گرایشهای محبوب در طراحی سایت به سرعت در حال تغییر است. مالکیت یک وب سایت با طراحی منحصر بفرد در حضور سرعت بالای این دگرگونی چالش بزرگی است که طراحان وب سایت با آن مواجه هستند. چرخه ی تولید روند کاری طراحی وب سایت به این شکل است که افرادی خلاق با ایدههای بکر طراحیهایی خارقالعاده خلق میکنند. در این میان افرادی هستند که این ایدههای خلاقانه را تکرار کرده و بکار میگیرند. افرادی متخصص تر از دسته ی دوم، به صورتی خلاقانه از این ایده های بکر الهام گرفته و طرحی منحصر بخود به یادگار میگذارند و این چرخه تکرار میشود. مثالهایی ناموفق از به کارگیری گرایشهای محبوب در حرفههای متفاوت به چشم میخورد. تصویر زیر شاید نمونهای از یک قربانی تقلیدکورکورانه باشد. در واقع توجه به این نکته لازم است که هر روندکاری محبوبی لزوماً مناسب کار شما نیست.
و بالاخره بررسی پنج گرایش بروز و برتر طراحی سایت :
استفاده از ابزار Hover States
Hover States یک ابزار مناسب برای جهتیابی در وبسایت است. به عنوان مثال میتواند یک کلید برای کلیک کردن در صفحات وبسایت ویا یک کلید برای فعالسازی اسلایدشو در قسمت گالری تصاویر و یا وسیلهای برای ورق زدن صفحات یک وبسایت باشد. در واقع به کمک این ابزار قادر هستید بدون ایجاد به هم ریختگی در ظاهر وبسایت اطلاعاتی مفید برای کاربر خود ارائه نمایید.
امروز استفاده از این ابزار، بسیار رایج و محبوب است. تکنولوژی آن برای استفاده در دیوایسهای مختلف امکانپذیر است به طوریکه علاوه بر ماوس، با تاچ اسکرین نیز قابل استفاده است. به کمک Hover States با سهولت جهت یابی در وبسایت خود، میتوانید تجربهکاربری خوبی به ارمغان آورید.
ابزار Hover States روشی مناسب و بسیار متداول برای ساده کردن ارائهی اطلاعات در وبسایت و افزایش محبوبیت تجربه کاربری است.
الگوهای رابط کاربری و تجربههای کاربری
استفاده از الگو و قالب همیشه برای سهولت کارهای بشر بکارمیروند. در حرفهی طراحی وبسایت نیز استفاده از الگوها بسیار رایج و متداول است. واضح است که موفقیت طراحی یک وبسایت به میزان چشمگیری بر تجربههای کاربری آن وابسته است. به کمک رابط کاربری مناسب، مخاطب وبسایت شما به روشی دلخواه خود از سایت شما بهره برده واز آن لذت خواهد برد.
استفاده از pop-up های نام نویسی/ورود از طریق ایمیل
به نظر میرسد که استفاده از pop-upهای ایمیل ابزاری رایج در گسترش آنلاین مارکتینگ است. هر وبسایت با روشی متفاوت در صدد ترغیب مخاطبین به نامنویسی در وبسایت از طریق ایمیل است. گاهی شاهد وبسایتهایی هستیم که ارائهی برخی خدمات خود را مستلزم نام نویسی در وبسایت میکنند. تصویری که در ادامه مشاهده میکنید نمونهای از ترغیب کاربر برای نامنویسی از طریق یک جمله یا شعار را نشان میدهد:
استفاده از روش Parallax
روش طراحی وب parallax یکی از روشهای متداول طراحی در سال 2015 است. انعطاف این روش موجب کاربرد متداول این تکنیک شده است. Parallax در طراحی سایت به معنای انطباق تصاویری دوبعدی است که دید سه بعدی به مخاطب القا میکند. این در حالی است که برخی معتقدند که استفاده از این تکنیک ممکن است موجب کاهش صورت لودشدن صفحات وب سایت شود اما همچنان این روش یکی از تکنیکهای کاربرپسند در طراحی سایت به شمار میرود.
استفاده از تکنیک ImageHero
استفاده از تکنیک Hero Image نیز جزو روشهای محبوب در طراحی سایت به شمار میآید. این روش درواقع همان استفاده از تصاویر بزرگ موجود در اولین صفحه وب سایتهاست. هدف از این تصاویر ایجاد یک منظره جذاب و تاثیرگذار در نگاه اول در ذهن مخاطب است. نمونهای از Hero Image را در تصویر زیر مشاهده میکنید.
Hero Image یکی از تکنیکهای طراحی بصری است که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد.
نظر شما در مورد این گرایشهای بروز در طراحی سایت چیست؟
- ۹۶/۰۷/۲۳