در بسیاری از مرورگر ها پشتیبانی و نمایش داده نمی شوند.

طبق تحقیقات ResearchGate نزدیک به 94% مردم می گویند که وب سایتی که خوب طراحی شده است قابل اطمینان می باشد. این بسیار مهم است که مشتریان فعلی و آینده شما از طریق وب سایت حس اعتماد بگیرند. در این زمان است که طراحی یا حداقل رفع اشکالات وب سایت اهمیت دو چندان پیدا می کند.

بعضی وقت ها ارزیابی وب سایت خودمان دشوار تر است. در این مواقع بهتر است به دنبال سایتی بگردید که از طراحی آن خیلی راضی هستید. سپس از خود بپرسید که چرا این طراحی برای شما رضایت بخش و راضی کننده است. و بعد وب سایت خود را با این نمونه مقایسه کنید.

 

7-     آیا وب سایت من خیلی شلوغ است؟

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، وب سایت شما هم رشد می کند. در طول زمان ممکن است صفحه اول وب سایت شما با چندین خط آیتم از خبر گرفته تا محصولات یا خدمات جدید شلوغ شود. کاربرانی که به راحتی نتوانند به آنچه می خواهند دسترسی پیدا کنند به سرعت از وب سایت خارج می شوند، و شما یک مشتری بالقوه را از دست می دهید. و این در حالی است که این روز ها صحبت فقط بر سر پیمایش ساده، آسان و غریزی است.

 

8-     آیا وب سایت من خیلی کند است؟

شما به عنوان یک کاربر اگر وارد یک وب سایت شوید که سرعت آن پایین است، چه کار خواهید کرد؟ احتمال بسیار زیاد سریع خارج می شوید.

طبق تحقیقات KISSmetrics نزدیک به 47%  کاربران انتظار دارند که یک وب سایت تنها در 2 ثانیه لود شود، و 40% کاربران اگر زمان بارگذاری بیش از 3 ثانیه باشد وب سایت را ترک خواهند کرد.

برخی از دلایل پایین بودن سرعت وب سایت:

  • سرعت هاست وب سایت پایین است.
  • از تعداد زیادی تصاویر و عکس غیر فشرده استفاده شده است.
  • تعدادی زیادی پلاگین و افزونه بر روی سایت نصب شده باشد.
  • اسکریپت های مخرب در وب سایت شما سرعت را پایین آورده اند.
  • وب سایت شما از امکانات Cache مرورگر استفاده نکرده یا درست استفاده نمی کند.
  • در وب سایت شما ویدئو یا صوتی به صورت on Load استفاده شده است.
  • وب سایت شما از فلش استفاده کرده است.

 

9-     آیا هزینه وب سایت شما بالاست یا پر استرس است؟

هزینه مدیریت یک وب سایت معمولا شامل موارد زیر است.

  • هزینه هاست ماهانه
  • هزینه دامنه سالانه
  • هزینه website builder ماهانه (در صورت استفاده)
  • هزینه ماهانه اپلیکیشن ها برای ارسال ایمیل و زمانبد ها (در صورت استفاده)
  • هزینه توسعه دهنده وب برای آپدیت و تغییرات روزانه وب سایت

با گسترش کسب و کار شما ممکن است مجبور شوید طرح های گران قیمت تری برای وب سایت خود در نظر بگیرید. یا شاید توسعه دهنده وب سایت شما هزینه بیشتری برای انجام تغییرات از شما طلب نماید یا هزینه لایسنس اپلیکیشن های شما افزایش پیدا کند.

به هر دلیلی اگر شما احساس می کنید که هزینه مدیریت وب سایت شما خیلی بالاست و یا خیلی پر استرس می باشد، لازم است که به یک پلتفرم دیگر سوئیچ کنید.

 

آیا من می توانم خود وب سایتم را باز طراحی کنم؟

آیا به این نتیجه رسیده اید که وب سایت شما نیاز به یک چهره جدید دارد؟ خوب چه کار باید کرد؟ من می دانم که می توانید یک نفر را برای اینکار استخدام کنید، اما این کار هزینه دارد، نه؟ این روزها آگهی های زیادی برای توسعه سایت وجود دارد که می گوید: “خودتان وب سایتتان را طراحی کنید، اینکار آسان است، ما به شما قالب های آماده ارائه می دهیم، شما می توانید این کار را خود انجام دهید، پس چرا دیگران؟” سوال من این است آیا شما می توانید با یک ویدئوی آموزشی کاراته، یوگا یا هر چیز دیگر را با ریزه کاری هایش یاد بگیرید؟ قطعا به تجربه می دانید که یک شخص حرفه ایی در هر کاری هر چقدر هم ساده نکاتی ریز را می داند که شما هیچ ایده ایی از وجود آن ها ندارید چه برسد به پیاده سازی آن. البته مثال دیگری هم وجود دارد شما نمی توانید موتور اتومبیل خود را تعمیر کنید اما با این حال کار هایی است که می توانید با پذیرفتن ریسک خراب کردن اتومبیل تان انجام دهید، مثلا چراغ یا لامپ اتومبیل خود را عوض کنید. در وب سایت هم همینطور است. شاید شما بتوانید مسائلی را به راحتی با کمک سایت های آموزشی و کمکی پیش ببرید اما در جزئیات و مسائل حساس تنها خواهید ماند. پس شاید معقول نباشد که خود شما دست به کار شوید و با یکی از این قالب های آماده وب سایتی را بوجود آورید که هر لحظه نیاز به پشتیبانی حرفه ایی برای مسائل پیش بینی نشده در زمان طراحی را دارد. پس در این مورد من انتخاب را به دانش و تجربه شما می سپارم.


طراحی مجدد وب سایت


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

گوگل آنالتیکس برای بررسی پیشرفت و عملکرد وب سایت ابزار بسیار خوبیه ولی متاسفانه وبمسترهای خیلی کمی ازش استفاده میکنند. به همین دلیل بر خودم لازم دونستم تا ضرورت استفاده از این ابزار رو به مدیران وب سایتها یادآوری کنم.

آنالتیکس به معنی تجزیه و تحلیله و تحلیلهای گوگل به ابزارها و امکانات هنری مجهز شده اند که میتونن به مقدار زیادی اثرگذاری بازاریابی آنلاینتونو ارتقا ببخشند. به جز این، میتونید به منبع عظیم اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که آگاهی از اونها برای کسب و کارتون ضروریه. از طریق اونها میتونید به نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابیتون پی ببرید و تغییرات لازم رو در جهت بهتر کردن اوضاع و جلب رضایت مشتریها به عمل بیارید.
بطور خلاصه، استفاده از گوگل آنالتیکس مزایای خیلی زیادی داره بالاخص اگه بخواهید برای افزایش بازدیدهای وب سایتتون کمپینی راه بندازید یا اگه میخواهید ترافیک بخرید، اهمیتش دو چندان میشه. در هر حال تو این مقاله براتون مهمترین مزیت های استفاده از گوگل آنالتیکس رو شرح میدیم.

میتونید بازده فعالیتهای اجتماعیتونو ردیابی کنید

یکی از جدیدترین ویژگیهای این ابزار تجزیه و تحلیلهای اجتماعیه. با افزایش اهمیت فعالیتهای اجتماعی، بازاریابی اجتماعی هم در جهان امروز بخش مهمی از بازاریابی آنلاین رو تشکیل میده. بنابراین شما هم نباید از غافله عقب بمونید.
کمپین اجتماعی شما باید یک یا چندتا از شبکه های اجتماعی خاصی که در کشورمون بیشتر طرفدار دارند رو در بربگیره؛ مثلا فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس. ردیابی همه فعالیتهای شبکه های اجتماعی حتی برای بازاریابهای حرفه ای هم کار مشکلیه.
اما خوشبختانه گوگل آنالتیکس ابزاری برای ردیابی عملکرد هر یک از شبکه های اجتماعی در کنار هم در یک داشبورد معرفی کرده که میتونه در وقت و هزینه های شما تا حد زیادی صرفه جویی کنه. با این ویژگی میتونید سود یا برگشت سرمایه حاصل از کمپین شبکه های اجتماعیتونو ردیابی کنید و اثر فعالیتهای اجتماعیتونو روی کسب و کار آنلاینتون ببینید.
به علاوه میتونید ارزش مالی تبدیل کاربر به مشتریتونو از هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید و ببینید کدوم شبکه مؤثرتره و کدوم یکی تأثیر زیادی براتون نداره. متعاقبا میتونید برای بازاریابی اجتماعیتون برنامه ریزی کنید و نقاط قوتتون در یک شبکه خاص رو قوی تر کنید و هر جا نشونه های ضعف دیدید فعالیتهاتونو در اون شبکه های اجتماعی بهبود ببخشید.

میتونید اثر وبگردی با موبایل رو در وب سایتتون اندازه بگیرید

این روزها آدمای بیشتری از موبایلهاشون وب گردی میکنند. به همین خاطر وبمسترها دارن به سمت سازگار کردن وب سایتهاشون با موبایل پیش میرن.
با قابلیت جدیدی که گوگل آنالتیکس برای موبایل فراهم کرده میتونید اثر کاربرهای موبایل رو بر روی کسب و کار آنلاینتون بررسی کنید. اگه اکثر ترافیکتون از موبایل میاد، دلیل کافی برای بهینه سازی وب سایتتون برای کاربرهای موبایل دارید. این قابلیت میتونه عملکرد برنامه های موبایلی از جمله دانلودها و فعالیتهای بازدیدکننده ها رو اندازه بگیره.
وقتی درک درستی از رفتار کاربرها بر روی اپلیکیشن ها داشته باشید میتونید بفهمید کدوم صفحات بیشتر بازدید کننده جذب میکنند یا سطح جذب کاربر صفحات چطوریه. حتی میتونید نوع موبایلی که اکثر بازدیدکننده هاتون استفاده میکنند، نرخ خروج و دوره های بازدیدشون رو هم بفهمید. این اطلاعات میتونن برای بهتر کردن برنامه های بازاریابی بهتون کمک کنند.

میتونید نرخ تبدیل فروشگاه آنلاینتون رو محاسبه کنید

ردیابی نکردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای فروشنده ها یه گناه نابخشودنیه. صاحبان صنایع باید بدونن که آیا فروشگاه آنلاینشون خوب میتونه کاربرهارو به خریدار تبدیل کنه یا نه. این شامل دونستن جایی که ترافیک ازش میاد، کلیدواژه هایی که برای رسیدن به اون صفحه خاص استفاده شده و موقعیت جغرافیایی منبع ترافیک و نرخ خروج هم میشه.
این اطلاعات میتونن کمکتون کنند که فعالیتهای بازاریابیتونو جای بهتری قرار بدید و هدفمند بازاریابی کنید. در عین حال میتونید فعالیتهای زائدی که هیچ سودی براتون ندارند رو حذف کنید. به علاوه باید بدونید به طور متوسط بازدیدکننده هاتون چقدر روی سایتتون میمونند، هر کاربر چندبار به سایتتون برمیگرده و چند بازدیدکننده جدید دارید.

میتونید عملکرد محتواتونو تجزیه و تحلیل کنید

محتوای وب یکی از بزرگترین فاکتورهاییه که میتونه ترافیک رو روونه سایتها کنه. بدون محتوا، بازدیدکننده دیگه اهداف زیادی برای وب گردی نداره. اگه فروشگاه آنلاینتون فقط پر از محصول باشه و محتوای چندانی نداشته باشید، بخاطر طبیعت فوق العاده تجاری وب سایتتون، اعتبار فروشگاه آنلاینتون کاسته میشه.
به همین خاطر باید بطور مرتب محتواتونو بروز کنید و کارایی مطالب جدید رو بسنجید. با استفاده از تجزیه و تحلیل محتوای گوگل آنالتیکس (content analysis ) میتونید بفهمید کاربرها برای کدوم مطلب بیشتر نظر گذاشتند یا روی شبکه های اجتماعی بیشتر شیر شده و یا اینکه کدوم پست بیشتر بازدید گرفته.
گزارش محتوا میتونه دید مفیدی هم نسبت به نرخ تبدیل به مشتری هر پست بهتون بده. در نتیجه میتونید بفهمید کاربرها بیشتر به چه عناوینی علاقه دارند و چه مطالبی بیشتر منجر به فروش میشن.

میتونید عملکرد تبلیغاتتونو بررسی کنید

تبلیغات آنلاین شانس موفقیتتونو افزایش میدن و میتونید در مقایسه با کسایی که تبلیغات نداشتند، تو کمپینهای بازاریابیتون بیشتر جلو برید. اما این هم بستگی به اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتیتون داره. تجزیه و تحلیل تبلیغات (advertising analytics ) به شما امکان ردیابی کانالهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات روی موتورهای جستجو، روی شبکه های اجتماعی، بنرها و ایمیلها رو میده.
این قابلیت با کمپین ادوردز هم ترکیب شده و در نتیجه میتونید بفهمید کدوم کلیدواژه ها بهتر کاربرها رو به مشتری تبدیل میکنند و کدومها اثری ندارند. اگه با ادوردز بازاریابی میکنید، میتونید تگ گذاری کمپین تونو خودکار کنید تا به وضوح نرخ تبدیل به مشتری مکانهای مختلف تبلیغ و صفحات فرود مختلف رو ببینید.
داده هایی که در این گزارش بهتون عرضه میشه برای کمپین بازاریابیتون هم مفیده چون میتونید دیدی غنی نسبت به مشتریهاتون بدست بیارید. متوجه میشید که کدوم محصولات بیشتر مورد توجه کاربرها هستند و در نتیجه تبلیغاتتونو با توجه به علایق مشتریان هدفمند کنید. 
ممکنه گوگل آنالتیکس از نظر بعضی از مدیران وب سایتها مفید نباشه و ترجیح بدن با نصب افزونه های آمارگیری وب که تقریبا اطلاعات مشابهی رو ارائه میدن میانبر بزنند. اما داده هایی که گوگل آنالتیکس به شما میده خیلی جزئی تر، معتبرتر و دقیق ترند.


مزایای گوگل آنالتیکس 


  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

5 اشتباه رایج طراحان وب سایت در رابطه با سئو

در سئو آن بخشی که این حوزه را حساس میکند این می باشد که موتورهای جست و جو نظیر گوگل همه نکات را کنترل میکنند . به این ترتیب و با توجه به تجارب متخصصان این حوزه میتوانند در سئو حدس بزنند چه عامل هایی در رتبه بندی موتورهای جست و جو موثر می باشد . در حالی که در سال های اخیر با تحقیق و آزمایش اطلاعات خوبی در مورد seo در اختیار متخصصان قرار گرفته است ولی هنوز هم بسیاری از بهینه سازان وجود دارند که به صاحبان مشاغل و متقاضیان ، در این زمینه اطلاعات و وعده های دروغین می دهندو از بی اطلاعی آنها سواستفاده میکنند .متخصصان و کارشناسان ما در شرکت دارکوب به خوبی و به صورت جامع از این حقه ها با خبر هستند برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره در این زمینه میتوانید به ما مراجعه کنید . در ادامه به برخی از علائمی که نشان دهنده این می باشد که طراح وب سایت شما از ترفند ها و قوانین سئو بی خبر است یا حداقل آنها را برای وب سایت شما اجرا نمیکند میپردازیم .سئو چندان هم پیچیده نیست البته برای متخصصان این حوزه ، سئو دارای چند اصل اساسی است که باید به آنها توجه کرد : محتوا ، لینک ها ، بهینه سازی داخلی وب سایت ، شبکه های اجتماعی . نزدیک به 5 سال است که نسخه به روز شده پاندای گوگا منتشر شده است این آپدیت در رشد فضای وب و بهبود نتایج جست و جوی گوگل بسیار موثر بوده است .مواردی که در ادامه آنها را ذکر میکنیم شاید در گذشته و قبل از آپدیت پاندای گوگل موثر بودند اما امروزه انجام این کارها باعث تاثیر منفی بر سئو میباشد.

طراحی :

موضوع اول بحث مربوط به طراحی ظاهر وب سایت می باشد ؛ بخشی که در سئو کمتر به آن توجه میشود . بسیاری از افراد بر این باور هستند که با محتوای کامل و جامع در سایت میتوانند از ظاهر نامناسب سایت چشم پوشی کرد اما این باور غلط است ؛ زیرا وقتی کاربری سایت شما را باز میکند قبل از اینکه مطالب و محتوای سایت شما را ببیند ظاهر وب سایت شما را مشاهده میکند در صورتی که ظاهر آن ناپسند و کاربر پسند نباشد بدون شک کاربران سایت شما را بدون مطالعه محتوا ترک میکنند .و بدین ترتیب بازدید سایت شما رفته رفته کاهش می یابد که این موضوع در بهینه سازی موتورهای جست و جو تاثیر می گذارد . بر اساس تحقیقات انجام شده کاربران بیشتر به ظاهر زیبا توجه میکنند تا محتوای کامل .اگر طراحی سایت شما به زیبایی انجام نگرفته است ، منتظر باشید که میزان کلیک سایت شما کاهش یابد .در سال های قبل ظاهر سایت ها برای سئو مهم نبود و وب سایت ها با لینک ها و دیدگاه هایی که در رسانه های اجتماعی ایجاد میکردند در رتبه های اول گوگل قرار میگرفتند . اما امروزه ظاهر یک وب سایت بسیار برای کاربر مهم می باشد . در صورتی که سایتی شلوغ پر از تبلیغات دارید قطعا کاربر پسند نمی باشد ظاهری ساده در عین حال جذاب و کلاسیک با تصاویر زیبا و باکیفیت و البته کم حجم و استفاده از رنگ بندی به جا و طبیعی کاربران زیادی را به خود جذب میکند . اگر یک سایت وردپرسی با ظاهر نامناسب داشته باشید هرگز به لینک هایی که سایت های مختلف میزنند دست نخواهید یافت باید به یاد داشته باشید که لینک های خارجی یک سایت نشان دهنده اعتبار آن است اگر ظاهر مناسب نداشته باشید مانند یک سایت اسپم کننده به نظر می رسید .

راه حل : بهتر است طراحی سایت خود را به دست یک طراح حرفه ای بسپارید طراحان حرفه ای شرکت دارکوب در این زمینه دارای خلاقیت و نو آوری می باشند . همچنین قبل از طراحی باید خود را به جای کاربر قرار دهید و استفاده از هرآنچه که کاربر را دفع میکند بپرهیزید . از تبلیغات مزاحم مانند Google Adsense بپرهیزید این تبلیغات به ظاهر شبیه اسپم می باشند سعی کنید برای تبلیغات خود از Call To Action های مناسب استفاده کنید تا کاربر را برای کلیک و بازدید جذب کنید در این باره میتوانید به مقاله ای که در سایت قرار گرفته است مراجعه کنید .

 

خرید بک لینک :

همانطور که در بالا گفتیم بک لینک ها به سایت اعتبار میبخشد . این لینک ها در سئوی سایت تاثیر بسزایی دارند . اما سوالی که پیش می آید این است : آیا خرید بک لینک کار خوبی است ؟ در سال های پیش گوگل با هدف شناسایی سایت هایی که دارای محتوا و خدمات بهتری هستند تا در رتبه های نخست قرار دهد؛ بک لینک ها را یکی از فاکتور های رتبه بندی اعلام نمود . در همان سال ها بود که سایت های فروش بک لینک ها به وجود آمد. و باعث نقص سیستم رتبه بندی شدند .سایت های زیادی با خرید بک لینک ها وارد صفحه نخست جستجوی گوگل شدند با آنکه محتوای قابل تاملی نداشتند. و این شد ضعفی برای گوگل . طی سال های بعد گوگل برای این ترفند اخطارهایی صادر کرد.اما سایت ها دیگر به این اخطارها توجه نکردند و به کار خود ادامه دادند تا جایی که در اغلب موارد جستجو در صفحات نخست سایت هایی بدون محتوای مناسب قرار گرفتند .بعد ها گوگل با توجه به سایت های تازه تاسیسی که در صفحات نخست قرار میگرفتند به آنها اخطار میداد. امروزه دیگر گوگل با این ترفندهای وب سایت ها آشنا شده است و طی اخطارهای مختلف سایت ها یی که اقدام به خرید و فروش بک لینک میکنند ، جریمه میکند .شما باید به این نکته توجه داشته باشید که گاهی برخی از بهینه سازان و طراحان سایت از این ترفند استفاده میکنند تا مبلغ زیادی دریافت کنند که در نتیجه باعث جریمه وب سایت شما از طریق گوگل میشود .باتوجه به مطالب بالا خرید بک لینک دیگر تاثیری ندارد و حتی موجب اخطار و جریمه میشود .

راه حل : با توجه به مطالب گفته شده اگر هنوز میخواهید بک لینک تهیه کنید کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب ترفندهایی را با توجه به تجارب خود بدست آورده اند تا از درصدی از اخطار ها و جرایم جلوگیری کنند . این ترفندها و قوانین به شرح ذیل می باشد . اگر سایت شما تازه تاسیس میباشد این نکته را حتما دقت کنید که در ابتدا بک لینکی خریداری نکنید .ابتدا تمامی قوانین سئو را رعایت کنید بعد از مدتی اقدام به خرید کنید .اگر به صورت یک جا تعداد زیادی بک لینک تهیه کنید قطعا گوگل باخبر می شود . دقت کنید حداقل 10 تا 15 درصد کل لینک های سایت را لینک ورودی قرار دهید .همچنین در نظر داشته باشید که سایت های خرید بک لینک خرید نکنید .بک لینک ها را از سایت های مرتبط با سایت خود تهیه کنید . بک لینک ها را در همه صفحه های سایت بک لینک دهنده قرار ندهید فقط روی چند مطلب خواست قرار دهید .



سئو درونی :

وقتی صحبت از سئوی درونی یا Seo One Page میشود برخی از طراحان به سراغ بهینه کردن کلمات کلیدی و تگ عنوان میروند و از بهینه کردن محتوای سایت غافل می شوند . و از مطالب کپی و بی کیفیت استفاده می نمایند.الگوریتم قبلی گوگل قادر به شناسایی محتوای بی کیفیت نبود اما با اپدیت جدید اگوریتم پاندا این تشخیص به گوگل اضافه شده است و گوگل به راحتی بدون توجه به بک لینک ها میتواند از محتوای بی کیفیت باخبر شود. سئوی درونی سایت شما امروزه از محتوای شما پیام های بسیاری را در مورد کیفیت وب سایت و مطالب آن به گوگل ارسال میکند .یکی از ترفند هایی که برخی از محتوا نویسان آن را انجام میدهند . کپی مقالات از سایت های دیگر است و عینا آن مطالب را در وب سایت در دست قرار می دهند در این صورت به دلیل وجود مطالب تکراری گوگل نمی داند که به کدام صفحه رتبه بهتری دهد بدین ترتیب در رتبه های نخست قرار نمیگیرند . شرکت دارکوب متشکل از محتوا نویسان حرفه ای در این حوزه است که با دقت کافی و با توجه به مطالب روز محتوا های مرتبطی تولید میکنند . در زیر به برخی از نکات محتوا نویسی که کارشناسان ما از آن استفاده میکنند میپردازم .

راه حل : تولید یک محتوای خوب و منایب و مرتبط از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت می باشد . عنوان انتخابی برای مطالب و مقالات از عوامل مهم کسب رتبه برای یک مطلب می باشد . عنوان مومرد نظر باید حاوی کلمات کلیدی باشد که وقتی کاربری کلمه ای را در گوگل جست و جو میکند عنوان مطالب شما نیز برای او لیست گردد . موتور جست و جوی گوگل یک سیستم پیشرفته میباشد گوگل از طریق کلمات کلیدی با محتوای سایت شما آشنا میشود .با محتوای با کیفیت خود باعث میشوید که کاربران زیادی از محتوای شما بازدید کنند این کار به خودی خود باعث میگردد که سیگنال های قوی و قدرتمند به گوگل فرستاده شود در این صورت گوگل متوجه میشود که وب سایت شما حاوی مطالب ارزشمندی است پس وب سایت شما کاندیدای صفحات نخست میگردد . در محتوای خود از تصاویر نیز استفاده کنید فراموش نشود که تصاویر مرتبط استفاده شود برای تصاویر سایت خود حتما تگ alt مناسب قرار دهید بسیاری از محتوا نویسان از این کار غافل میشوند .برای این کار میتوانید از کلمات کلیدی که در متن به کار برده اید استفاده کنید . از لینک های خارجی به دامنه های معتبر مانند gov, edu استفاده کنید . همچنین محتوایی که ایجاد میشود باید حداقل 400کلمه باشد . رعایت نکات گفته شده برای سئو سایت موثر می باشد .

Meta KeyWords :

در سال 2009 گوگل اعلام کرد که متا تگ کلمات کلیدی دیگر مورد استفاده گوگل نمیباشد . به این معنا که بود و نبود آنها در بهبود رتبه تاثیری نخواهد داشت . با توجه به سال های اخیر این نکته تا حدودی درست میباشد بسیاری از طراحان بر این باورند که این حرف در مورد استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در وب سایت میباشد . همانطور که اغلب دیده اید در جستجوی گوگل لیست نتایجی که مشاهده میکنیم تشکیل شده از استفاده بی رویه از کلمات کلیدی نتایج نشان میدهد که این کار برای کاربر مورد پسند نمیباشد . براساس نتایج مشاهده شده بسیاری از طراحان وب این نکته را رعایت نمیکنند.

راه حل : استفاده از کلمات کلیدی تا حدودی موثر است در صورتی که ؛ از کلمات مناسب به جا استفاده شود .کلمات کلیدی در عنوان صفحه ، آدرس صفحه ،داخل متن ، در توضیحات متا ، در توضیحات تصاویر ، در لینک سازی استفاده میگردد . با استفاده از ابزارهای KWFinder , Google KeyWords Planner میتوانید کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید .

تکنیک های سئو کلاه سیاه :

بهینه سازی یک وب سایت در عیت سادگی بسیار طولانی است این طولانی بودن منجربه پیچیدگی وسختی از دید طراحان شده است و متقاضیان محترم هم از آنجایی که با این حوزه آشنا نیستند از شرکت های طراحی سایت انتظار دارند به سرعت در رتبه های نخست قرار بگیرند ، بیشتر تماس ها از سوی مشتریان نیز بر این اساس میباشد که وب سایت ما در صفحه نخست نیست از این رو برخی از طراحان و شرکت ها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده میکنند با این روش گوگل را به اصطلاح دور میزنند و قوانین ان را زیر پا میگذارند این تکنیک ها عبارتند از روش های زیر :

KeyWord Stuffing

Link cloaking

Redirect Chain

استفاده از این روش ها در کوتاه مدت ممکن است موثر باشد اما بعد از مدتی باعث جریمه و حتی حذف از ایندکس گوگل میشود .

راه حل : تنها راه حل ممکن برای این روش این میباشد که کار طراحی وب سایت خود را به شرکت های معتبر که وب سایت شما را تضمین میکنند بسپارید این شرکت ها با توجه به قوانین الگوریتم گوگل به طراحی و بهینه کردن سایت شما میپردازند .شرکت طراحی سایت دارکوب مفتخر است که در طی سالیان اخیر وب سایت هایی طراحی کرده است که تمامی قوانین موتورهای جست و جو را دارا می باشند و در صفحات نخست لیست جست و جو گوگل قرار دارند

 


5 اشتباه رایج طراحان وب سایت در رابطه با سئو 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

در ابتدا بهتر است به معرفی برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور بپردازیم؛ چرا که برنامه نویسی برای طراحی سایت به طور کلی در دو دسته تقسیم بندی می شود.

  • برنامه نویسی سمت سرور (Server Side Programming)
  • برنامه نویسی سمت کاربر (Client Side Programming)

سرور Server 
سرور در واقع مسئول ارائه صفحات وب براساس نیاز و خواسته مشتری در اینترنت می باشد.که این کار می تواند هم به صورت استاتیک (ثابت) و هم به صورت داینامیک (پویا) انجام شود.
کاربر Client
بخش کاربر قسمتی است که صفحات را از سرور درخواست می کند و آن را به کاربر نهایی نمایش می دهد.به طور کلی برنامه و نرم افزارهای سمت کاربر، مرورگرهای وب (Web browser )می باشند.

-برنامه نویسی سمت سرور
امروزه در مبحث برنامه نویسی تحت وب، اکثر شرکت ها و طراحان در این حوزه فعالیت می کنند.برنامه نویسی سمت سرور یک تفاوت عمده با برنامه نویسی سمت کاربر دارد و آن اینست که در برنامه نویسی سمت سرور تمرکز بیشتر بر روی کارکردهای پشت صحنه و ارتباطات سایت با بانک های اطلاعاتی و داده هاست اما برنامه نویسی سمت کاربر…
در این بین زبان های ASP.NET, Python, C#, Java در زمره این نوع برنامه نویسی می باشند و در صدر این زبان ها، زبان قدرتمند PHP می باشد.

-برنامه نویسی سمت کاربر
در این بخش بیشتر، وب دیزاینرها (طراحان صفحات) روی این حوزه تسلط دارند، یعنی تقریبا برخلاف برنامه نویسی سمت کاربر این بخش بر روی فاکتورهای ظاهری تمرکز دارد.شناخته شده ترین این زبان ها، زبان های HTML و CSS می باشند که البته در ادامه مقاله زبان های بیشتری را مورد بررسی قرار می دهیم.اگر بخواهیم به طور ساده بیان کنیم ساختار و سازمان دهی کلی صفحات سایت با HTML و جزئیات آن مانند نوع نوشته، فونت، رنگ ها و از این دست صفات توسطCSS مشخص می شود؛ به عبارتی HTML بنا و پی صفحه سایت را می ریزد و سپس CSS بر روی آن سوار شده و جزئیات بیشتری را تعیین می کند.
مورد دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم زبان JAVA Script  می باشد.عملکردهایی مانند عکس العمل به فشار کلید یا کنترل حرکت ماوس و کارایی های تعاملی وبسایت از Java Script استفاده می شود.این زبان تنها توسط مرورگر اجرا می شود.

مکانیزم سمت سرور و سمت کاربر:

  • کاربر در ابتدا مرورگر خود را باز می کند.
  • سپس شروع به جستجو در موتورهای جستجو می کند یا آدرس سایتی را وارد می کند. برای مثالArvinKaren.Com را در مرورگر خود وارد می کند.
  • بخش کاربری (Client) این درخواست را به منظور دسترسی کاربران به صفحات سایت، به سرور تحویل می دهد.
  • سرور درخواست بخش کلاینت را تایید می کند و پاسخ را به همان بخش کاربری برمی گرداند.
  • کلاینت هم منبع یا همان سورس صفحه را دریافت و ترجمه می کند.

استفاده ها و عملکردهای سمت سرور

  • ورودی کاربر را پردازش می کند.
  • نمایش صفحات درخواست شده
  • ساختار برنامه های وب
  • تعامل با سرورها و فضاهای ذخیره سازی (Storages)
  • تعامل با پایگاه های داده
  • رمزگذاری داده ها به HTML
  • انجام عملیات هایی در پایگاه داده مانند پاک کردن، پاکسازی.

زبان های برنامه نویسی سمت سرور

  • PHP
  • ASP.NET
  • C++
  • Java و JSP
  • Python
  • Ruby و …

استفاده و عملکردهای سمت کاربر

  • ایجاد صفحات وب تعاملی
  • پویاسازی اجزای سایت
  • تعامل با ذخیره سازی و حافظه های موقت
  • به عنوان یک رابط کاربری میان کاربر سایت و سرور فعالیت می کند.
  • ارسال درخواست به سمت سرور
  • بازیابی اطلاعات از سرور
  • تعامل با ذخیره سازی های محلی
  • فراهم سازی دسترسی از راه دور

زبان های برنامه نویسی سمت کاربر

  • Java Script
  • VBScript
  • HTML (ساختار)
  • CSS (طراحی)
  • AJAX
  • JQuery و …

حال نوبت آن است که مهمترین زبان ها را بررسی کنیم و ببینیم که کدام یک از این زبانها برای طراحی سایت بهترین انتخاب می باشند.ابتدا هم از زبان HTML و CSS شروع می کنیم  که زبان های پایه توسعه وبسایت می باشند.

HTML
HTML طرح و پوسته خام یک وبسایت است.
المان های صفحه مانند عناوین، سرفصل ها، متن و پیوندها به HTML مربوط می شوند.این زبان نشانه گذاری استاندارد یکی از هسته های اصلی در اینترنت می باشد و می توان ستون فقرات تمام صفحات وب نامید.
HTML5 آخرین نسخه از HTML می باشد که منتشر شده است و یک زبان داینامیک محسوب می شود؛ این به این معنی می باشد که به وسیله آن می توان سایت های زیبا با کدنویسی کم ایجاد کرد.

CSS
CSS یک زبان است که کاربران می توانند به وسیله آن سبک و فرمت صفحات و برگه های وبسایت را مشخص کنند.اگرCSS با HTML همراه شود به برنامه نویس اجازه می دهد تا صفحاتی با فرمت و ظاهرهای مختلف را در یک سایت تعریف کند.رنگ، لایه ها و فونت ها در یک فایل مشخص نگهداری می شوند که از کد هسته صفحه وب جدا می باشد.
این دو زبان، ساختار اولیه و اطلاعات سبک را برای ساخت یک صفحه استاتیک ارائه می دهند (صفحه استاتیک صفحه ایست که برای همه بازدیدکنندگان با هر دستگاه و مرورگری به یک شکل نمایش داده خواهد داده شد).در حال حاضر بسیاری از صفحات وب به صورت پویا(داینامیک) طراحی می شوند، بسیاری از کاربران سایت، امروزه از سایت های استاتیک استقبال نمی کنند.برای اینکه صفحات پیچیده تری ایجاد کنید، باید از اسکریپت های سمت سرور و سمت کلاینت پیشرفته تری استفاده کرد.

Java Script (جاوا اسکریپت)
جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است که انیمیشن، بازی ها، برنامه ها، تعاملات و دیگر موارد تعاملی را برای سایت به ارمغان خواهد آورد و سایت را زنده تر جلوه خواهد داد.بعد از HTML  و CSS ، جاوا اسکریپت بیشترین استفاده را در بین اسکریپت های سمت کاربر دارد.
برخی از نرم افزارهای جاوا اسکریپت حتی می توانند بدون ارتباط با وب سرور اجرا شوند، این به این معنی است که این کدها و سایت هایی که از این زبان استفاده می کنند، توانایی کار کردن بدون حتی اتصال به اینترنت را دارند.

PHP
چیزی بالغ بر ۷۵ درصد وب سرورها از PHP استفاده می کنند.پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی همه جانبه برای سرور می باشد.عمده اهمیت و مزیت PHP متن باز بودن یا اصطلاحا Open Source بودن آن می باشد؛ که همچنین این زبان برنامه نویسی در سطح اینترنت جامعه بزرگی برای پشتیبانی و پاسخ به سوالات و اشکالات را دارا می باشد.PHP با سیستم عامل های مختلف سازگار می باشد.شرکت طراحی سایت آروین کارن از این زبان توانا جهت طراحی وبسایت های حرفه ای و قدرتمند استفاده می کند.
این زبان گسترده در سال  ۲۰۰۴ متولد شد و درحال حاضر بالای ۲۰۰ میلیون وبسایت در سطح دنیا توسط PHP طراحی و ساخته شده اند.وبسایت هایی همانند FaceBook و WordPress از این پلتفرم استفاده می کنند.PHP یک زبان اسکریپتی است که معمولا توسط یک تفسیرگر، ترجمه و تفسیر می گردد.به همین علت، این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور مناسب است، چرا که کارها و وظایف سرور که بارها و بارها انجام می شود را به راحتی پوشش می دهد و آنها را انجام می دهد.
چند نکته دیگر در مورد این زبان در ادامه بیان می کنیم:

  • PHP همانطور که گفتیم یک زبان متن باز است و یک زبان نمونه سازی سریع محسوب می شود.
  • این زبان همانطور که بر روی سیستم عامل ویندوز سازگار است، بر روی سیستم عامل یونیکس هم سازگاری دارد.
  • صنایعی که اغلب از PHP استفاده می کنند بیشتر در کسب و کارهای استارت آپی، صنایع تبلیغاتی، سازمان های کوچک نرم افزاری، و همچنین آژانس ها و شرکت های چند رسانه ای هستند.
  • زبان PHP  را می توان به طور مستقیم در HTML جایگذاری و ترکیب کرد.

Java جاوا
جاوا زبان برنامه نویسی سمت سروری است که برای وبسایت های با مقیاس بزرگ که ترافیک بالایی دارند استفاده می شود.وب سایت های معتبری همچون آمازونAmazon و فروشگاه اپلApple App Store فریم ورک هایی برپایه جاوا دارند.
یکی از دلایل محبوبیت نزد سایت های با ترافیک بالا و استفاده آنها از این زبان برنامه نویسی اینست که این زبان در آزمایش های اولیه از نظر سرعت از زبانهای دیگر سریع تر می باشد.این ویژگی باعث می شود تا نرم افزارهای کاربردی که بر روی سرور قرار دارند برای سایت های با مقیاس بزرگ سریع تر اجرا می شود.

Python
پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و قدرتمند که تاکید خود را بر روی قابل خواندن بودن کدها گذاشته است.این برای توسعه دهندگان وب به این معنی است که آنها با خطوط کمتری از کدها نسبت به سایر زبان های محبوب سروکار دارند.
پایتون این کار را از طریق یک کتابخانه بزرگ  استاندارد انجام می دهد که این کتابخانه کدهای واقعی را کوتاه و ساده نگه می دارد.این کتابخانه  فایلی است که کدهای عملگرای از پیش نوشته شده را شامل می شود، که توسط افراد جامعه برای تکامل پایتون ارائه شده است و می توان آن ها را دانلود کرد و زمانی که به آن ها نیاز است از این کتابخانه ها استفاده کرد.مانند جاوا، پایتون هم برای وب سرورهایی که حجم بالای ترافیک دارند طراحی می شود.Yahoo Maps یک نمونه از سایت هایی است که از پایتون استفاده می کند.

Ruby
Ruby هم از نظری شبیه به پایتون است، از این جهت که این زبان هم برای تاکید بر کوتاهی، سادگی،انعطاف پذیری، سازگاری و مختصر بودن برنامه نویسی به وجود آمد.
Ruby در زبان یا نحوه دستورزبان آن متفاوت است.در پایتون فقط یک راه درست برای نوشتن برنامه وجود دارد که بسیار سریع و کارآمد می باشد.اما در Ruby راه های مختلفی برای اهداف و کارهای یکسان وجود دارد که به یک نتیجه ختم می شوند و برخی از آن ها می توانند از بقیه سریع تر باشند.
Ruby on Rails که نام کامل این زبان است یک فریم ورک بسیار رایج و متن باز است که به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد تا سایت هایی پویا، پرسرعت و کارآمد ایجاد کنند.این زبان هم مانند جاوا اغلب اوقات برای سرورهای وبی که حجم ترافیک زیادی دارند کاربرد دارد.توئیتر یکی از سایت هایی است که از Ruby بهره می برد.

C++
این زبان در سال ۱۹۷۹ توسط Bjarne Stroustrup گسترش داده شد و پس از مدتی تکمیل گشت و در سال ۱۹۸۳ تغییر نام داد.از آنجا که C++ یک زبان شئ گرا است، از ۴اصول شئ گرایی شامل پلی مورفیسم(چند ریختی)، کپسوله سازی، وراثت و پنهان کردن اطلاعات پیروی می کند.
C++ از خیلی جهات شبیه به زبان C می باشد، یعنی در واقع شکل تکامل یافته C است.این زبان جزئیات تکنیکی زیادی دارد.برای یادگیری زبان  نباید در جزئیات آن غرق شد چرا که تعداد این جزئیات بسیار زیاد است و می تواند گیج کننده و ملال آور باشد و توصیه می شود بیشتر به مفاهیم زبان C++ توجه شود.

C#
زبان پرکاربرد بعدی زبان محبوب C# می باشد.سی شارپ زبان برنامه نویسی چند الگویی می باشد.این زبان شامل انواع الگوهای ضروری، توابع، برنامه نویسی شئ گرا و جزء گرا منظم است.
زبان C# زبانی چند منظوره است که برای نوشتن نرم افزارهایی با پلتفرم مایکروسافت و ویندوز به کار می رود.

jQuery
خالق زبان jQuery   یکی از توسعه دهندگان ابزارهای جاوا اسکریپت در مرورگر فایرفاکس است که جان رسیگ (John Resig ) نام دارد.این زبان در سال ۲۰۰۶ متولد شد.
زبان جی کوئری یکی از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت می باشد که حجم کمی هم دارد و در سال های اخیر طرفداران زیادی در برنامه نویسی سمت کاربر پیدا کرده است.
زبان جی کوئری هم مانند بسیاری از زبان های دیگر رایگان می باشد.این زبان برای کنترل اجزای مختلف صفحات وب، توابع و افزونه و پلاگین های کاربردی و فراوانی را دارد.

ASP.NET
این کلمه ایجاز شده عبارت Active Server Page به معنی صفحه فعال تحت سرور می باشد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ و تحت فریم ورک .NET توسط مایکروسافت معرفی شد.این زبان برای ساخت صفحات سایت و برنامه نویسی سمت سرور پا به عرصه گذاشت و توانست به یکی از قدرتمندترین زبان ها برای تولید اپلیکیشن های تحت وب تبدیل شود.اپلیکیشن ها و صفحاتی که با این زبان ایجاد می شوند در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشند.

Ajax
Ajax مخفف عبارت “Asynchronous JavaScript and XML ” می باشد و به معنی “ترکیب نامتقارن XML و جاوا اسکریپت” می باشد و تلفظ آن به صورت “ای جکس” خوانده می شود.ذات صفحات وب و پروتوکول HTTP به این صورت است که زمانی که ما در حال وب گردی و بازکردن صفحات هستیم،به ازای هرکاری که انجام می دهیم و هر فعل و انفعال میان ما و وبسایت، کل صفحه از ابتدا بارگزاری می شود، اما ای جکس این اتفاق را با جهشی چشم گیر رو به رو کرده است.این تغییر از این قرار است که به وسیله ای جکس زمانی که در سایت کنش و واکنشی انجام می شود، از ابتدا کل صفحه بارگزاری نشده و فقط قسمتی که قرار است اطلاعات جدیدی را برای ما نمایش دهد تغییر می کند و باقی کارها در پشت صحنه سایت انجام می شود.
برای مثال زمانی که شما در سایتی روی پخش فیلم کلیک می کنید، کل سایت از ابتدا سفید شده و دوباره بارگزاری می شود، اما با Ajax فقط بخشی که مربوط به پخش فیلم است تغییر می کند و دوباره بارگزاری میشود که بدیهی است سرعت وبسایت به شدت افزایش پیدا می کند.
در واقع ای جکس را نمی توان یک زبان برنامه نویسی نامید بلکه یک متد و ترکیبی از جاوا اسکریپت و XML می باشد.برای مثال سرویس Google Map  از این فناوری بهره گرفته است.

بهترین زبان را برای طراحی و توسعه وب انتخاب کنیم
این موارد فقط گوشه کوچکی بود از زبان های توسعه وب که امروزه در صنایع به کار گرفته می شود؛ اما طبیعی است که صاحبان وبسایت ها نمی توانند از همه آنها استفاده کنند.
برای وبسایت خود باید یک هدف روشن و واضح مشخص کنید؛ در نهایت ویژگی ها و کارکردهایی که برای سایت نیاز دارید به شما برای انتخاب زبان مناسب، راه را نشان می دهند.عواملی مانند نوع پایگاه داده ای که استفاده می کنید، پلتفرم سرور، نرم افزار سرور، بودجه و عملکرد سمت کاربر، همه و همه برای انتخاب درست زبان بسیار مهم هستند و در هنگام انتخاب باید مورد توجه قرار بگیرند.پس نمی توان گفت که کدام زبان برای طراحی سایت از همه مناسب تر است و باید به خواسته ها و داشته هایمان توجه داشته باشیم.اما در حال حاظر زبان PHP رایج ترین زبان در بین طراحان و توسعه دهندگان وب می باشد.



بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت 

  • طراحی سایت دارکوب
  • ۰
  • ۰

وقتی میخواهید یه وب سایت جدید بسازید باید چیزهای زیادی رو در نظر بگیرید. سایتتون باید انقدر جذابیت داشته باشه که مردم از دیدنش لذت ببرند و دوست داشته باشند وقتشونو اونجا صرف کنند. به علاوه باید همه اطلاعاتی که میخواهید خوانندگانتون بدونن رو توش بذارید و اونها رو به هدفی که بخاطرش به وب سایتتون اومدند برسونید. یکی از مهمترین کارهایی که موقع ساخت وب سایت باید انجام بدید تست کارایی سایته. کار با وب سایتها دیگه برای کاربرهای اینترنت خیلی راحت شده و به سرعت میتونن با سایت ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگه سایتی کارایی لازم رو نداشته باشه و قابل استفاده نباشه، کاربر خیلی سریع متوجه میشه و سایت رو ترک میکنه.

کارایی یعنی چی؟

کارایی یعنی میزان سهولت کار با یک چیز. این چیز میتونه یه ماشین باشه، یا یه ابزار یا پروسه، کتاب، نرم افزار، اپلیکیشن یا کتاب. هر چیزی که آدم میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه باید قابل استفاده باشه. در مورد وب سایتها و نرم افزارها، کارایی یعنی کار کردن و دستیابی به اهداف مورد نظر در حین کار با اون نرم افزار یا وب سایت برای یک فرد معمولی تا چه حد ساده است.
کارایی میتونه به مجموعه ای از عوامل بستگی داشته باشه، مثل توانایی یادگیری، حافظه، بازده، رضایت و خطاها. توانایی یادگیری یعنی اجرای کارها برای یه کاربر تازه کاری که اولین باره سایتتونو میبینه تا چه حد ساده است. حافظه یعنی کار با سایت برای کسی که قبلا به سایتتون اومده و حالا بعد از گذشت یه مدت زمانی دوباره برگشته چقدر ساده است. بازده یعنی بعد از اینکه کاربرها با طرز استفاده از سایت آشنا شدند با چه سرعتی میتونن کارهای مورد نظرشونو روی سایتتون انجام بدن. رضایت یعنی اینکه آیا کاربرها از طراحی سایتتون خوششون میاد و خطاها یعنی تعداد اشتباهاتی که کاربرها حین کار با سایت مرتکب میشن، سختی اشتباهات و سهولت اصلاح اونها.

چرا کارایی وب سایت مهمه؟

دلیل اصلی اهمیت کارایی وجود وب سایتهای مشابه بسیار زیاده بطوری که اگه مردم ببینن یه سایتی کارایی نداره میتونن براحتی به یکی دیگه مراجعه کنند. شما ممکنه زیباترین سایت دنیا رو هم داشته باشید، ولی اگه کارایی نداشته باشه و مردم نتونن سریع متوجه بشن چطوری میشه روی سایت مسیریابی کرد، بلافاصله ازش خارج میشن.
کارایی وب سایت برای شرکتها هم خیلی اهمیت داره، چون شرکتها برای دستیابی به اهدافشون در محیط آنلاین کاملا وابسته به وب سایتشون هستند. ممکنه کاربر وب سایت یه شرکتی بر اساس سایتی که میبینه در مورد شرکت قضاوت کنه. علاوه بر اینها وقتی وب سایت کارایی داشته باشه میتونه رضایت مشتری رو جلب کنه و در مقابل سایتهایی که کارایی خوبی نداشته باشند کاربرها رو گیج میکنند و در نتیجه برگشت سرمایه شرکت کاهش پیدا میکنه. اینها همه بخاطر اینه که کارایی سایت میتونه مشتریها رو ترغیب کنه که سایت شما رو به سایتهای رقباتون ترجیح بدن و بارها و بارها به وب سایتتون سر بزنند. در واقع وب سایتهایی که از کیفیت بالایی برخوردارند و کار باهاشون راحته میتونن مشتریها رو جذب کنند و برتریهای مشخصی نسبت به وب سایتهای رقبا از خودشون نشون بدن.

تست کارایی وب سایت چیه؟

تست کارایی روشیه برای ارزیابی یه محصول (در اینجا وب سایت همون محصوله) که در اون تست کردن به عهده کاربره. تستهای کارایی اکثرا طوری طراحی شدند که در اونها یه فهرست وظایف به یه کاربری داده میشه که اولین باره میخواد از سایت استفاده کنه، و اون فرد باید وظایفی رو که در اون فهرست گفته شده در وب سایت مورد تست انجام بده. یه نفر دیگه باید کارهای اون کاربر رو در حین انجام کارهای فهرست مشاهده کنه و حرفهاشو گوش بده تا ببینه آیا سایت کارایی داره و فرد میتونه کارهای مورد نظر رو براحتی و بدون مشکل انجام بده یا نه.
تست کارایی سه طبقه اصلی داره:

  • کاوش: در اوایل کار توسعه محصول استفاده میشه و به اثرگذاری و کارایی یه نمونه یا طراحی اولیه، و به پروسه فکری کاربرها و درک ذهنیشون کمک میکنه.
  • ارزیابی: در اواسط کار توسعه محصول یا بعنوان تست کارایی کلی برای ارزیابی فناوری استفاده میشه. آزمایشات رو در لحظه بر روی فناوری ارزیابی میکنه تا میزان رضایت، اثرگذاری و کارایی کلی محصول رو مشخص کنه.
  • مقایسه: دو یا چند محصول یا طراحی رو با هم مقایسه و نقاط قوت و ضعف هر کدوم رو مشخص میکنه.

انواع روشهای تست کارایی

در ادامه خلاصه ای از روشهای تست کارایی رو با هم مرور میکنیم.
(نکته: همونطور که خواهید دید، اکثر این روشها بوسیله مشاهده کاربر انجام میشن. برای اجرای چنین روشهایی باید روش انجام کار، مدت زمان برنامه و اطلاعات تماس با خودتون و کلیه اطلاعات لازم رو برای کاربرهای شرکت کننده در تست توضیح بدید و این امکان رو برای شرکت کنندگان فراهم کنید که بتونن دوستانشونو برای شرکت در تست دعوت کنند.)

تست هال:

در این نوع تست ارجحیت بر استفاده از افرادیه که به صورت تصادفی انتخاب شده اند و بهتره از افرادی که در تست وب سایت تجربه دارند و آموزش دیده اند استفاده نشه. این روش به خصوص برای تست وب سایتهای جدیدی که مراحل اولیه توسعه رو طی میکنند کاربر داره.

تست کارایی کنترل از راه دور:

تست کارایی وب سایت با استفاده از افرادی از کشورها و مناطق جغرافیایی مختلف انجام میشه. گاهی اوقات تست کنترل از راه دور با استفاده از ویدئو کنفرانس ها انجام میشه و گاهی هم کاربر جدا از ارزیاب کار میکنه. این روزها نرم افزارهای مختلفی با قیمتهای مناسب برای اجرای این تست ساخته شده اند که میتونن حتی با فرد مشاهده کننده ای که تخصصی هم نداره اجرا بشن. معمولا در این نرم افزارها محل کلیک ها و طریق حرکت کاربر بطور خودکار ضبط میشن و هر incidentی که طی استفاده کاربر از سایت رخ میده به همراه بازخورد کاربرها ثبت میشه. در تست کارایی کنترل از راه دور میشه مدت زمانی رو که طول میکشه تا کاربر کارهای مختلف رو در سایت انجام بده ثبت کرد. این روش به این دلیل که تست ها در محیط طبیعی کاربر رخ میده (نه در محیط آزمایشگاهی کنترل شده) روش خوبی به حساب میاد.

نقد متخصص:

در این روش از یه نفر که تو این زمینه تخصص داشته باشه میخوان که کارایی وب سایت رو ارزیابی کنه. گاهی اوقات متخصص برای تست سایت از امکانات خاصی استفاده میکنه و گاهی اوقات هم تست بصورت خودکار و کنترل شده انجام میشه و نتایج برای بررسی ارسال میشه. معمولا تست های تخصصی خودکار به اندازه روشهای دیگه تست کارایی وارد جزئیات نمیشن اما مزیتشون اینه که خیلی سریع انجام میشن.

تست نمونه اولیه روی کاغذ:

بسیار ساده است. در این روش یه طرح یا نقاشی از نمونه اولیه، مدلها یا طراحی، با دست روی کاغذ کشیده میشه و رفتارهای یک کاربر حین اجرای کاری بر روی این نمونه اولیه مشاهده میشه. با این نمونه های اولیه میشه هزینه های تست رو به شدت کاهش داد، به علاوه اینکه میشه تست رو قبل از کدنویسی اجرا کرد.

پرسشنامه و مصاحبه:

بخاطر اینکه مصاحبه ها باید فرد به فرد انجام میشن، فرد مشاهده کننده میتونه مستقیما از کاربرها سوال بپرسه (علاوه بر اینکه میتونه عملکرد کاربرها رو هم دوبار چک کنه). علاوه بر این، مشاهده گر میتونه با پرسشنامه هم سوالاتشو بپرسه. مزیت پرسشنامه اینه که اطلاعات سازمان دهی شده ای رو جمع آوری میکنه، اما برخلاف مصاحبه، انعطاف پذیری نداره.

انجام تست توسط مشاهده گر:

همونطور که از اسمش مشخصه، در این روش شاهد سناریویی مینویسه که میتونه تو واقعیت اتفاق بیفته، بعد خودش رو بعنوان کاربری که در اون شرایط قرار داره فرض میکنه. یه نوع دیگر این روش اجرای گروهیه اونه و وقتی که فرد شاهد گروهی رو برای اجرای تست داشته باشه قابل اجراست.

تجربه های کنترل شده:

برای اجرا و خودکار کردن تست کارایی وب سایت از نمونه های اولیه و گزارشهای علمی مختلف استفاده میشه که هر کدوم درجه موفقیت متفاوتی دارند.

بعد از تکمیل تست کارایی وب سایت چه کار کنیم؟

بعد از اینکه نتایج تست کارایی وب سایت بدست اومد، اولین کاری که باید بکنید اینه که اطلاعات بدست اومده رو compile و از تمام مشکلاتی مشترک در بین کاربرهایی که تست رو انجام دادند یادداشت بردارید. ببینید کاربرها طی چه مدت زمانی تونستند کارها رو تکمیل کنند و بعد ببینید چی کار میتونید بکنید تا کاربرها این کارها رو سریع تر انجام بدن. بازخوردهایی رو هم که از کاربرها میگیرید یه جا یادداشت کنید و اگه به نظرتون واضح نبود باهاشون تماس بگیرید و بخواهید تا ابهامات رو توضیح بدن. برای بهتر کردن کارایی وب سایتتون تغییراتی رو، که فکر میکنید با توجه به نتایج بدست اومده لازمه، در اولین فرصت اعمال کنید. یادتون باشه که تست کارایی یه پروسه دنباله داره، فرقی هم نداره که از چه روشی برای تست استفاده میکنید، باید بعد از اعمال تغییرات دوباره تست کارایی بگیرید تا هم نتیجه تغییرات رو ببینید و هم مشکلات جدید رو کشف کنید.


تست کارایی وب سایت


  • طراحی سایت دارکوب