طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

طراحی سایت دارکوب

طراحی سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

ط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و هاستینگ با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم آورد. دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. زبان برنامه نویس تخصصی دارکوب PHP می باشد و سایت ها را از پایه و یا سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ و سایر سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می نماید.

  • ۰
  • ۰

صفحه فرود سایت ها اغلب اوقات نادیده گرفته می شن و توجه کمتری بهشون میشه، در حالی که می تونه تاثیر خیلی خوبی رو افزایش فروش و جذب کاربران داشته باشه.
به طور کلی طراحی صفحه فرود فقط توی کدها ذخیره نمیشه و باید بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه.
پس دونستن این که چه جوری میشه صفحه فرود سایت ها رو برای دریافت نرخ تبدیل یا Conversion Rate بهینه سازی کرد می تونه توی بازخورد کمپین شما تاثیر بسزایی بذاره. تبدیل یا Conversion توی هر وب سایتی به معنی هدف نهایی یا تارگت است که این هدف می تونه فروش یه محصول یا خدمات و عضویت در خبرنامه و ... باشه.

 

صفحات فرود:
صفحه فرود یا landing page، در حقیقت صفحه ای جدا و مستقل است که به هدف خاصی واسه ی سایت ها طراحی میشه. با اینکه باید در این صفحه همه چیز به شکل علمی و صحیح انجام بشه اما برای بالا بردن نرخ تبدیل باید حواسمون به علاقه ی مخاطبان و همینطور میزان واکنش آن ها به طراحی باشه.
به طور کلی دو نوع صفحه فرود وجود داره:

  • بعضی صفحات فرود که به اون ها Click Through گفته میشه هدفش وارد کردن مخاطب به یه صفحه از سایت است که از طریق کلیک اتفاق میفته.
  • صفحه ی فرود دیگه ای هم به نام Lead Generation وجود داره که به هدف افزایش مخاطب بالقوه طراحی میشه که معمولا با یک فرم همراه است.


پس با رعایت موارد زیر می تونید صفحه ی فرود سایتتون رو بهینه سازی کنید و در آن به موفقیت برسید:

 

هدف کسب و کار:
هدفتون رو از اجرای کمپین تبلیغاتی مشخص کنید و ببینید که صفحه فرود قراره برای شما چه مشکلی رو حل کنه یا چه ارزشی رو ایجاد کنه.



مخاطب و کاربران خودتون رو بشناسید:
ببینید انگیزه ی مخاطبانتون برای اومدن به صفحه فرود سایت شما چی بوده و در حقیقت توی این صفحه از سایتتون دنبال چی می گرده. با بررسی این موارد می تونید طراحی صفحه فرودتون رو بر اساس علایق کاربران و مخاطبانتون انجام بدید.

 

جذب مخاطبان با یک عنوان یا عبارت جذاب:
شاید برای شما هم پیش اومده باشه که با دیدن یه تابلو یا یه جمله روی در یه مغازه ترغیب شدید که برید داخل و حتی خرید کنید. این کار توی سایت ها هم می تونه انجام بشه؛ بله درست متوجه شدید دقیقا توی صفحه فرود. پس دنبال یه عنوان جذاب باشید و اون رو در جای مناسبی قرار بدید.

 

تبدیل یک عنوان به متن:
برای داشتن ترافیک طبیعی سایتتون بهتره از یه عنوان به شکل متن در این صفحه استفاده کنید و بهتره که سایز اون رو H1 بذارید تا تاثیر بیشتری داشته باشه. این کار شاید از لحاظ بصری خیلی خوب نباشه و ترجیح بدید که کیفیت ظاهری بیشتری با تصویر و فلش ایجاد کنید اما همینطور که گفتیم برای بالا بردن ترافیک سایتتون راه کار بسیار خوبیه.

 

نوشتن فهرست وار یا با شماره بندی:
هرکسی وارد سایتتون میشه به احتمال خیلی زیاد یه نگاه گذرا و سریع به صفحه ی فرود میندازه؛ پس اگه می خواین موارد خاصی حتما دیده بشن بهتره اون ها رو لیست کنید، مثلا می تونید براشون عدد یا علامت بذارید.

 

تقسیم کاربران مختلف:
 اگه فکر می کنید کاربران متفاوتی در گروه های سنی متفاوت و نقاط جغرافیایی مختلفی سایتتون رو دنبال می کنن، می تونین متناسب با هرکدوم از این دسته بندی ها صفحه هایی با طراحی و محتوای مناسب هر گروه ایجاد کنید. البته اگه می خواین این راه رو پیش بگیرید باید مطمئن بشید که می تونید از نظر فنی اون ها رو تحلیل و بررسی کنید.

 

منوی ناوبری رو حذف کنید:
طراحی صفحه ورود باید جوری باشه که المان های غیر ضروری در اون حذف بشه تا توجه کاربران رو به خودش جلب نکنه، چون کاربر در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می تونه به سایت شما مراجعه کنه.

 

محتوای متنی رو کم کنید: 
درسته که وجود متن در این صفحه خوبه اما باید حواستون باشه که متن طولانی و زیاد از حوصله ی کاربران در صفحه فرود خارج است؛ البته بعضی صفحه فرود ها متن زیاد می طلبن، مثل فروش یه وسیله یا کتاب که در این حالت هم اصولا با لینک "بیشتر " به صفحه ی دیگه ای در سایت سوق داده می شن.

 

دکمه ی فراخوان در صفحه های بلند:

دکمه ی call to action نقش حیاتی در صفحه فرود داره. مخصوصا اگه یه صفحه فرود بلند دارید بهتره که دکمه ی فراخوان رو چند بار در اون تکرار کنید. این کار باعث میشه بین محتوا ارتباط برقرار بشه و هدف پررنگ تر دیده بشه.

 

از متن یا عبارت واضح و روشن در دکمه ی فراخوان استفاده کنید:
بهتره برای دکمه ی فراخوان از کلمات واضح استفاده کنید که گیج کننده نباشن. مثلا اگه کتابی در خصوص طراحی وب سایت رو به رایگان قرار دادید از عبارت "دریافت رایگان کتاب" استفاده کنید. به عبارتی سعی کنید واضح ترین کلمات رو به کار بگیرید تا کاربران به راحتی متوجه منظور شما بشن.

 

استفاده از محتوای تصویری:

می تونید از ویدیو هم در کنار متن و عکس در صفحات فرود استفاده کنید. معمولا کاربران برای دیدن ویدیو وقت بیشتری توی صفحه می گذرونن. البته حواستون به کیفیتش باشه که اصل یه ویدیوی خوب، کیفیت و استاندارد بودنشه.

 

کنترل صدا:
ویدیویی که در صفحه فرود پخش میشه باید از نظر کنترل حجم صدا بررسی بشه و همینطور امکان قطع کردن صدای اون وجود داشته باشه. بعضی از کاربران ممکنه این سبک از محتوا رو نپسندن و اصلا تمایلی به پخش شدن خود به خودش نداشته باشن.



گذاشتن دکمه های اشتراک گذاری:
اگه هدفتون از ایجاد این صفحه آگاهی رسانی برای یه تخفیف ویژه یا یه رویداد یا هر چیز مهم دیگه ای باشه پیشنهاد میشه که از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده بشه. طبق آمار تلگرام، فیسبوک و توییتر بهترین مکان برای اشتراک گذاری هستن.

 

از کاربران تشکر کنید:
وقتی توی صفحه فرود از کاربران می خواید که کاری انجام بدن، مثلا ایمیلشون یا اطلاعات تماسشون رو وارد کنن بهتره که بعد از انجام فعالیتشون ازشون تشکر کنید یا یه پاداش براشون در نظر بگیرید؛ در اصطلاح به این صفحه، صفحه ی تشکر یا Thank You pages گفته میشه.

 

درج اطلاعات تماس:
همیشه تو صفحه فرود یه شماره تماس بگذارید، با این کار به بازدید کنندگان این اطمینان رو می دید که با یه کسب و کار حقیقی در ارتباط خواهند بود و بیشتر می تونن به شما اعتماد کنن. هستن کسانی که هنوز خرید آنلاین رو نپذیرفتن و دوست دارن حضوری مذاکره کنن؛ به همین خاطر آدرس و نقشه ی گوگل شرکت رو توی شبکه ی اجتماعی هم می تونید قرار بدید.

 

یکپارچه کردن طراحی ها با یکدیگر:
برای تاثیر گذاری در ذهن کاربران و ایجاد اعتماد در اون ها بهتره که بنر، صفحه فرود و سایتتون از لحاظ ظاهری یکپارچه باشه تا حس هماهنگی و هم خانوادگی رو القا بکنه. رنگ و طرحی که در صفحه فرود استفاده می کنید باید دید کاملی از سایت رو در ذهن مخاطب ایجاد کنه.

 

چهره های واقعی در صفحه فرود:
استفاده از چهره های واقعی به جای گرافیک ها و همینطور چهره های خندان در این صفحه باعث ایجاد اعتماد میشه مخصوصا اگه از چهره ی یه فرد شناخته شده و محبوب استفاده کنید ولی خب باید مراقب هزینه ها باشید. راه دیگه اینه که از یه مشتری راضیخندان

و یا یکی از اعضای شرکت یا تیمتون برای این کار استفاده کنید.

 

استفاده از پاپ آپ ممنوع!:
استفاده از این پنجره ها ممکنه اعتماد کاربران رو کم کنه و حتی ممکنه باعث از دست رفتن مشتری بشه.  Popups  ها ممکنه یه بهبودی جزئی ایجاد کنن اما قطعا طرفدار زیادی ندارن. حواستون به این صفحه های کوچک جاوا اسکریپت هم باشه و اصلا ازشوناستفاده نکنید؛ در این کادرها از شما می پرسن "آیا می خواهید این پنجره را ببندید؟" .

 

از کاربران اطلاعات اضافی نپرسید:
اگه می بینید کاربران کمی برای شما فرم اطلاعات رو پر می کنن باید قسمت های اضافی و کم اهمیت اون رو حذف کنید؛ چرا که این ها علاوه بر اینکه به شما در میزان فروش کمک نخواهند کرد، ممکنه میزان اعتماد و اطمینان رو هم کاهش بدن. پس حفظ حریم خصوصی رو جدی بگیرید و بدونید که خیلی ها دوست ندارن اطلاعات زیادی از خودشون بدن و اون ها رو اطلاعات زائد و اضافی می دونن.

 

نقاط جالب توجه در صفحه رو پیدا کنید: 
ابزارهایی هستن که از طریق اون ها می تونین بخش هایی که بیشتر در دید کاربران در صفحه ی فرود است رو بیابید یا ابزاری که می تونید از طریق اون جای کلیک کردن کاربران رو به صورت نقشه ای ببینید و همینطور بیشترین کلیک های لینک ها و بخش های صفحه فرود رو ببینید. این برنامه به نام های Eye tracking یا Heat maps وجود دارن.


نظرهای مشتریان:
اگه در صفحه فرود بخش "نظرات مشتریان" داشته باشین، اعتماد بیشتری در ذهن اون ها ایجاد می کنین، اما حواستون باشه که اغراق نکنید و نظرات تا جای ممکن واقعی باشن. استفاده از دانش و تجربه و همینطور نظر مشتری هاتون می تونه در پیشرفت شما و بهینه سازی صفحه فرودتون نقش مهمی داشته باشه.

 

قرار دادن مجوزها در صفحه فرود:
این روش هم برای بالا بردن سطح اعتماد کاربران مفید است. پس اگه برای شرکت های معتبر و بزرگی کار می کنید و یا کار کرده اید لوگوی اون ها رو در صفحه قرار بدید. مهم تر از همه اگه مجوز خاص یا مهمی دارید که شما رو از رقبا متمایز می کنه حتما اون رو در صفحه فرود قرار بدید.

 

نمایش صحیح صفحه فرود برای همه ی کاربران: 
به این موضوع دقت کنید که کاربران شما از چه دستگاهی استفاده می کنن. بیشتر از آیفون استفاده می کنن یا اندرویدباز هستن؛ صفحه نمایششون چه رزولوشنی داره؛ بیشتر از چه مرورگرهایی استفاده می کنن و غیره. موارد این چنینی رو در نظر بگیرید و مطمئن بشید که صفحه فرودتون برای همه ی مرورگرها و همه ی دستگاه ها به درستی نمایش داده میشه.

 

تطبیق عنوان صفحه با کلمه ی کلیدی مورد جست و جو:

اصولا هر کسی که وارد یه صفحه ی جدیدی میشه اولین چیزهایی که به چشمش می خوره عنوان صفحه، چیدمان محتوا، کلمات پررنگ شده در متن، عنوان های داخلی و گرافیک اون صفحه است. این نگاه سریع کاربران باعث میشه که طراحی صفحه فرود رو بیشتر جدی بگیرید.


آیا محتوای صفحه فرود شما پاسخ سوالات چه کسی، چی چیزی، کجا و چرایی را می یابد؟
همینطور که گفتیم کاربران حوصله ی خوندن همه ی مطالب رو ندارن و از طریق عنوانی که در صفحه استفاده شده تصمیم می گیرن که محتوا رو بخونن یا نه. پس به خاطر داشته باشید که از کلمات ساده و قابل درک استفاده کنین. به گونه ای صفحه فرود شما باید در نگاه اول بیانگر این باشه که چه چیزی برای نمایش داره، آیا واضح است که محصول به فروش می رسونه یا خدمات و یا محتوای آموزشی ارائه میده، کاربر باید بتونه متوجه بشه که چه کسی اون رو اداره می کنه و به طور کلی بتونه سوالات اولیه ی خودش رو هنگام مشاهده ی صفحه فرود پیدا کنه.

 

درج همه ی اطلاعات مورد نیاز در صفحه:
بهتره همه ی اطلاعاتی که کاربر باید در مورد محصول یا خدمت بدونه توی صفحه فرود و در جاهایی که از نظر سئو مهم است، وجود داشته باشه تا اون ها برای کسب اطلاعات بیشتر نیاز به سایت های دیگه نداشته باشن.

 

ارتباط صفحه فرود با بقیه ی صفحات سایت از طریق لینک:
برای بهینه سازی بیشتر و اینکه بتونید کاربر رو زمان بیشتری در سایتتون نگه دارید و درگیر سایتتون بکنید بهتره که بین صفحه های سایت و صفحه فرود یه ارتباط لینکی برقرار کنید.

 

در آخر باید گفت که راه های بسیاری برای بهبود صفحه فرود وجود داره که مهم ترین هاش رو در این مقاله با شما در میون گذاشتیم. برای بهینه سازی نرخ تبدیل دارکوب به شما پیشنهاد می کنه که خودتون رو ارزیابی کنید و علاوه بر پیدا کردن جایگاهتون، اهدافتون رو مشخص کنید تا بتونید بهتر تصمیم بگیرید و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

 

افزایش موفقیت بهینه سازی صفحات فرود 

  • ۹۶/۰۹/۲۶
  • طراحی سایت دارکوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی