در این مطلب در مورد برخی از عواملی که می تواند باعث افت ناگهانی رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو شود صحبت کنیم. در صورتی که این مشکل برای وب سایت شما رخ داده است، کافیست با متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره کرده و راه حل رفع این دسته از مشکلات سئویی را در اسرع وقت دریافت کنید.
بررسی الگوریتم های گوگل برای افت رتبه سایت
اگر موضوع افت سرعت مربوط به تغییرات الگوریتم های گوگل باشد، با یک بررسی کوچک و چک کردن موقعیت رقبایی که در صفحات نتایج گوگل در نزدیکی شما حضور داشتند، تا حدودی می توانید از بابت این موضوع مطمئن شوید که افت رتبه گوگل یک اتفاق سراسری بوده است. در این صورت لازم نیست نگران باشید و یا تغییری در روند کاری خود ایجاد کنید چرا که معمولا شرایط به حالت قبل باز می گردد.
چه عواملی بر روی رتبه سئو سایت شما تاثیر می گذارد ؟
اگر منابع سرور سایت شما پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و بیشتر از باری که توانایی دارد از آن درخواست شود، امکان دارد که سایت شما به شدت کند شده و یا حتی برای مدت قابل توجهی از کار بیوفتد. حل مشکلات سروری می بایست در اولویت اول قرار داده شوند و برای اینکار می توانید به تاریخچه عملکرد سرور مراجعه کرده و بررسی کنید که چه مشکلاتی در فایل لاگ آن به ثبت رسیده است.
معمولا برای حل مشکلات سنگین بودن بار سرور می توان از پلن های با منابع قوی تر و یا از تکنیک های کش کردن صفحات استفاده نمود. کش کردن صفحات باعث می شود که در هر بازدید، حجم کم تری از منابع سرور استفاده شود. این ترفند تاثیر بسزایی در سرعت لودینگ صفحات وب سایت نیز می گذارد.
سرعت بارگذاری صفحات سایت پایین است
به مرور زمان فایل های تصویری، صوتی و ویدیویی بیشتری به سایت شما افزوده می شود. علاوه بر فایل های رسانه ای، فایل های اصلی وب سایت شما مثل فایل های حاوی کد های CSS ، جاوا اسکریپت و HTML همگی جزو مواردی هستند که می بایست هنگام ورود کاربر بر روی مرورگر او بارگذاری شوند. هر چه حجم این فایل ها بیشتر بوده و در صورت بهینه نبودن می توانند باعث کند شدن شدید سرعت بارگذاری سایت شوند.
عدم استفاده صحیح از ریدارکت ها
معمولا هنگام ایجاد تغییرات مهم در سایت ها مثل تغییر پوسته یا تغییر سرور سایت، مشکلاتی در ساختار لینکدهی سایت شما به وجود می آید که حتما می بایست از ریدارکت کردن و جایگزین سازی لینک های جدید به جای لینک های از کار افتاده استفاده کنید.
استفاده اشتباه از کلمات کلیدی
بررسی کنید که کلمات کلیدی را درست انتخاب کرده و به درستی در سایت قرار داده باشید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی حتما باید هدف کاربر را در نظر گرفته و خود را جای او قرار داده باشید. حتی اگر کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرده باشید، گوگل بعد از مدتی براساس الگوی جستجو کاربران خود می تواند ارزش کم تری را برای کلمات کلیدی منتخب شما قائل شود.
شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در امر طراحی وب سایت ها و کمک به استارت آپ های نو پا، مناسب ترین راهکارها برای بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، سئو کلاه سفید، جلوگیری از سئو کلاه سیاه، الگوریتم های گوگل و به روز رسانی سایت را پیش پای شما قرار خواهد داد.
- ۰۰/۰۶/۲۳