بعد از طراحی سایت فروشگاهی صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین وجود دارد و در این مقاله چند روش را برای شما عنوان می کند.
توضیحات محصولات در سایت شما کافی باشد در صورتی که محصول منبع خاصی دارد می تواند منبع را نیز ذکر نمایید. با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های کاربران خود پاسخ می دهید باعث افزایش رنک صفحه وب سایت خود می شوید. البته دقت نمایید اطلاعات محصول در سایت شما با سایر سایت ها یکی نباشد زیرا باعث به وجود آمدن مشکل محتوای کپی شده می شود
سایت های فروشگاهی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود
همیشه در صفحه داخلی آدرس صفحه را ذکر نمایید تا کاربر بداند در کدام بخش از سایت قرار دارد. انجام این مورد نه تنها از سر در گمی کاربر می کاهد بلکه باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت خواهد بود
سعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت
عملیات خرید می بایست بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید می بایست به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار دارد. انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهد و باعث می شود کاربر در مراحل خرید خود سر در گم نباشد.
بخشی را برای پشتیبانی آنلاین مشتریان در وب سایت قرار دهید تا زمانی که کاربران نیاز به پشتیبانی داشتند بتوانند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند. چت آنلاین مشتریان کار کاربران را بسیار ساده می سازد و می توانند در صورت نیاز به برقراری ارتباط با فروشگاه سریعا این کار را انجام دهند
به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید کامپیوتر را داردف می بایست به کاربر تنوع رنگی و خصویات محصول نمایش داده شود تا کاربر بتواند محصول با خصوصیات مورد نظر خود را خریداری نماید. در صورتی که محصول با خصوصیات مورد انتخاب کاربر قیمتی متفاوت از قیمت اصلی حصول داشت می بایست سریعا به کاربر نمایش داده شود
با طراحی سایت دارکوب سایت فروشگاهی طراحی کنید
- ۹۷/۰۲/۱۶