لینکهای بد یا خراب را پیدا و حذف کنید
تا حالا شده دنبال یه چیزی بگردید و روی صفحه خطای HTTP 404 – Page Not Found فرود بیایید؟ حتما شده. حسش هم یادتون هست، چقدر آدم ناراحت میشه؟
گوگل هم درکتون میکنه.
وقتی صفحه ای منتقل شده باشه و لینکهاش بروز نشن، لینکهای بد یا خراب ایجاد میشن. اگه میخواهید همچین مسئله ای برای سایتتون پیش نیاد، میتونید از برنامه هایی که لینکهای خراب رو چک میکنند استفاده کنید یا خودتون وقت بذارید و لینکهای سایتتونو خودتون چک کنید. یا اگر هم اکانت Google webmaster tools دارید (بهش کنسول سرچ هم میگن)، میتونید ازش استفاده کنید تا سایتتونو بخزنه و خطاها رو پیدا کنه.
باید یادآوری کنم که این خطا گاهی بخاطر مشکلات دیگه ای بوجود میاد و ربطی به جابجایی یا پاک شدن صفحات نداره. اگه فکر میکنید علت مشکل شما هم همینه، باید وبمستر یا طراح سایتتون بهش رسیدگی کنه. اگه مشکلات سایتتونو ردیابی و اصلاح کنید، گوگل هم بخاطرش بهتون پاداش میده.
از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید
اگه میخواهید رتبه موتور جستجوی سایتتون تقویت بشه، داشتن محتوای عالی از ضروریاته، اما مشتریها و کاربرها فقط با محتوای نوشتاری راضی نمیشن.
گوگل با یه متن خوب و بازاریابی محتوا میتونه نوع کار و حرفه شما رو بفهمه، اما کاربرها ترجیح میدن تنوعی از رسانه ها رو براشون تدارک ببینید. گوگل هم اینو میدونه و بخاطر همین اگه محتوای چندرسانه ای داشته باشید رتبه سایتتونو بالا میبره.
محتوای چند رسانه ای شامل فیلم و عکس، انیمیشن، اینفوگرافی، اسلاید، پادکست و سایر محتوای صوتی میشه. حتی عکسهای خوب هم میتونن تو تقویت رتبه سایتتون کمک کننده باشند.
محتوای چند رسانه ای که بکار میبرید باید به حوزه کاری خودتون ربط داشته باشه و اطلاعات مفیدی به بازدیدکننده های سایت منتقل کنه، باید جدولها، نمودارها، عکسها و فیلمها رو برای سئو بهینه کنید.
زیادی نگران حرفه بودن فیلمها و پادکستهاتون نباشید. درسته که عکسهای صفحات اصلی سایتتون باید حرفه ای باشند، اما بازدیدکننده ها از دیدن فیلمها و چیزهایی که شما و کارمندهاتونو توصیف کنه یا محصولاتتونو نمایش بده و اطلاعات مرتبط با شرکت خودتونو به تصویر بکشه بیشتر لذت میبرند.