طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

  • ۰
  • ۰

هر چی محبوبیت هوش مصنوعی در بین مشتریها بیشتر میشه، بازاریابهایی که روی بهینه سازی موتور جستجو کار میکنند باید بیشتر ازش در کارهاشون استفاده کنند.
استفاده از هوش مصنوعی به کار خیلی از شرکتهایی مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل نفوذ کرده. این شرکتها سعی دارند اجزای سرچ صوتی و دستورات صوتی رو به اجزای تجزیه ناپذیر تجربه کاربریشونو تبدیل کنند. برنامه های هوش مصنوعی در دنیای بهینه سازی موتور جستجو یا سئو پیوسته در حال توسعه به افق جدیدی اند. خیلی ها شاید Y Combinator-backed علم رتبه بندی رو شنیده باشند. در این علم با استفاده از هزاران تست A/B بهترین روشهای اثرگذاری بر رتبه بندی موتور جستجو رو تعیین میکنن. کنترل کامل سئو از هوش مصنوعی کند پیش میره و در حال حاضر برای کنترل خیلی از جنبه های مهم سئو نرم افزاری نداریم.
با اینکه در حال حاضر یک نرم افزار واحد وجود نداره که بتونه به کمک هوش مصنوعی لینک بسازه اما ما میتونیم برای این کار، در مراحل مختلف لینک سازی از نرم افزارهای مختلف استفاده کنیم.
مثلا در مراحل:

  • جمع آوری اطلاعات با استفاده از پردازش زبان طبیعی، برای تعیین اینکه آیا سایتها از نظر محتوا و قالب و کلیدواژه های بکار رفته مرتبط با هدف هستند یا نه.
  • تحلیل سایت برای پیش بینی اینکه آیا سایت مورد نظر میتواند اثری روی رتبه داشته باشد.

اینها یعنی اینکه میتونیم از هوش مصنوعی برای تقویت، خودکار سازی کامل یا خودکار سازی بخشی از کار استفاده کنیم. اما خود فرایند لینک سازی نمیتونه کاملا بطور خودکار انجام بشه. به جاش میتونیم با استفاده از هوش مصنوعی، فرایندهای انسانی رو تقویت کنیم و وبلاگ نویسهای کارآمد یا آدمهایی که میتونن نفوذی روی مخاطبشون داشته باشند رو پیدا کنیم و از اونها بخواهیم در سایتشون لینک ما رو قرار بدن و به این ترتیب کیفیت سایتهایی که بهمون لینک دادند رو بالا ببریم. در ادامه در مورد فرایندی که برای نفوذ هوش مصنوعی در کمپینهای لینک سازی بکار میره توضیح میدیم.

1- پیدا کردن سایتهای جدید

اول باید به وب سایتهایی نگاه کنید که متعلق به چند نفرند یا چند کارمند دارند. این مدل سایتها فرصتهای خوبی برای لینک سازی به حساب میان، هم میشه با اسپانسر شدن و هم میشه با محتواشون ازشون لینک گرفت.
برای انجام این کار باید سایتهای اطلاع رسانی یا نشریات متعلق به شرکتهایی از صنف خودتون که برای مخاطب شما جذابیت دارند رو پیدا کنید. برای پیدا کردنشون میتونید کلیدواژه های کارتونو در کنار کلماتی مثل “مجله”، “نشریه”، “خبرنامه” یا “اطلاعات” گوگل کنید.
وقتی سایتها رو پیدا کردید، واردشون بشید و این اطلاعات رو در موردشون دربیارید:

  • فاصله بین نشر مطالب: ببینید آیا در تولید محتوای جدید فعال هستند؟
  • آخرین زمان نشر مطلب: طی ماه اخیر مطلب جدیدی منتشر کرده اند؟
  • تجربه کاربری و طراحی: آیا طراحی وب سایت به روز هست و کار با اون راحته؟ (در غیر این صورت لینک ها یا محتوایی که اونجا میذارید یه وب سایت اسپم یا یا منسوخ به حساب میاد.)

اگر این سایتها به نظرتون مناسب اومدند، اونها رو به فهرست کاندیداتون اضافه کنید و جلوش اطلاعات تماسشو یادداشت کنید. برای اینکه کارها روی روال بیفته و دنباله داشته باشه، با یه زنگ هشدار مثل google alertsاز نتایج جدید سرچ های این مدلی مطلع بشید.

2- تشخیص وبلاگ ها و افراد بانفوذ

 هدف بعدی برای ساخت لینک اینه که افراد بانفوذ خاص و وبلاگهاشونو شناسایی کنیم. البته قدرت این افراد معمولا کمتر از نشریاته اما شبکه های وسیع تری دارند.
برای پیدا کردن افراد بانفوذ و محتوای وبلاگی که بازار هدف شما رو در دست داشته باشه میتونید از آنالتیکس های پردازش متن مثل Watson Analytics استفاده کنید. این آنالتیکس یا تحلیلگرها برای سرچ اصطلاحات تخصصی صنایع در قالب زبون عادی مردم بکار میرن (یعنی مدلی که مردم در نت صحبت میکنند.).
مثلا کسی تو محیط آنلاین مستقیم نمیگه “من به حوزه تولید پارچه علاقه دارم”. اما با هوش مصنوعی میتونید با پیش بینی الگوهای متنی مرتبط با تولید پارچه، افراد علاقه مند و بانفوذ در این حوزه رو که شاید حتی مستقیما اصطلاحات تخصصی مرتبط با تولید پارچه رو هم استفاده نکرده باشند، شناسایی کنید.
نرم افزارهایی که بین عبارت سرچ شده و عبارتهایی که با اون عبارت مرتبطند و معمولا مردم در محیط آنلاین از اونها استفاده میکنند رو پیدا میکنند میتونن مفید باشن. با این نرم افزارها میتونید موقعیتهای مناسب بیشتری برای ساخت لینک شناسایی کنید.
به این نکات توجه داشته باشید:

  • نظرات و پستهای شبکه های اجتماعی: آیا پست ها خوب مخاطب جذب میکنند و مردم باهاشون تعامل برقرار میکنند؟
  • زمان انتشار آخرین پست و فاصله بین مطالب: آیا در انتشار مطالب جدید فعالند؟
  • تجربه کاربری و طراحی: آیا طراحی بروز است و کار با اون آسونه؟
  • پلتفرم اجتماعی: آیا شبکه اجتماعی بزرگی دارند که افراد فعال در حوزه کاری شما در اونجا فعال باشند؟ اگر چنین موقعیتی وجود داشته باشه میتونید محتواتون یا یه محتوایی که حاوی یه لینک به وب سایتتون باشه اونجا به اشتراک بذارید.
  • شهرت: گاهی اوقات وبلاگ ها و افراد بانفوذ در مورد مباحث داغی که شاید شما نخواهید در اونها شرکت کنید نظرات محکمی داشته باشند (مثلا در مورد مذهب یا سیاست). در این موارد، قبل از اینکه با اونها وارد ارتباط بشید مخاطب خودتونو بشناسید.

وقتی که احتمالات رو بررسی کردید و وبلاگها یا افراد بانفوذ رو پیدا کردید، وبلاگها و اون افراد رو به فهرستی که گفتیم اضافه کنید.

3- سایتها رو آنالیز و میزان تأثیرگذاریشون رو تعیین کنید

حالا که فهرست انتشارات، افراد بانفوذ و وبلاگها رو آماده کردید، به قسمت سختش رسیدیم: یعنی تعیین اینکه آیا اقلام این فهرست اثری در رتبه بندی شما در کلیدواژه های هدفتون دارند یا نه.
این بخش مهم و قوی هوش مصنوعیه – بخشی که میتونه میزان اثرگذاری لینکهاتونو افزایش بده. هوش مصنوعی میتونه اطلاعات منابع مختلف رو پردازش و متغیرهای محتمل رو شناسایی کنه یا متغیرهایی رو که از نظر رتبه گوگل با هم ارتباط دارند خوشه بندی کنه.
هوش مصنوعی میتونه الگوهایی رو که پیدا کنه که شما ندونید حتی وجود دارند (مثلا تو حوزه کفش  از سایتهایی لینک تولید کنه که سایز بالای 50 دارند).
میتونید برای پردازش این اطلاعات از نرم افزار استفاده کنید (من شخصا از Rulex استفاده میکنم). اما باید اطلاعات مورد نیاز نرم افزار و خودتون جمع آوری کنید. بیشتر این اطلاعات رو میتونید از این سایتها بدست بیارید:

  • برای معیارهای لینک: Moz ، Majestic یا Ahrefs
  • بهینه سازی فنی: BrightLocal ، DeepCrawl ، GTMetrix و Google PageSpeed tool

جمع بندی

هوش مصنوعی برای موتورهای جستجو و شرکتهای بزرگ فناوری و دستیارهای صوتی یه اولویت محسوب میشه و داره روز به روز هم برای کمک به کاربرها و کنترل تجربه آنلاینشون قوی تر میشه.
همینطور که هوش مصنوعی راهشو به سمت اپلیکیشن ها، تلفن هوشمند و غیره باز میکنه، ما سئوکارها باید به این فکر کنیم که چطور میتونیم از هوش مصنوعی برای آسون تر کردن کارهامون استفاده کنیم و نتایج بهتری رو برای شرکتها و مشتریهامون به ارمغان بیاریم.



چطور از هوش مصنوعی برای ساخت لینک استفاده کنیم و رتبه بگیریم

  • ۹۶/۱۰/۰۶
  • طراحی سایت دارکوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی