طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

  • ۰
  • ۰

از دست دادن رتبه نه تنها ناامید کننده است، بلکه اگه برای فروش به ترافیک طبیعی تکیه داشته باشید میتونه اثر زیادی بر کسب و کار و سودتون بذاره. متاسفانه خیلی از شرکتهای یک تغییر ناگهانی و شدید رو در رتبه‌شون تجربه کرده‌اند و خیلی وقتها هم نمیدونن چطور علتشو پیدا کنند. این پست بهتون کمک میکنه مشکلات رتبه بندی سایتتون رو تشخیص بدید و برای رفعش برنامه ریزی کنید.


چطور متوجه افت رتبه بندی سایتمون بشیم

اول اینکه مشکل تغییر یکی دو جایگاه نیست – نوسان‌ها روزانه اند و اگه دیروز در جایگاه سوم بودید و امروز در جایگاه پنجم قرار دارید نباید نگران بشید. اما اگه دیروز روی جایگاه سوم بودید و امروز شدید 45م، اون موقع دیگه قطعا یه چیزی شده که باید بررسی بشه.

همیشه داده هاتونو دوبار چک کنید و اثر سقوط رو بررسی کنید:

ببینید این رتبه روی کنسول سرچ گوگل هم بازتابی داشته یا نه.

یه نگاهی به ترافیک طبیعی صفحه ای که اون عبارتهای خاص رو هدف گرفته بودند بندازید و ببینید آیا ترافیک اون صفجه هم افت داشته (باید حتما روزهای یکسانی از ایام هفته رو با هم مقایسه کنید، چون خیلی از سایتها آخر هفته ها افت ترافیک رو تجربه میکنند).

ابزار رتبه بندی‌تونو چک کنید و ببینید آیا تغییر یا افتی داشته.

وقتی تأیید شد که قطعا افت رتبه داشتید، وقتشه که علت یابی کنید.


یک جریمه دستی دریافت میکنید

بدترین حالت وقتیه که از گوگل جریمه دستی بگیرید. هر ماه هم 400 هزار تا از این جریمه ها صادر میشه. ترسناک ترین جریمه هم برای لینکهای غیرطبیعی به سایت هست – که عموما بخاطر اینکه مردم حجم زیادی لینک از منابع بی کیفیت یا غیرمرتبط میخرند به وجود میاد.

میتونید از پیامهایی که کنسول گوگل براتون میفرسته ببینید جریمه دستی شدید یا نه، چون اگه گوگل سایتی رو جریمه دستی کنه بهش پیام میده و اونوقت شما باید باهاشون رایزنی کنید تا دوباره سایتتون به حالت پایدار برگرده. فرایندی که این وسط باید طی بشه خیلی طولانیه – من با سایتهایی که جریمه دستی گرفته بودند کار کردم و رفع جریمه این جور سایتها از یه دپارتمان 3-4 نفره ماهها کار تمام وقت میگیره. حتی شنیدم بعضی ها بیش از یک سال درگیر این مسائل بودند.

بیرون اومدن از جریمه تقریبا ساده است اما فوق العاده وقت گیر. باید اول لینکهای بد رو پیدا کنید و از وبمسترها بخواهید براتون اونها رو پاک کنند و با ابزارهای خاص رد کردن لینک از گوگل هم بخواهید اون لینکها رو ندید بگیره. کارهایی که انجام میدید رو مستندسازی کنید و به مدرک از تماسهاتون نگهدارید تا به گوگل نشون بدید. احتمالا اکثر وبمسترها کمک کنند، چون همین الانش هم شما سایتشونو اسپم کردید، بنابراین از اینکه لینک شما اونجا باشه خیلی هم خوشحال نیستند. اگر هم کسی باهاتون همکاری نکرد، میتونید براحتی اون لینک رو با ابزار مخصوصش رد کنید. وقتی به فهرست لینکهای بد رسیدگی کردید، میتونید با گوگل تماس بگیرید و بهشون بگید تلاشتونو کردید و ازشون بخواهید سایتتونو تأیید کنند. تا بخواد این کار انجام بشه باید چند مرحله تأیید رو طی کنید.

وقتی لینکهای بد رو پاک کردید، رتبه سایتتون به جایی که قبلا بود برنمیگرده، چون الآن دیگه تعداد لینکهایی که به سایتتون میان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بنابراین سایتتون در جایگاهی که حقشه نمایش داده میشه، نه در جایگاهی که با لینکهای غیرطبیعی کسب کرده بود. حالا باید دوباره روی محتوا و سایر جنبه های سئوی سایتتون کار کنید تا بهبودی واقعی حاصل بشه.


تغییر الگوریتم بر رتبه سایتتون خسارت وارد کرده

ممکنه بدون اینکه پیامی از گوگل در کنسول سرچ گوگل بدستتون برسه جریمه بشید – اینها جریمه های الگوریتمی اند و تعدادشون هم زیاده.

پاندا – بخاطر محتوای سطحی، بی کیفیت و کوتاه.

پنگوئن – بخاطر پروفایل لینک غیرطبیعی، شامل لینک های بی کیفیت، لینکهایی که خیلی سریع گرفته شده اند و لینکهایی که متنوع نیستید و طبیعی نیستند.

سازگار با موبایل – برای سایتهایی که با موبایل سازگار نیستند.

سنگین – برای سایتهایی که محتوای باکیفیتشون تحت تبلیغات یا طراحی ضعیف قرار گرفته.

اسپم – برای سایتهای اسپم که محتوا رو از جاهای دیگه برمیدارن یا با نرم افزار به طور خودکار تولید میکنند.

محتوای کوتاه – برای سایتهایی که محتوای مفید یا خاصی ندارند.

این جریمه ها در هر مرحله میتونن اتفاق بیفتند، به خصوص بعد از تغییرات الگوریتمی. اگه یکی از این جریمه ها براتون اتفاق افتاد، حتی بعد از اصلاح مشکلات هم باید منتظر بمونید تا گوگل دوباره الگوریتمشو راه بندازه و بهبودها رو ببینه (این کار ممکنه چند ماهی طول بکشه).

فهمیدن اینکه آیا تحت تأثیر یه جریمه الگوریتمی قرار گرفتید یا نه خیلی سختتر از جریمه دستیه و باید در مورد کیفیت سایت و فعالیتهای سئوتون خیلی با خودتون صادق باشید. میتونید با مطالعه مقالات تغییرات الگوریتمها و تغییرات سئو از قوانین آگاه بشید و خودتون سایتتون ارزیابی کنید، اما اگه افت قابل توجهی در ترافیک و رتبه سایتتون دیدید احتمال اینکه جریمه شده باشید زیاده.

اگه به همچین مشکلی برخوردید، بد نیست یه ارزیابی کامل از سایتتون داشته باشید و مشکلات رو پیدا کنید – اگه مدتیه که دستی به سر و گوش سایتتون نکشیدید، موقعیت خوبیه که مشکلات دیگه رو هم حل کنید. به احتمال زیاد مشکل از محتوا یا لینکهاتون باشه، مگر اینکه کلی تبلیغ روی سایتتون داشته باشید یا اینکه از روشهای خیلی خیلی قدیمی سئو استفاده کرده باشید.

با لینکها باید مثل حالت جریمه دستی برخورد کنید، اما دیگه لازم نیست کارهاتونو ثبت کنید یا دوباره برای گوگل بفرستید تا تأیید کنه. چون متوجه نمیشید کی رتبه خرج رتبه بندیتون برمیگیرده، به سختی میشه فهمید کی جریمه برداشته میشه.

اگه محتوای سایتتون کم یا بی کیفیت باشه، باید زمان و منابع صرف نوشتن محتوای باکیفیت برای صفحات فرود و محصولاتتون بکنید. معمولا وقتی جریمه محتوای ضعیف برداشته بشه، باید بهبود واضحی رو مشاهده کنید، چون تولید محتوای خوب هم یکی از فعالیتهای عالی سئو محسوب میشه.


لینکهای زیادی از دست داده اید

حتی پروفایل لینکهای طبیعی هم ممکنه شاهد تغییرات و خسارت باشند. در طول زمان به طور طبیعی لینک سایت یا صفحات پاک شده سایت رو از دست میدید و در نتیجه اگه چند تا لینک از این ور و اونور از دست بدید نباید مشکل بزرگی بوجود بیاد. اما گاهی اوقات یکدفعه تعداد زیادی لینک از دست میدید که اثر منفی روی رتبه بندی سایتتون میذاره.

ما برای بررسی پروفایل لینکهای خودمون و مشتریهامون از  Majestic استفاده میکنیم. اگه دایرکتوری های گروهبندی شده خاموش بشن یا سایتشونو نوسازی کنند و محتواشونو درست بروز نکنند، ممکنه یکدفعه لینکهای زیادی رو از دست بدید.

اگه سایتها همچنان وجود داشته باشند میتونید باهاشون تماس بگیرید و مودبانه ازشون بخواهید لینکهاتونو نگهدارند. اما اگه کاملا سایت بسته شده باشه، میتونید روی محتواتون کار کنید و یکم تلاش کنید تا دوباره لینکهای مرتبط و طبیعی از سایتهایی در حوزه کاری خودتون بگیرید.

گاهی اوقات لینکها بخاطر تغییرات خودِ وب سایت خراب میشن. مثلا وقتی یه صفحه رو پاک میکنید و اونو ریدایرکت نمیکنید. بد نیست یه تست هم روی سایتتون اجرا کنید و خطاهای 404 رو پیدا کنید تا دیگه مطمئن بشید ریدایرکت دیگه ای وجود نداشته باشه.


رقبا به فعالیتهاشون سرعت بخشیدند

اگه تغییرات رتبه بندی خیلی هم زیاد نباشه، اما با این وجود ببینید که از بالا صفحه اول به پایین افتادید، ممکنه علتش رقباتون باشند که تلاششونو زیاد کرده اند. از دقت کردن به رقبا ضرر نمیکنید – منظورم رقبای آنلاین هست، چون شما دارید روی موتور جستجو و سر موقعیت اول گوگل با رقبا مبارزه میکنید.

خیلی از صنایع سئوی بدی دارند اما همین که یه بازیکن اصلی شروع به کار کردن روی سایتش میکنه، بقیه هم شروع میکنند. اولین بودن خوبه ولی رقابت بیشتر یعنی باید کار بیشتری انجام بدید تا بتونید برترین باشید. برای ایده گرفتن به رقباتون نگاه کنید، حضورتون رو در شبکه های اجتماعی بهبود ببخشید و محتوای باکیفیت تری تولید کنید (یا محتوایی با کلمات بیشتر که لینکهای بیشتری بگیره و بیشتر به اشتراک گذاشته بشه). متاسفانه این شرایط اصلاح خاصی نداره که براتون بگم و خودتون باید مواظب باشید که جا نمونید.


لینکهای داخلی‌تونو تغییر داده اید

تغییرات طراحی و تغییرات مسیریابی میتونه اثر شگفت انگیزی روی جایگاهتون داشته باشه. اگه قبلا به صفحات خوبتون در فوتر یا در فهرست بالایی لینک داده باشید و این قالب رو تغییر بدید، ممکنه شاهد تغییر رتبه اون صفحات باشید.

ساده ترین روش مقابله با این مشکل حفظ لینکهاست، اما این کار هم بعد از بازسازی های بزرگ مشکله و گاهی نمیشه تصمیم گیرنده ها رو متقاعد کرد که برای برگردوندن شرایط قبل هزینه ای متقبل بشن یا وقت بذارن. در این شرایط میتونید از توصیفات محصول، پست های وبلاگ و سایر حوزه های سایتتون که میشه توشون لینک گذاشت و به صفحات فرود لینک داد استفاده کنید. از لینکهایی استفاده کنید که در متن قرار گرفته اند، اینطوری میتونید به جای اینکه از مسیریابی حاشیه صفحه استفاده کنید، از درون صفحات و پستهای وبلاگ لینک بدید.


پاپ-آپ اضافه کرده اید

پاپ-آپ ها نه تنها بازدیدکننده ها رو اذیت میکنند بلکه ممکنه اثر منفی روی رتبه سایتتون هم داشته باشند. گوگل شهریور ماه پارسال یه بروزرسانی منتشر کرد که میگه سایتهایی که از پاپ-آپ های بازدارنده، تبلیغات بینابینی و حتی تبلیغات در تای بالای صفحه استفاده میکنند خوب رتبه نمیگیرند.

خوشبختانه حل این مشکل از همه ساده تره. فقط کافیه پاپ-آپ ها رو پاک کنید و اطلاعاتشونو یه جای دیگه سایت که دیده میشه اما در عین حال اثر منفی هم روی تجربه کاربری نداره قرار بدید.


چرا رتبه وب سایت افت میکند

  • ۹۶/۰۸/۱۷
  • طراحی سایت دارکوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی