بازاریابی دیجیتال یا digital marketing نوعی از تبلیغات است که به علت ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاعرسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی رو در بین بازاریابان باز کرده است.
شبانهروزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات در همه ی مواقع باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلاتی مواجه هستند کاملا پر رنگتر شود.
بازاریابی دیجیتال یک واژه ی کلی برای همه ی تلاش های بازاریابی دیجیتال شما است. شرکت ها با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده ی خود استفاده می کنن.
واقعیت اینه که امروزه مردم به نسبت سالهای پیش دو برابر وقت خود رو به صورت آنلاین صرف میکنن و همینطور که می بینید نحوه ی خرید مردم واقعا تغییر کرده است، به این معنا که بازاریابی آفلاین به اون اندازه که باید باشه موثر نیست.
بازاریابی همیشه ارتباط با مخاطبان شما در جای مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروز، این جمله بدین معنیه که شما باید آنها رو در جایی که در حال وقت گذروندن هستند، ببینید. آره، کاملا مشخصه کجا! در اینترنت!