عنوان مطالب، URL و توصیفاتتونو بهینه کنید
این نکته خیلی قدیمیه و احتمالا شنیده باشید، ولی هنوز هم مهمترین نکته سئو به حساب میاد.
اگه میخواهید در این مورد بیشتر بدونید میتونید به مقاله قبلی دارکوب در مورد بهینه سازی صفحات سایت مراجعه کنید.
به مثالهای زیر توجه کنید و این سوالات رو از خودتون بپرسید:
مثال اول: گلهای ارکیده – بهترین مغازه گلفروشی در شیراز
www.orkideh.com
ما در قلب شیراز قرار داریم و بزرگترین کلکسیون گلها با بهترین قیمتها را برای شما عرضه میکنیم.
مثال دوم: index.html
www.ork.com
خانه / درباره ما / تماس با ما
کدوم عنوان توصیفی تره؟
کدوم یکی کاربر رو بیشتر جذب میکنه و براش آشناتره؟
کدوم یکی بهتر میتونه بدون نیاز به کلیک کردن موضوع سایت رو معرفی کنه؟
اگه در فهرست نتایج جستجو هر دو رو ببینید، کدوم رو انتخاب خواهید کرد؟
مطمئنم اولی رو انتخاب میکنید، چون:
عنوان خاص و معنی داری داره
توصیف جذابی داره
آدرس دامنه به خوبی سازماندهی شده
به همین روش وب سایت خودتونو تست کنید و اگه میشه بهتر بشه حتما این کارو بکنید. این باید اولین اولویتتون باشه. اولین قدم برای سئوی وب سایت همینه.
محتوای تازه و مفید ارائه بدید
یکی از دلایل ایجاد وب سایت یا وبلاگ، عرضه محتوا برای جذب مخاطب جدید، راضی نگهداشتن مخاطب قدیمی یا تولید مشتریست.
منظور ما از محتوا هر چیزی شامل مقاله، ویدئو، اینفوگرافی، اسلایدشو، موسیقی، نقد و نظر یا هر چیز دیگه ای که در حوزه کاری شما قابل مطالعه باشه است.
اگه محتواتون ثابت، قدیمی یا منسوخ باشه، خواننده ها دیگه به سایتتون سر نمیزنن و اینطوری خواننده هاتونو از دست خواهید داد.
وقتی شما یه وب سایتی با محتوای منسوخ ببینید، اولین عکس العملتون چیه؟ کاربرهایی که وب سایت شما رو میبینن هم دقیقا همین کارو میکنند، اگه محتوای وب سایتتونو تازه نکنید.
ما تا چند سال پیش به مشتریهامون میگفتیم بروزرسانی محتوای سایت چندان اهمیتی نداره ولی بخاطر رقابت شدیدی که ایجاد شده، الان اوضاع تغییر کرده.
هر کلیدواژه ای رو که سرچ کنید رقابت خیلی شدیدی رو میبینید و شانس برنده شدن وب سایتهایی که محتوای تازه و مفیدتری داشته باشند تو این مسابقه بیشتره.
البته حرفهای ما به این معنی نیست که مجبور باشید هر روز محتوای تازه تولید کنید. نه الزاما. استراتژی ای که انتخاب میکنید به چند عامل دیگه هم بستگی داره.
زمان بارگذاری سایتتونو بهبود ببخشید
اگه اولین باریه که میشنوید سرعت صفحه برای سئو مهمه، پس باید بلافاصله بعد از خوندن این مقاله هر کاری لازمه برای بهبود زمان بارگذاری سایتتون انجام بدید.
اگر هم قبلا شنیده بودید و هنوز اقدامی در این مورد انجام ندادید، مرتکب اشتباه بزرگی شدید.
چون این مسئله خیلی مهمه، براتون ساده تر توضیح میدم:
سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی به حساب میاد
اگه دو وب سایت مشابه داشته باشید و یکیش سریعتر از دیگری باشه، رتبه وب سایت سریعتر بالاتره (به این شرط که بقیه چیزها برابر باشند)
نرخ تبدیل کاربر به مشتری وب سایتهای سریعتر بیشتره
وقتی نرخ تبدیل به مشتری بالاتر باشه یعنی فروش بیشتره، کلیک روی تبلیغاتتون بیشتره و عضویت خوراک سایتتون بیشتره.
بازدید بیشتر صفحات
وقتی وب سایت سریعتر لود (بارگذاری) بشه بازدید بالا میره.
چطوری میشه سرعت وب سایت رو افزایش داد؟ این کار ساده نیست به خصوص اگه تخصصی تو این کار نداشته باشید، اما بهبود سرعت سایت انقدر مهمه که هیچ تأخیری جایز نیست.
وقتی روی سرعت صفحه وب سایتهای مشتریها کار میکنم، اولین چیزی که بهش رسیدگی میکنم سرعت وب سایته و گاهی اوقات نتیجه این کار بلافاصله در تبدیل کاربر به مشتری ظاهر میشه.
اگه نمیتونید هزینه های استخدام سئوکار یا توسعه دهنده رو تأمین کنید، اقدامات زیر رو انجام بدید:
تصاویر بزرگ رو حذف کنید
فایلهای جاوااسکریپت غیرضروری رو حذف کنید
برای کم کردن ریدایرکت های http، به جای تصاویر کوچیک از اسپریت استفاده کنید
از یه سیستم شبکه ارسال محتوا یا CDN استفاده کنید
دستورات گوگل رو بکار بگیرید
وقتی گوگل یه چیز جدید مرتبط با نتایج جستجو معرفی میکنه باید بی درنگ اقدامات لازم رو انجام بدید. خوشبختانه Google authorship برای سرچ ها خیلی مفیده، چون:
قبل از کلیک کردن لینک میتونن بفهمن کی این مطلب رو نوشته، نویسنده مطلب چقدر محبوبیت داره (از تعداد دایره ها) و وقتی روی عکس یا اسم نویسنده کلیک کنند میتونن اطلاعات بیشتری در موردش بدست بیارن.
Google authorship برای نویسنده ها و وبمسترها هم خیلی اهمیت داره چون:
بیشتر کلیک میگیرند – مطالعات نشون دادن که وقتی یکی از سایتهای ظاهر شده در فهرست نتایج، عکس نویسنده رو هم داشته باشه، بیشتر کلیک میگیره.
نشون دهنده اعتماد گوگله – اگه گوگل عکس نویسنده رو کنار نتایج نمایش بده نشونه اینه که به نویسنده و وب سایتش اعتماد داره.
برای بکارگیری Google authorship باید یه پروفایل گوگل پلاس درست کنید و بعد محتواتونو به پروفایلتون لینک کنید. فعال بودن در گوگل پلاس هم مؤثره.
با ابزارهای وبمستر بینگ و گوگل، وب سایتتونو ثبت کنید
ثبت نکردن وب سایت با ابزار وبمستر مثل این میمونه که با چشم های بسته رانندگی کنید.
من هیچ دلیلی نمیبینم که از این مزیت اطلاعاتی که گوگل و بینگ از این طریق بهتون میدن بهره نبرید.
بعضیها فکر میکننند اگه وب سایتشونو ثبت نکنند میتونن یه چیزهایی رو از گوگل مخفی نگهدارند و با حقه بازی به بالای فهرست نتایج جستجو برسند.
اما گوگل به این سادگی ها فریب نمیخوره و تنها راه بهبود رتبه وب سایت، دنبال کردن تکنیک ها و روشهای معتبر سئوئه.
جهت یادآوری عرض کنم که گوگل همین الآنشم هرچی لازم باشه در مورد شما و وب سایتتون میدونه، چه ثبتش کنید چه نکنید.
وقتی فرایند ثبت وب سایت رو انجام دادید و پیکربندی های اصلی رو انجام دادید متوجه خواهید شد که وب سایتتون قبلا مشکل داشته و حقایق جالبی رو درباره وب سایتتون کشف میکنید، مثل:
تعداد صفحات فهرست
تعداد لینکهای ورودی
عبارتهای سرچ
خطاهای خزش سایت
تعداد لینکهای داخلی
جمع بندی
5 نکته ای که تو این مقاله ذکر کردیم ساده اند اما در عین حال خیلی هم مهمند.
اگه شما مدیر وبلاگ، فروشگاه اینترنتی یا وب سایتهای مبتنی بر محتوا هستید و نمیتونید از موتورهای جستجو ترافیک بگیرید باید حتما این 5 نکته رو در سایتتون اجرا کنید و شاهد نتایج شگفت انگیزش باشید. اما عجله نکنید، برای دیدن نتایج سئو چند ماهی مداومت و صبر لازمه.
اگه بخواهید میتونید سئوی وب سایتتونو به متخصصین دارکوب بسپرید. در این صورت با ما تماس بگیرید.
ادامه مطلب در وب سایت دارکوب مطالعه شود .
لینک اصلی سایت :http://darkoob.co.ir
- ۹۶/۰۷/۱۲