طول کلیدواژه ها
طول کلیدواژه خیلی مهمه و میتونه تعیین کننده میزان سرچ عبارت خاصی باشه. عموما، کلیدواژه های کوتاهتر بیشتر سرچ میشن. بر اساس طول، سه نوع کلیدواژه داریم: کلیدواژه های کوتاه (1 تا 2 کلمهای)، کلیدواژه های متوسط (3 تا 4 کلمهای) و کلیدواژه های بلند (بیش از 4 کلمه).
کلیدواژه های کوتاه از همه بیشتر استفاده میشن. بیشتر حاوی یه لغت اصلی بسته به نتایج سرچ هستند. رتبه گرفتن برای چنین کلیدواژه هایی خیلی سخته چون رقابت توشون بالاست اما اگه بتونید برای یکیشون رتبه بگیرید، ترافیکتون خیلی بالا میره.
کلیدواژه های متوسط هدف اولیه خیلی از شرکتها به شمار میرن. میزان حجم سرچشون به اندازه کلیدواژه های کوتاه نیست اما رتبه گرفتن براشون ظرف مدت معقولی راحتتره.
برای کلیدواژه های بلند به سرعت میشه رتبه گرفت. معمولا چون حجم سرچ کمی دارند نادیده گرفته میشن، اما اگه هوشمندانه اونها رو بکار ببرید میتونید خیلی خوب مشتری ها رو با خودتون همراه کنید.
ایده برای کلیدواژه
1- سرچ های مرتبط
اولین قدم تحقیق کلیدواژه اینه که از گوگل پیشنهاد بگیریم. وقتی شروع به تایپ کردن چیزی روی موتور جستجوی گوگل میکنید، خودش به طور خودکار نوشته شما رو تکمیل میکنه و یه سری پیشنهادها بهتون میده که شاید براتون جالب باشه. میتونید از پایین صفحه نتایج هم عبارتهای مرتبط پیشنهادی گوگل رو ببینید.
2- ویکی پدیا
یه پلتفرم مفید دیگه برای ایده گرفتن برای کلیدواژه ها، ویکی پدیاست. ویکی پدیا بهترین دانشنامه موجوده و بنابراین میتونه منبع خوبی برای ایده گرفتن باشه. اگه یه کلیدواژه ای رو در موتور جستجوی ویکی پدیا وارد کنید، یه جدول از محتوای مرتبط با اون موضوع و همه موضوعات فرعی بهتون میده. هنگام تولید محتوا از موضوعات مرتبط پیشنهادی بعنوان کلیدواژه استفاده کنید تا رتبه سایتتون بالا بره.
3- انجمنها
این روزها انجمن ها از این جهت که برای سوالات کاربرها جوابهای خوبی ارائه میدن خیلی محبوب شدهاند. مرتبا از این پلتفرم ها بازدید کنید تا بتونید ایده بگیرید و ببینید مردم بیشتر جذب چه موضوعاتی میشن و چه مسائلی بیشتر میتونه ترافیک جذب کنه.
4- گوگل ترندز
Google Trends میتونه موضوعات داغ روز رو در هر زمینهای بهتون معرفی کنه. حجم سرچ یک کلیدواژه یه چیز ثابت نیست و دائما در حال تغییره. گوگل ترندز بهتون نشون میده در هر زمان چه کلیدواژه هایی بیشتر سرچ میشن و از این نظر خیلی میتونه به دردتون بخوره. اگه دیدی حجم سرچ یه سری کلیدواژه هایی که انتخاب کردید داره زیاد میشه، سعی کنید با تکیه بر اون کلیدواژه ها به تولید محتوا بپردازید. این ابزار میتونه خودش هم بهتون ایده بده.
5- گوگل کیورد پلنر
محبوب ترین ابزار برای تحقیق کلیدواژه Google Keyword Planner است که بخشی از گوگل ادوردز محسوب میشه و بیشتر برای تحلیل حجم سرچ، میزان رقابتی بودن و ارزش هر کلیدواژه بکار میره. داده ها نشون میده این ابزار اول از همه بر اساس سرچ های پولی کار میکنه اما باز هم میشه برای ایده گرفتن ازش استفاده کرد.
در سئو هیچ چیز قطعی نیست. نمیشه تو گرایشات دیجیتال 100% مطمئن بود. تنها کاری که شما میتونید انجام بدید اینه که بر اساس دانشی که به دست میارید حدس بزنید و تحقیق کلیدواژه انجام بدید. پس شروع کنید و هر چیزی رو که فکر میکنید برای کسب و کارتون مفیده پیدا کنید.
- ۹۶/۰۷/۱۹