اگر در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو یا همون سئو چیزی خوندید یا مطالعه کردید، حداقل یک بار با اصطلاح Backlink برخورد کردید. بک لینک یا "لینک ورودی" زمانی ایجاد می شه که یک وب سایت به سایتی دیگر پیوند دارد پس لینک بین دو وب سایت و مجموعه ای از صفحات و دامنه هایی که به یک وب سایت لینک می شن ، backlink است. این مقوله برای سئو بسیار ارزشمنده چون این بک لینک ها نماینده اعتماد به نفس یک سایت برای سایتی دیگه ست. به طور اساسی، بک لینک ها برای وب سایت شما مثل یه سیگنال یا علامت که تاییدی بر محتوای شماست برای موتورهای جستجو عمل می کنن. اگر تعداد زیادی از وب سایت ها به یک سایت مشابه لینک داشته باشن، موتورهای جستجو نتیجه می گیرن که محتوا ارزش این پیوندها رو داره و سایت مورد نظر رو در لیست SERP قرار میده. بنابراین، به دست آوردن این بک لینک ها می تونه تاثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت و یا قابلیت جستجو داشته باشه. به دست آوردن بک لینک برای سئو خارج از سایت یک جزء ضروری و حیاتیه، به فرآیند به دست آوردن این بک لینک ها link earning یا link building میگن.
بعضی از بک لینک ها ذاتاً از بقیه ارزشمند تر و مهم ترن، پیوند های بک لینک از سایتهای قابل اعتماد، محبوب و معتبر، مطلوب ترین لینک هایی هستن که برای کسب درآمد، در نظر گرفته می شن. حتی فقط ذکر اسم شما در وب سایت های با کیفیت بالا، نام تجاری شما را افزایش میده. همونطور که برخی بک لینک ها به سایت شما ارزش بیشتری میده، لینک هایی که برای پیوند به سایت های دیگه هم می زنید ارزش های متفاوتی داره. وقتی صحبت از لینک سازی میشه سخته که بدونیم از کجا شروع کنیم و اینجائه که تحقیقاتی در زمینه بازخورد رقابتی انجام می شه.