اگر شما می خواهید فرآیند و هزینه های خود را تحت کنترل داشته باشید، و همه چیز منطقی و روان باشد، ابتدا قلب وب سایت خود را ایجاد کنید و سپس اجازه دهید طراحی خلاقانه در اطراف آن به پرواز در آید.
آیا می خواهید یک رویکرد محتوا-اول را پیاده سازی کنید بدون اینکه کل کسب و کار شما دچار بی نظمی شود؟ در اینجا یک چک لیست توسعه وب است که شما را قادر می سازد تا تمرکز خود را تغییر داده و انتقال را به صورت صحیح انجام دهید. شما متوجه خواهید شد که تمام کارهایی که در طراحی وب انجام می دهید، اینجاست، فقط سازماندهی مجدد می شود.
مرحله 1: آماده سازی
اول و مهمتر از همه، صاحبان وب سایت و شرکت طراح در مورد استراتژی با هم صحبت کنند. سپس نکات مربوطه را با افرادی دیگری که درگیر پروژه هستند بحث کنید.
اگر مشتری یک راهنما برای سبک کار خود ندارد، لازم است یکی توسط یکی از طرفین ایجاد شود.
سایت کنونی را بررسی کنید و ارزیابی کنید که نقطه شروع یا مرجع شما برای کار کردن کجاست.
مشخص کنید کدام قسمت از “محتوا” باید بر اساس سفر مشتری از طریق نقشه سایت ایجاد شود.
ایجاد برگه مشخصات هر صفحه وب سایت و یک توضیح کلی برای هر صفحه.
ایجاد جدول زمانی پروژه، با اولویت ایجاد محتوا.
توجه: برای وب سایت های بزرگ، ممکن است بخواهید ابتدا ساخت صفحه اصلی انجام شود. به این ترتیب شما به طور غیرمستقیم کل محصول را در سایت منتظر نگه نمی دارید. اطمینان حاصل کنید که این نکته را در مرحله برنامه ریزی و تهیه فرآیند در نظر داشته باشید.
مرحله 2: ایجاد محتوا
گرد هم آوردن نویسنده، ویرایشگر، سئو، برگه جزییات، راهنمای سبک، وب سایت کنونی، و هر گونه مواد مرجع دیگر. یاد آوری مأموریت و اهداف سایت به افراد.
نوشتن محتوا از جمله تگ های سربرگ، متادیتا، محتوای نوار کناری و موارد دیگر.
نوشتن محتوای QA و مطمئن شوید که در آن را به سوالات بازدید کنندگان به درستی پاسخ دهید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که محتوا با صفحات تلفن همراه سازگاری دارد. در حالی که یک وب سایت به خوبی نوشته شده و عالی به نظر می رسد، باید به فضای کمتر در موبایل توجه شود و محتوا می بایست کوتاه و برای انواع سیستم ها مناسب باشد.
محتوای را با مشتری بررسی کنید و قبل از ادامه مشتری تایید بگیرید. بازنویسی مطالب زمان می برد، شما باید اطمینان حاصل کنید که در آینده صاحب سایت مشکلی با محتوا نداشته باشد، که دوباره کاری شود.
نکته: اگر شما در مورد تعویق در کار بخاطر ایجاد یا بازنویسی مجدد مطالب در زمان بندی نگران هستید، در هنگام طراحی، از پرکننده های فضا استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما باید از Lorem Ipsum استفاده کنید. شما نیاز به چیزی شبیه به محتوای نهایی دارید. مثلا می توانید از پیش نویس های خود یا از مطلب سایت رقیب به طور موقت استفاده کنید.
مرحله 3: طراحی و توسعه
سایت خود را در اطراف محتوا طراحی کنید. از طرح های اولیه پروژه و همچنین Best Practice ها به عنوان راهنما استفاده کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
ترجیحات طراحی مشتری
استفاده استراتژیک از فضای سفید برای برجسته کردن محتوا
انتخاب عناصر طراحی که با محتوا و داستان سایت مطابقت دارند مانند:
رنگ
تصاویر
تایپوگرافی
استفاده از Content Breaks برای قالب بندی صفحات و خوانایی محتوا
توسعه تجربه مشتری از طریق استقرار استراتژیک CTAs و طراحی Responsive
توجه به هماهنگ و سازگار بودن QA، طراحی و محتوا در رابطه با یکدیگر برای راحتی بیشتر کاربر.
مرور کردن محتوای سایت و طراحی با مشتری.
ادامه طراحی و توسعه پس از تایید مشتری با استفاده از فرآیند معمول توسعه.
محتوا، طراحی و مرحله توسعه همه به هم مرتبط هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها می توانند در هر ترتیبی که راحت است مطرح شوند. اگر ما به دنبال ساختن یک وب سایت منطقی هستیم، اول باید محتوا مطرح باشد. با استراتژی بهتر و تمرکز بر ایجاد یک داستان مستمر در سراسر سایت خود می توانید از رویکرد محتوا-اول در فرایند توسعه سایت استفاده کنید و در زمانی کوتاه فواید آن را برداشت کنید.
- ۹۶/۰۷/۲۲